אלפי לוחמים בקפריסין: כך נראה תרגיל הענק של צה"ל - סרוגים

אלפי לוחמים בקפריסין: כך נראה תרגיל הענק של צה"ל

אלפי לוחמים ומפקדים השתתפו בתרגיל "מעבר לאופק" של צה"ל בקפריסין, במסגרתו הכוחות דימו לחימה בעומק מדינת אויב. התרגיל נועד לבחון מוכנות וכשירות צה"ל בהיבטי משך התרגיל ועצימותו

author-image
אלפי לוחמים בקפריסין: כך נראה תרגיל הענק של צה"ל
  (צילום: דובר צה"ל)

השבוע התקיים תרגיל ״מעבר לאופק״ בקפריסין, כחלק מתרגיל ״מרכבות האש״ – חודש המלחמה של צה״ל. בתרגיל השתתפו כוחות בסדיר ובמילואים מעוצבת ״האש״ יחד עם טייסות חיל האוויר וכוחות מיוחדים נוספים של זרוע הים וזרוע היבשה, ביניהם, שייטת 13, יחידת יהל״ם, יחידת עוקץ וכוחות אגף המודיעין ואגף התקשוב וההגנה בסב"ר.

עוד באותו נושא

צפו: הרמטכ"ל קפץ לבקר את הלוחמים בקפריסין


12

מדובר בתרגיל ייחודי וראשון מסוגו שנועד לבחון מוכנות וכשירות צה"ל בהיבטי משך התרגיל ועצימותו. אלפי לוחמים ומפקדים השתתפו בתרגיל, שדימה קרב בעומק מדינת אויב.

במסגרת התרגיל הכוחות התאמנו על יכולת ייחודית –  אותה שומרים בצה"ל קרוב לחזה ליום פקודה. במסגרתה לוחמי קומנדו מאגוז, מגלן, דובדבן, חטיבת הצנחנים, כוחות הנדסה, עוקץ ויחידות מיוחדות רבות – יגיחו מהאוויר ומהים ויפתיעו את האויב קילומטרים רבים מהגבול עם ישראל.

(צילום: דובר צה"ל)

"האתגר הראשון הוא צבירת סד"כ בספינות, במטוסים, במסוקים" סיפר מפקד עוצבת האש, תא"ל עופר וינטר. "הגענו לשטח בעוצמה, פרסנו כוחות שפועלים מול שטחי מפתח ומול יעדים משמעותיים שאנחנו מזהים בהם פוטנציאל וחשיבות להכרעה".

השלב השני הוא כנראה הייעוד המרכזי של עוצבת האש: פשיטות ולחימה בעומק. "אנחנו מבצעים פשיטות במרחקים גדולים אחד מהשני ומאתגרים את החיילים לעבוד בנתק, אנחנו מתרגלים טכניקות מבצעיות שפיתחנו בהתאם לאיומים בשטח" הציג מאו"ג 98. "יש כוונה אמיתית לחזק את השרירים ולהכין אופציות לפעול במידה ונידרש".

(צילום: דובר צה"ל)

הלוחמים שנחתו קיבלו משימות איכות, עם משמעות מכרעת לשדה הקרב. רשימת המשימות שניתנו כללה בין היתר: תקיפת מרחבי פיקוד ושליטה על אתרים צבאיים במרחב, פשיטה על יעדים מיוחדים ועל מרחבי שיגור אסטרטגיים, ושליטה בשטחים השולטים על מרחב הלחימה.

(צילום: דובר צה"ל)

בתחילת השבוע הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע לבקר בשטח ובחן את ביצועי הכוחות. "שיתוף הפעולה עם צבא קפריסין הוא דרך נוספת לביטוי ליכולותיו המבצעיות והמשמעותיות של צה״ל והוא מאפשר התמקצעות הדדית בין הצבאות" אמר. "מדובר בחלק מרכזי בשיתוף הפעולה האסטרטגי וחיזוק הקשר בין צה"ל לצבא קפריסין".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אין על וינטר...
עמי | 03-06-2022 7:32
אין על וינטר פקוד ברמה מבצעית עצומה
2
הרי
נועם | 08-06-2022 13:31
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף