אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

כבוד: בית ספר מעפרה נבחר להציג בכנס בינלאומי

בית ספר "לשון לימודים" מעפרה נבחר מתוך אלפי בתי ספר להציג בכנס בינ"ל בהשתתפות נציגים מ-48 מדינות. בית הספר בלט בתקופת הקורונה בזכות הגישה הייחודית שלו והוא דוגל בשילוב ילדים מחוננים, חינוך מיוחד וחינוך רגיל

כבוד: בית ספר מעפרה נבחר להציג בכנס בינלאומי
  (צילום: רוני אלמליח)

בבית הספר "לשון לימודים" יש שילוב יוצא דופן – כ-25% מתלמידי בית הספר מוגדרים כמחוננים ואילו ל-38% מהתלמידים זכאים לתמיכת סל דיפרנציאלי. "37% התלמידים האחרים הם 'רגילים'", צוחקת מנהלת בית הספר דפנה פרום, "אבל באמת שכל אחד מיוחד וכך אנחנו גם משתדלים להתייחס אליהם".

"בבית הספר אין חדר מורים, גם אין שירותים או מטבחון של המורים בלבד, אנחנו עם הילדים בכל דבר, כך גם נוצר הקשר האישי הקרוב איתם והוא מאפשר לילדים פניות ללמידה", אומרת פרום.

דפנה פרום, מנהלת בי"ס לשון לימודים. (צילום: יהושע מנשה)

השבוע היא הציגה את הגישה החינוכית הייחודית של בית הספר בכנס הבינ"ל שהתקיים בירושלים בהשתתפות נציגים מ-48 מדינות הלוקחות חלק בפרויקט Education 2030. מטרת הכנס היא לתת זרקור לעשייה חינוכית חדשנית ופורצת דרך של מורות ומורים, מנהלות ומנהלים ומערכות חינוכיות, יזמות ויזמים בארץ ובעולם, בשדה ובמחקר.

(צילום: רוני אלמליח)

בית הספר "לשון לימודים" הוקם לפני 17 שנים בישוב עפרה. הוא כולל תלמידים מכיתות א-ח ומגיעים אליו מ-15 ישובים שונים במועצה האזורית מטה בנימין. בית הספר מעודד למידה עצמאית, התפתחות אישית ולצד התפתחות רגשית שונה ועבודה במרחבים של קבוצות גיל, אפשר גם לראות בו ילד מכיתה א' הלומד לצד ילד מכיתה ח' או תלמיד מכיתה ב' שמצטיין באנגלית או מתמטיקה וילמד את החומר עם תלמיד מכיתה ו'.

(צילום: רוני אלמליח)

פרום מספרת על ההתעניינות של אנשי החינוך בגישה החדשנית של בית הספר ועל דרך ההתמודדות בתקופת הקורונה. "המחקרים שנעשו, וזה משהו שלא יפתיע אף אחד, מלמדים שהלמידה העצמאית מרחוק שבוצעה בבתי הספר בתקופת הקורונה לא הייתה אפקטיבית ונכשלה" היא אומרת. "אצלנו, בגלל שאנחנו מעודדים למידה עצמאית ועובדים כך כל הזמן, הקורונה לא פגעה מבחינה לימודית, למעט כמובן ילדי חינוך מיוחד שלהם צרכים נוספים".

(צילום: רוני אלמליח)

עוד היא מוסיפה ש"מחקרים מראים ששילוב של למידה בלתי פורמלית היא דבר נחוץ בתוך מסגרת פורמלית רגילה אך זה כמעט ולא נעשה". בניתוח שעשתה על בית הספר במסגרת התזה שלה לתואר השני היא גילתה שיש תשעה קודים לחינוך בלתי פורמלי וב"לשון לימודים" משלבים שבעה מהם.

פרום היא בעלת חזון ברור ומקווה שבית הספר יצליח להתרחב בקרוב: "אנחנו בטוחים שבמועצה האזורית מטה בנימין מכירים בחשיבות בית הספר, החינוך הוא דבר שקרוב ללבם, יש שם אנשים רציניים וברור לנו שהם יעשו מאמץ למצוא לנו מקום הולם ויפתרו את בעיית ההסעות שמקשה על תלמידים ממגוון רחב כל כך של ישובים במועצה להגיע לבית הספר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו