יש עתיד והבית היהודי החליטו: סנקציות פליליות על חרדים - סרוגים

יש עתיד והבית היהודי החליטו: סנקציות פליליות על חרדים

במסגרת מפגשי הרביעייה שבהם לוקחים חלק חברי הכנסת עפר שלח, איילת שקד, אלעזר שטרן ועמר בר לב סוכם עניין הסנקציות הפליליות. נושאים רבים בחוק הגיוס נותרו במחלוקת

author-image
יש עתיד והבית היהודי החליטו: סנקציות פליליות על חרדים
  סנקציות פליליות. שקד ומוזס (צילום: פלאש 90)

חוק הגיוס החדש קורם עור וגידים, ועל סעיף אחד בתוכו יש כבר הסכמה ברורה – יוטלו סנקציות פליליות על משתמטים חרדים שיסרבו להיענות לצווי הגיוס. זאב קם מדווח במעריב כי במסגרת מפגשי הרביעייה שבהם לוקחים חלק חברי הכנסת עפר שלח, איילת שקד, אלעזר שטרן ועמר בר לב סוכם עניין הסנקציות.

לעומת זאת, נושאים רבים בחוק החדש נותרו במחלוקת, כמו למשל נושא מספר השנים שבהן תימשך תקופת המעבר של חוק הגיוס, שבמהלכה לא יחויבו החרדים להתגייס לצבא. ב"יש עתיד" דורשים שהתקופה תעמוד על ארבע שנים, אולם ב"בבית היהודי" מבקשים להאריך אותה.

נושא נוסף שנותר במחלוקת הוא השאלה אם עוד לפני החלת הסנקציות הפליליות יוכנס שלב ביניים שבו יוטלו סנקציות כלכליות, ורק לאחריו יעבור החוק לסנקציות פליליות.

השבוע הוציא הרכב של תשעה שופטי בית המשפט העליו צו ביניים העוצר את ההקצבות לתלמידי הישיבות שגיוסם נדחה.

ברוב של שמונה שופטים מול אחד קבע בג"צ כי אסור למדינה להמשיך ולממן את תלמידי הישיבות שלא התגייסו ומתייחסת בעיקר לתלמידים בני 18-20. העתירה הוגשה בעקבות פקיעתו של חוק טל לפני כשנה וחצי, ולסחבת בחקיקת 'חוק השוויון בנטל' שטרם הסתיים.

ההחלטה של בג"צ עומדת בעצם כנגד החלטתו של שר הבטחון משה יעלון לדחות את מועד הגיוס של בני הישיבה החרדים וקובעת כי למדינה אסור להעביר תקציבים דרך משרד החינוך.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
איפה מוזס בדיוק בתמונה?
אברהם | 06-02-2014 14:08
אפילו הגב הוא הגב של ח"כ אייכלר,
2
צודקים צריך להסיר מהגאולה המדינית את המגף החרדי
חרדיות ומדינה בסתירה | 06-02-2014 14:51