אחסון פירות וירקות – הסוד לשמירה על טריות - סרוגים

אחסון פירות וירקות – הסוד לשמירה על טריות

ברגע שקיבלתם החלטה להקפיד יותר על אכילת פירות וירקות, לאזן עם מוצרי חלב, ולהיות עם אצבע על הדופק בכל הקשור לתכולת המקרר שלנו, יש כמה טיפים שיכולים לעזור לכם להפוך את המשימה לפשוטה יותר - בראשם אחסון נכון

אחסון פירות וירקות – הסוד לשמירה על טריות
  (צילום: Pexels photo)

אורח החיים המהיר והתובעני שאנו חיים בו מקשה עלינו לפעמים לנהל את בריאותנו כפי שהיינו רוצים, ולבחור בחירות שיעשו טוב לנו ולגופנו. עם זאת, ברגע שקיבלתם את ההחלטה להקפיד יותר על אכילת פירות וירקות, לאזן עם מוצרי חלב, ולהיות עם אצבע על הדופק בכל הקשור לתכולת המקרר שלנו, יש כמה טיפים שיכולים לעזור לכם להפוך את המשימה לפשוטה יותר, ומתגמלת יותר. אחד מהם נוגע לאחסון נכון. על כך נפרט בכתבה שלפניכם.

שימור התוצרת לצורך שמירת הבריאות

בין אם הצלחתם לשים את ידכם על פירות וירקות מהחקלאי, ובין אם קפצתם רגע לירקן – לאפסון המצרכים הללו בצורה חכמה יש השפעה ניכרת על איכותם ועל אורך חיי המדף שלהם. כן, כן, לא רק מוצרי חלב צריך לאחסן בחוכמה מיד לאחר הקנייה. גם לירקות ופירות יש להקדיש מחשבה בנושא האחסון. לפיכך, ריכזנו לכם כאן כמה עצות, טיפים ורעיונות, שיעזרו לכם לשמר את הפירות והירקות שלכם לאורך זמן, ובכך גם לשמור על בריאותכם טובה ואיתנה.

תפוחי אדמה ובטטות

תפוחי אדמה ובטטות שמאופסנים היטב, הם בין הירקות עם חיי המדף הארוכים ביותר, ומצרך שתמיד טוב שיש בהישג יד במטבח שלנו. תפוחי אדמה ובטטות מעדיפים מקום קריר, מוצל, ומאוורר. ואם הלחות סביבם גבוהה יחסית – מה טוב. אחסון במקרר או במקפיא לא מניב תוצאות טובות במקרה הזה, מה גם שבעת ההפשרה יאבדו הירקות הנ"ל את מרבית ערכם התזונתי. כמו כן, נסו להימנע מלאחסן אותם קרוב לבננות ובצלים, שהאתילן שהם משחררים מזרז את הירקבות תפוחי האדמה והבטטות.

סלק, ג'ינג'ר, גזר ושאר שורשים

כטיפול ראשוני, עוד לפני שהגענו לשאלת האחסון, כדאי לסלק מהשורש את העלים הצומחים מתוכו. את הירקות השורשיים דווקא מומלץ להקפיא! נסו בשקיות אטומות לקבלת תוצאה אופטימלית. אם תעדיפו להשתמש בהם באופן מיידי, אחסון במגירת הירקות שבמקרר ישמור על ירקות אלה במצב מצוין עד לשבועיים.

שום ובצל

אין מטבח בלי שני החברים הללו, שהם הבסיס של כל תבשיל כמעט, אבל איך נגרום להם להאריך ימים אצלנו? קודם כל, נרחיק מן המקרר, נאחסן במקום יבש, קר, ועדיף גם רחוק מאור השמש.את ראש השום ואת הבצל כדאי הרחיק גם מתפוחי האדמה והבטטות, כי אלו מאיצים את תהליכי ההזדקנות זה של זה.

משפחת הכרוביים

כרוב וחבריו למשפחה – הברוקולי והכרובית, מצריכים טיפול מעט שונה, אך כזה שיניב תוצאות מעולות. ראשית, אפשר ומותר לחתוך אותם או לקצץ לפני האחסון, אם זה מקל על הצעד הבא: קופסאות פלסטיק אטומות, או כל מיכל אטום אחר. כמה שפחות סירקולציה של אוויר – ככה יותר טוב. את הקופסאות יש לאחסן במקרר עד לשבועיים.

עלים

חסה, רוקט, עלי בייבי – כל הירוקים הנהדרים הללו שאין סלט בלעדיהם, וכמה קשה לשמור על טריותם. איך נגרום להם לא להפוך לחומים ועייפים כל כך מהר? קודם כל אנחנו ממליצים שלא לשטוף אותם לפני הקירור. שטפו לכשתצטרכו, את הכמות לה אתם זקוקים.

לחסה הלא שטופה יש מעין מעטפת ששומרת על טריותה. זה טיפ מעט משונה, אבל כזה שעובד. נסו ותיווכחו. ולגבי האחסון עצמו? נמליץ על שקיות פלסטיק אטומות, וקדימה למקרר. כך יתקבלו עלים פריכים, טריים וטעימים לאורך זמן רב יותר.

פירות הדר

לימונים, תפוזים, פומלות, אשכוליות, וכל משפחת ההדרים – כל אלה מעדיפים אור יום. קערה גדושה בכל הטוב הזה המונחת על הדלפק או השיש – גם תעזור לשמר את טריותם, גם תזכיר לכם לאכול מהם, וגם תיראה נהדר. והנה השגתם 3 יתרונות בפעולה אחת.

את התפוז והאשכולית אפשר לשמור בצמוד לתפוחים ולאגסים, אך לימונים וליים כדאי להרחיק מהשניים הללו. אם רכשתם כמות נאה של פירות הדר, ההמלצה שלנו היא לפעול בשיטת "עכשיו ואחר כך" – חלקו חצי מהכמות לקערה על השיש, ואת החצי השני אפסנו במקרר. מקסימום, הם יוכלו להפוך למיץ נהדר ומרווה מאוחר יותר.

בסוף, טיפול נכון בפירות ובירקות שלכם יכול להכפיל את אורך חיי המדף שלהם, ולהיטיב איתכם ועם בריאותכם. מקווים שסייענו, ולו במעט, ורק בריאות

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו