המעצבת הדתייה מיטל נאמן בראיון מיוחד לסרוגים

המעצבת הדתייה מיטל נאמן בראיון מיוחד לסרוגים

רגע לפני שהיא משיקה את קולקציית הקיץ החדשה שלה: המעצבת הדתייה, מיטל נאמן, משתפת מדוע לדעתה אופנה צנועה היא מתוחכמת וחדשנית ולמה הרשתות הגדולות התחילו לייצר מגוון בגדים צנועים

author-image
המעצבת הדתייה: "האופנה הצנועה הופכת למיינסטרים"
  (צילום: עדן גבאי)

מיטל נאמן היא מעצבת דתיה, בוגרת בהצטיינות של לימודי אופנה בויצו חיפה, מעצבת בימים אלה קולקציית קיץ מיוחדת במינה שתושק ביולי. בראיון מיוחד לסרוגים היא משתפת על המהפך של האופנה הצנועה בשנים האחרונות ולמה לדעתה, יש לתת מקום לכל זרמי הצניעות.

מה מיוחד בקולקציית הקיץ החדשה?

"הקולקציה שיוצאת ביולי, היא על טוהר הסריגים, טריקו וכל מיני בדים שיש להם מתיחה. מדובר בקולקציה מרענננת ונוחה. מתוך מחשבה שבקיץ אנחנו רוצים משהו נוח ונמתח, אבל עדין אלגנטי ומדוייק. איזון בין המשחק של האלגנט והדיוק לבגד היומיומי".

"המטרה שלי היא להביא את האופנה הצנועה למיינסטרים" המעצבת מיטל נאמן (צילום: פרטי)

מה ההשראה שלך?

"ההשראה היא מכל מיני טקסטילים ובעיקר מהבד עצמו. כשאומרים 'סריג' ישר אנשים חושבים שזה בד חורפי. אבל זה בד שיכול להיות מאוד קייצי, תלוי בצורת האריגה שלו. יהיו הרבה צורות גיאומטריות ובדים נקיים. אבל ההשראה העיקרית היא הבד והתחושה שהוא נותן".

את מכוונת לציבור הדתי?

"המטרה שלי היא להביא את האופנה הצנועה למיינסטרים. מאז ומתמיד הייתה אופנה צנועה. אפשר לראות את זה בבתי אופנה הכי נחשבים בשוק. תמיד הדנ"א שלהם היה שרוולים, חצאיות מכנסים. הטרנד הזה בשנים האחרונות ירד לעם. יש קול חזק מתוך אוכלוסיות בכל העולם שרוצה ללבוש אופנה צנועה: דתיות יהודיות, נוצריות, מוסלמיות או גם נשים שאוהבות את האופנה הזו, מכיוון שהיא יותר מאופקת".

"אפשר להגיש שהצניעות היא כבר לא טרנד אלא קטגוריה מאוד נוכחת בסצנת האופנה העולמית וגם כאן בארץ".

"בארץ שלנו, אם פותחים ציר זמן, לפני 15 שנה האופנה הצנועה הייתה בחיתולים, עם שאיפות גדולות אבל בתחילתה. מאוד מהר היא תפסה תאוצה. גם מותגים חדשים נפתחים ומכוונים לשם וגם מותגים ישנים לוקחים איזשהו סגנון ומלבישים אותו מחדש על האופנה הצנועה".

(צילום: עדן גבאי)

"בשנים האחרונות אנחנו רואים מהפכה אחרת: אותם מותגים שהיו צריכים לתרגם לאוכלוסייה כזו או אחרת את האופנה הצנועה, בונים לעצמם את הסגנון שלהם מחדש והאופנה הצנועה הופכת להיות מאוד מרכזית בתהליך הזה. הם כבר לא 'עונים על צורך".

"זה מה שאני רוצה לעשות, להביא את האופנה הצנועה למיינסטרים. אופנה זה גשר. כשאני מסתכלת על סקלת הלקוחות שלי יש לי לקוחות חרדיות, דתיות לאומיות ועוד הרבה מגזרים וחילוניות אתאיסטיות. בסוף, יש כל כך הרבה מגזרים בתוך המגזר הדתי, אבל מה שמשותף זה שהן רוצות את הדנ"א שלי, את מה שאני רוצה להעביר בבגדים. זה יפה לראות שהסצנה האופנתית במגזר מתקרב למיינסטרים הישראלי ואולי עוד כמה שנים בעולמי".

עוד באותו נושא

דרור קונטנטו לסרוגים: "היום צנוע זה סופר שיק"


9

הרבה נשים רוצות להתלבש בסטייל אבל מפחדות, מה היית אומרת להן?

"בעבר אנשים תפסו אופנה צנועה כאופנה יותר מיושנת ומגזרית, אבל זה ממש לא נכון. השורש לדעתי לאופנה צנועה היא תחכום. זו חדשנות. לקחת בגד ודווקא מהמקומות של האתגר להפוך אותו לחדשני, שם יוצאים הדברים הכי מתוחכמים והכי נכונים".

"אני בוגרת הציונות הדתית ואני מגדירה את עצמי דתיה לאומית. אני מייצרת אופנה צנועה בגלל המקום של התחכום וכן, אני חושבת שזה הרבה יותר יפה. אם הטרנד הזה כל כך חולש על הרבה רשתות אופנה, שמייצרות פריטים צנועים, יש כאן אמירה אופנתית חזקה וברורה".

(צילום: עדן גבאי)

"המונח 'צנוע' הוא מתעתע ויחד עם זה הוא מאוד רגיש. יש כל כך הרבה פרשנויות למונח צנוע. יש כאלה שילכו עם חולצה קצרה ויש כאלו שיחבשו פאה וכאלה שיעדיפו כיסוי ראש או שלא ילכו בכלל. אני עצמי לא הולכת עם כיסוי ראש, ואני הולכת עם מכנסים וחולצות קצרות ואני מגדירה את עצמי כדתייה לאומית, מאמינה בבורא עולם ב100%".

"המונח הזה נתון לכל כך הרבה פרשנויות. אני מנסה לא להיכנס למונחים ההלכתיים של המונח "צנוע" כי גם שם יש המון מחלוקות ופרשנויות על כל מיני צווים ויש המון חילוקי דעות, וכולם צודקים. אי אפשר להגיד שמישהו הוא יותר צודק או פחות צודק. הצניעות לא משקפת את האמונה".

"במקרא כתוב בפרק השישי במסכת שבת במשנה, אפשר לראות שהסגנון לבוש של האבות שלנו היה שונה מאזור לאזור. זה לא הגיע מקוד של צניעות אלא מתנאי אקלים, היו תרבויות כאלה ואחרות. גם שם, זה לא היה אחיד. וגם בקום המדינה, בתנועה הדתית שהולך עם מכנסים וזה התחיל מהמקום שהתנועה הדתית הציונית כמו הקיבוץ הדתי, שהנשים היו צריכות לצאת ולעבוד ולהקים את המדינה, נשים גם לבשו מכנסים ארוכים כקוד צניעות, על מנת לבדל אותם מהשומר הצעיר, שם הלכו עם מכנסים קצרים"

"יש המון מסורות ופרשנויות משנים עברו וגם מעכשיו, לכולם יש מקום וכולם צודקים"

(צילום: עדן גבאי)

"חשוב לי להגיד שהצניעות היא דבר שמגיע בפנים והיא כוללת לקבל את האחר. הלוואי שתהיה יותר יכולת הכלה אחד כלפי השני. יש כל כך הרבה זרמים, ותלוי סגנון ופרשנות ואלמנטים שלכולם יש מקום".

איזה טרנד הולך להיות חזק בקיץ הקרוב?

"אני לא מכניסה טרנדים לקולקציה, אני מכניסה אותם רק אם זה מחמיא לאישה. אבל כן יש טרנד שמלווה אותנו כבר תקופה ארוכה והוא היכולת לעשות סטים שהם באותו צבע, זה משהו שאני מאמצת אותו והוא לגמרי הולך להיות חזק בקיץ".

