ארגון הבריאות העולמי: אין צורך בחיסון נגד אבעבועות הקוף

ארגון הבריאות העולמי: אין צורך בחיסון נגד אבעבועות הקוף

בכירים בארגון הבריאות העולמי אמרו כי בשלב הזה אין צורך בחיסון המוני של הציבור נגד אבעבועות הקוף, אך ייתכן וידרשו לחסן אנשים שנחשפו לחולים מאומתים. עוד הרגיעו: "ניתן למנוע התפשטות נוספת של המחלה"

ארגון הבריאות: אין צורך בחיסון נגד אבעבועות הקוף
  יו"ר ארגון הבריאות העולמי טדרוס אדהנום (צילום: אלכסנרוס מיכאלידיס\שאטרסטוק)

נסיון הרגעה: על רקע הבהלה העולמית סביב מחלת אבעבועות הקוף, בכירים בארגון הבריאות העולמי אמרו היום (שישי) כי ניתן למנוע את המשך התפשטות המחלה גם ללא צעדים קיצוניים. עוד טענו כי בשלב הזה אין צורך בחיסון המוני של האוכלוסייה נגד הנגיף.

"אנחנו מאמינים שאם נוקטים בצעדים הנכונים עכשיו, אפשר להגיע לשליטה על המחלה" אמרה סילבי בריאנד, מנהלת המחלקה למוכנות עולמית מפני מפגעים זיהומיים בארגון. "יש לנו חלון הזדמנויות למנוע התפשטות נוספת של אבעבועות הקוף, ואם נפעל במהירות נוכל לעצור את הנגיף הזה".

עוד הרגיעה כי קצב ההתפשטות וההידבקות של אבעבועות הקוף הוא איטי יותר מאשר נגיפים אחרים כמו הקורונה. לדבריה, בשלב הזה אין צורך בחיסון המוני לאבעבועות הקוף, אך ייתכן שיהיה צורך במתן חיסונים ממוקדים לאלו שנחשפו לחולים מאומתים. "הצעדים הכי טובים כעת הם לחקור את מקרי ההידבקות, לאתר את החולים ולמנוע שרשראות הדבקה, ולהקפיד על בידוד ביתי", סיכמה.

עוד באותו נושא

מדינה ראשונה הודיעה: בידוד לחולי אבעבועות הקוף

כזכור, בשבועות האחרונים נרשמו מאות מקרי הידבקות באבעבועות הקוף ברחבי אירופה, כשיותר מ-200 מקרים התגלו עד כה ב-20 מדינות ברחבי היבשת. לפני כן המחלה הייתה נפוצה רק במרכז ובמערב אפריקה.

עיקר ההתפרצות נרשמה בספרד, שם דווח עד כה על 84 מקרי הידבקות מאומתים, בבריטניה שבה אובחנו 70 מקרי הידבקות, ובפורטוגל שרשמה 58 נדבקים. גם בהולנד, בלגיה, גרמניה, ואיטליה דווח על נדבקים רבים.

מחוץ לאירופה דווח על מקרי הידבקות בקנדה, ארה"ב, אוסטרליה ואיחוד האמירויות. בישראל נרשם מקרה אחד של חולה מאומת באבעבועות הקוף, וכתוצאה משרד הבריאות המליץ לכל מי שחוזר מחו"ל ומפתח חום ופריחה שלפוחיתית לפנות לרופא.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בדיחת קרש :)
אנונימית | 27-05-2022 16:38
א: אם אחלה באבעבועות הקוף, האם זה אומר שאדמה לקוף? ב: ואם אחלה בקורונה, האם זה אומר שאדמה לעטלף?