50 אלף איש חוגגים במצעד הדגלים בירושלים - סרוגים

50 אלף איש חוגגים במצעד הדגלים בירושלים

עשרות אלפי בני אדם חוגגי בצעדת הדגלים את יום ירושלים. הצעדה יצאה מרח' קינג ג'ורג' דרך שער שכם ושער יפו אל רחבת הכותל המערבי, בהשתתפות רבנים, שרים, ח"כים ואישי ציבור

50 אלף איש חוגגים במצעד הדגלים בירושלים
  יום ירושלים (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

לאחר מספר הערכות מצב ואיומים מצד ארגוני הטרור, בשעות הצהרים היום (ראשון) החלה צעדת הדגלים בירושלים. על פי ההערכות כ-50,000 אלף איש צעדו בצעדה שהחל ברחוב קינג ג'ורג', הגברים צועדים דרך שער שכם ודרך רחוב הגיא לכותל ואילו הנשים צעדות דרך שער יפו והר ציון לכותל.

מצעד הדגלים (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

הצעדה נגמרת בהרקדה ברחבת הכותל המערבי. בצעדה נמצאים רבנים, שרים, חברי כנסת ואישי ציבור נוספים. ראש מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא וזקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, הגיע לכיכר פריז להוביל את צעדת ריקוד הדגלים.

הרב מסר במקום ברכה לכבוד יום ירושלים: "שמחו את ירושלים וגילו בה כל אוהביה, שישו איתה משוש כל המתאבלים עליה. התאבלנו עליה אלפיים שנה, היום אנחנו שמחים בה. חזרנו אליה והיא חזרה אלינו, ברוך ה'!", מסר הרב לפני תחילת הצעדה.

צועדים בדרך לכותל (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

כפי שהעריכו גורמי הביטחון מוקדם יותר, הצעדה מלווה במתיחות רבה ועימותים נרשמים מעת לעת בין יהודים לערבים. בין היתר חברי ארגון לה פאמיליה התעמתו עם ערבים במקום, והמשטרה ריסנה קבוצה של ערבים באזור שיח ג'ראח שיצאה עם דגלים פלסטיניים.

עימותים בין יהודים וערבים (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

בנוסף, לפני למעלה משעה הסתיימו הביקורים בהר הבית. סה״כ ביקרו היום בהר הבית כ- 2,600 מבקרים. כמו כן בכותל המערבי ביקרו היום כ-15,000 אנשים עד כה, זאת בנוסף לאלפי מטיילים ומתפללים שהגיעו לאזור מאמש.

ח"כ איתמר בן גביר הגיע הבוקר להר הבית על מנת לחגוג את שחרור ירושלים כמו שהבטיח ואמר: "אני מצפה שהמשטרה תשליט סדר גם בהר הבית". בן גביר הגיע לביקור עם אבטחה כבדה צמודה אליו.

"אנחנו מתסיסים אותם כל החיים, זה שאת נושמת זה מתסיס אותם" ענה בן גביר לעיתונאית ששאלה האם הוא לא חושב שהוא גורם להתססה כאשר הוא מגיע להר הבית. "אני מצפה ממשטרת ירושלים להיכנס למתחם ולעצור את מי שזורק אבנים ומתפרע, זו מדינת חוק. אני מצפה שישליטו את הסדר בהר הבית, הם מבינים היטב את המסר וזה מה שצריך לעשות".

בן גביר הבוקר, לפני עלייתו להר הבית (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

לאחר עלייתו להר הבית בן גביר אמר כי הוא "מחזק את ידי השוטרים והלוחמים שנמצאים כרגע בהר הבית. אני מצפה שכל מי שמתפרע ומשליך אבנים – לא לאפשר לו להשתולל ושיפעלו ביד קשה נגדם. נדהמתי לראות שהיו שם עשרות שרצו לכיוון שלי בקללות וצעקות, כמובן אני לא מצמצתי ואמרתי 'עם ישראל חי'. התפקיד של המשטרה הוא לעצור אותם ולהוציא אותם מהר הבית".

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל קוראת לציבור להתאזר בסבלנות ולהישמע להוראות השוטרים בשטח, להשתמש בדרכים חלופיות ובתחבורה הציבורית. המשטרה פועלת עם אמצעים טכנולוגיים ושוטרים גלויים וסמויים, ותפעל בנחישות אל מול כל ניסיון להפר את הסדר והחוק".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
עם ישראל במיטבו
אמת מארץ תצמח | 29-05-2022 19:10
חיזקו ואמצו
2
איזה יופי ככה...
משה | 29-05-2022 19:17
איזה יופי ככה לראות את עם ישראל ????????
3
גאוה לעם היהודי ביום ירושלים
משה | 29-05-2022 19:19
כל הכבוד לכל מי שלוקח חלק מההסטוריה של העם היהודי
4
הצועדים המתפרעים ניסו...
חג שמח!!!! | 29-05-2022 19:21
הצועדים המתפרעים ניסו לתקוף עיתונאים פלסטינים , רגמו מכוניות של ערבים באבנים ופוזרו ברימוני עשן. וגולת הכותרת - פעילי קבוצת לה פמיליה וארגון להבה התגודדו בשער שכם וקראו קריאות גזעניות. בין השאר נשמעו הקריאות שועפט עולה האש, יהודי זה נשמה, ערבי זה בן זונה, מוות לערבים, מוחמד מת ושיישרף לכם הכפר.
כל דת...
משהו דפוק | 30-05-2022 6:34
כל דת בטוחה שהיא דת האמת. עד כאן הכל טוב. אבל למה כל דת חושבת שהדת האחרת באה על חשבונה ועליה להילחם בה ? למה לא יכולים מאמינים בני כל הדתות לחיות בשלוה ובנחת זה לצד זה ? כל הדתות מטיפות לשלום ולאחווה - ובפועל גורמות למלחמות דת קשות ובלתי נגמרות. למה ???
לפי ההיסטוריה...
גזענות זה לגנוב מאיתנו ואז לטעון שזה לא בסדר... היהדות "דין חאק" ותמיד הייתה, ה"דת" שלכם אפילו לא "דין בטל" כפי שאתם הגזענים מכנים את דת האמת שלנו היהודים וזאת מכיוון שלא ניתן לבטל את הזיות מוחמד והקופי פייסט שלו כמשהו שהיה אי פעם אמיתי. | 29-05-2022 20:49
לפי ההיסטוריה שלכם המוסלמים, מוחמד אנס ילדות יהודיות משבט חייבר, לאחר שלום מדומה; כמו כן חלק גדול מנבואות באו מרב יהודי לשעבר בשם כאב כך שאתם רגילים לגנוב מאיתנו ולטעון שזה שלכם. מוחמד אדם רע ואנס שמת ומקומו בגיהנום.
5
}}} ירושלים לא...
יהודי חרד | 29-05-2022 19:26
}}} ירושלים לא בירת ישראל היא עיר של דתיים ערבים חרדים שסניקים ואוהדי לה פמיליה. ירושלים לא עיר מאוחדת 400000ערבים במזרח ירושלים 500000יהודים רובם חרדים דתיים ושסניקים במערב העיר. == ירושלים כבר לא בירת ישראל ==
6
תודעה ענקית לבנט!! כל הכבוד!!
ירושלמי | 29-05-2022 20:07
למרות כל ההפחדות והלחצים מבית ומחוץ!! לא התקפל, לא הזיע ולא גמגמם.
7
וואו שיא עליה...
מי זה ראש הממשלה? | 29-05-2022 21:36
וואו שיא עליה להר הבית. מצעד שעובר ללא תקלות דרך שער שכם וללא דחיות בגלל איומי חמאס. כל הכבוד לנתניהו. אה זה לא הוא. זה ממשלה שפשוט עובדת יפה. אחלה בנט
8
שיתפוצץ לכל נערבשיתפוצץ...
טוב מאוד יבורכו הצועדים להראות לכל השבחים הערבים מי בעל הבית במדינה הזאת שיתפוצץ להם הלב השחור ונאמר ערבי טוב זה ערבי בקבר וכמה שיותר יהיה יותר טוב לעולם ונאמרמאמן | 29-05-2022 22:55
שיתפוצץ לכל נערבשיתפוצץ לירבושים הלב השחור שלהם כפרה שיהיהו על כל עם ישראל על דגל המדינה על משפחת הגיע הזמן להבין שהם זרע עמלק ובתורה מצוה להכחידם להחזיר אותם לגור עם החמורים וללמכור זיתים עם פחים על הראש בני מות כולם ערבי טוב זה ערבי בקבר ועל ידו שני שמאלנים כפרה שיהיהו על חילי צהל על כל משפחתי אמן שישרפו בגהנום יחד בנט לפי וליברמן החזיר שאוכל את בני מינוישמאל שווה עמלק וכולם חובה להכחידם כמה שיותר מהר יחד עם הטינופת בנטמשחבר לתומכי טרורומוהדבילמהמקפץ לפיד ימח שמו וזכרו שיצטרך לאביו הטינופת בגהנום ושניהם שישרפו בגהנום אמן