(צילום: עדן גבאי)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
27 תגובות - 21 דיונים מיין לפי
1
שם דבר שם...
אסף | 30-05-2022 12:51
שם דבר שם לא צנוע כל השרוולים קצרים
אתה גבר זה לא צנוע בכלל שאתה מסתכל על זה
אורה | 27-06-2022 22:44
.
2
צניעות
ורד אזולאי | 30-05-2022 13:02
כואב שהצניעות שינתה פנים לאט לאט מעט מעט ככה בלי להרגיש
3
יותר טוב השרלילות...
ברכה והצלחה למעצבת! | 30-05-2022 13:32
יותר טוב השרלילות עם החזיות והמיני ברחובות!!! יש לה סטייל צנוע ויפה...אני כדתיה לובשת שרוול כזה ואותי לימדו.. שלא המגבעת קובעת ולא המעיל מועיל! דרך ארץ קדמה לתורה...אז כשקשה לפרגן ...סותמים!
מה לגבר...
עלי עלי | 31-05-2022 4:55
מה לגבר שמטיף על צניעות להכנס לאופנת נשים? הרב שלל יודע לאיזה כתבות אתה באינטרנט?
זה לא קשור...
אסף | 30-05-2022 14:21
זה לא קשור לפרגן זה נגד ההלכה
4
אני חושב שכך...
אהרון לוי | 30-05-2022 14:36
אני חושב שכך צריכה להראות בת ישראל ,ישר כח יש לך טעם וסטייל
5
מרגש לראות אופנה...
שולי אריאל. | 30-05-2022 15:55
מרגש לראות אופנה צנועה,יפה ומודרנית.זה מאד חסר במגזר. כל הכבוד לך.
6
צנוע?
מתנחלת | 30-05-2022 16:03
סטיל יפה ובגדים יפים אבל מה לא להאריך קצת את השרוול שיהיה צנוע? זה לא נקרא סטיל צנוע, זה ניקרא סטיל לא של חילונים...
7
אין בזה שום...
ליאורה | 30-05-2022 19:20
אין בזה שום צניעות עם שרוולים קצרים.הלוואי והיהיו קודים ללבוש צנוע בכל רחבי ארץ ישראל במרחב הציבורי ויהיה פיקוח על לבוש בכל ארץ ישראל
נו וודאאאיי!!...
הסוד של ויקטוריה | 31-05-2022 17:55
נו וודאאאיי!! מיד!! פוסטמה
8
מיטל נאמן נשואה?...
ברק רוסאנו | 30-05-2022 22:07
מיטל נאמן נשואה?
9
מה צנוע בדיוק?...
נטע | 31-05-2022 0:48
מה צנוע בדיוק?
10
איך שסע ארוך...
מישהי | 31-05-2022 8:37
איך שסע ארוך הפך להיות צנועה! אשרייך על הכוונה אבל מבחינה הלכתית זה לא בגדר צנוע.. אולי לבנות שבתחילת דרכן ככה בתור התחלה.. אבל צנוע מבחינה הלכתית זה לא!
11
מה צנוע בזהההה?????...
תאיר | 01-06-2022 12:54
מה צנוע בזהההה?????
12
הזיה....צריך להיתביש ....ליצעוק...
תאיר | 01-06-2022 12:56
הזיה....צריך להיתביש ....ליצעוק בקול רם....צנוע זה לאאאאא
13
זה עדין לא...
דבח | 01-06-2022 20:48
זה עדין לא צנוע ממש ,אבל יותר טוב ונורמלי.
14
מאחלת לך הצלחה...
רותילה | 01-06-2022 21:41
מאחלת לך הצלחה רבה כשראיתי את הפתיח המעצבת הדתייה ממש התלהבתי אבל עם כל הכבוד אשה שמקפידה על הלכו צניעות לא יכולה ללבוש את הדגמים שעיצבת וחבל מאוד
גם בחורה...
תגובה | 07-06-2022 0:10
גם בחורה עם חצאית מיני רוקדת על בר בערב שבת תגיד שיש לה אמונה בבורא עולם. מה קשור אחד לשני? ומה שטחי בתגובה הסופר הגיונית שלה? על פי גדרי ההלכה השרוול צריך לכסות לפחות את המרפק. הצוואר צריך להיות סגור מעל עצמות הבריח. והחצאית צריכה להיות ארוכה מספיק כדי שאישה/בחורה תשב וישאר מספיק בד ואורך שיכסו לה את הברכיים. תעשי בדק בית ועל הדרך גם תראי את המקור להלכה. ממליצה לך על הרבנית רות שמש. היא מסבירה נפלא את גדרי ההלכה.
בואי כתבי לכל...
שחר לשם | 02-06-2022 16:28
בואי כתבי לכל הקוראים מה הן הלכות הצניעות, פרטי אותן ואת המקורות שלהם. בתגובה השטחית שלך, את ביטלת קהל עצום של נשים מהמגזר צנועות ומאמינות בלב שלם בבורא עולם ובו זמנית הולכות עם שרוול מעל המרפק, רחמנא לצלן.
15
אין שום צניעות
קווקזי | 02-06-2022 23:52
בדגסטאן באזורים החילוניים של המחוז נשים חילוניות מתלבשות הרבה יותר צנוע מהדתיות בארץ. או לבושה
16
הבגדים שלך רחוקים...
אנט | 03-06-2022 5:19
הבגדים שלך רחוקים מלהיות צנועים ההפך הוא הנכון....
17
כואב לי שזו...
שיראל | 06-06-2022 22:27
כואב לי שזו מוגדרת אופנה צנועה. בסוף כשאני הולכת לחנויות של מעצבות דתיות, רק חצי (במקרה הטוב) מהקולקציה מתאימה לי מבחינת צניעות (שלושת רבעי בשרוולים וגובה ברך). כואב
18
נהדר
גליה | 07-06-2022 0:28
נהדר נהדר לקיץ כובעי מצחייה חמודים עם איור מנדלה צבעוני אביבי decoration 052 8251582
19
זה מה שקורה...
גילי | 27-06-2022 12:44
זה מה שקורה עם המודרניזציה... גם ההלכה והתורה נתונים לפרשנות של פשוטי העם (מבחינת הבנת היהדות). אין כזה דבר צניעות איך שבא לי, יש לזה הגדרות מאוד ברורות, מבחינת לבוש. וכמובן שצניעות לא נגמרת שם, אבל מכאן ולבוא להמציא מחדש את הצניעות זה סילוף לגמריי
20
אני יודעת היום כל אחד מפרש את ההלכה שבא לו
אורה | 27-06-2022 22:42
אבל ההלכה האמיתית היא שהשרוול צריך לכסות את המרפק והכיסוי צריך לכסות את כל השיער והמפתח צוואר צריך להיות סגור אבל אני לא מופתעת אני רואה הרבה פעמים שכתוב אופנה צנועה והיא ממש לא עונה על גדרי ההלכה אז תסלחו לי אופנה צנועה -זה לא
21
how i got my love back home
selma lucas | 03-07-2022 19:33
שלום חברים יקרים שלי. אשמח לחלוק איתך את העדות. לפני כמה חודשים הגבר שלי עזב אותי בשביל אישה אחרת. אני כל כך אוהב אותו וכל מה שיכולתי לחשוב עליו זה התאבדות. ניסיתי כמה דרכים, אבל אף אחת לא הצליחה. החלטתי לקרוא באינטרנט ולקרוא על לחשים ולחשים. ניסיתי, הפסדתי הרבה כסף, אבל זו הייתה אותה תוצאה. כמעט ויתרתי עד שפגשתי את לחש הקסטר ששכנע אותי בהצלחה וקראתי תגובות של אנשים באתר שלו. הייתי סקפטי כשפניתי אליו כי הפסדתי הרבה כסף. במשך שבועיים, כשהוא מטיל כישופים, הגבר שלי חזר לביתי... עכשיו הגבר שלי צייתן מאוד ואוהב אותי יותר. אני בהריון בחודש 2 עכשיו ואני שמח שיש לו אותו בחיי. הייתי ממליץ לך לפנות לאשף הכישוף העוצמתי הזה, שנתן לי הזדמנות שנייה לאושר ואהבה, ניסיתי כמה לחשים ואף אחד לא הצליח. אם מישהו יכול לעזור לך להחזיר אהבה ולהדריך אותך בחיפוש אחר פתרונות לחיים, זה הוא. צור איתו קשר ישירות ב -Email: (dralaba3000@gmail.com) אתה יכול גם לווטסאפ / viber עם המספר הזה: +1(425) 477-2744. צור קשר עם האיש הנהדר הזה היום ותפתור את הבעיות שלך ב-100%.. ... :) .. :) .. :) .. :) .. :). . :)