משבר ביטון | גנץ לסרוגים: "סערה בכוס תה" - סרוגים

משבר ביטון | גנץ לסרוגים: "סערה בכוס תה"

גורמים בקואליציה מאשימים את כחול לבן "מי שדואג לחלשים, לא מפרק ממשלה כזאת. הרומן עם הליכוד חייב להסתיים". בכחול לבן האשימו את מיכאלי שהיא "פוגעת בשכבות החלשות"

משבר ביטון | גנץ לסרוגים: "סערה בכוס תה"
  בני גנץ במליאה, ארכיון (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

הסערה בעקבות האולטימטום שהציג חבר הכנסת מיכאל ביטון מכחול לבן שהודיע שהחל מהיום הוא לא מצביע עם הקואליציה. יו"ר כחול לבן, שר הביטחון, בני גנץ אומר היום לסרוגים שזו "סערה בכוס תה".

גנץ היה בדרכו למליאת הכנסת להצביע בעד חוק הסדר חילוט רכוש ששימש או נועד לעבירת סחר בנשק. החוק היה בקריאה טרומית והיה לו רוב, יתכן וגנץ הגיע להצביע למרות שלא היה צורך, בכדי לשדר שבכל בסדר.

בפגישה שהתקיימה בין גנץ לבין ביטון נאמר כי "למרב מיכאלי אחראיות על הקואליציה בדיוק כמו למיכאל ביטון".

גורמים בקואליציה העבירו מוקדם יותר מסר לכחול לבן ואמרו: "מי שדואג לחלשים, לא מפרק ממשלה כזאת. הרומן המתמשך עם הליכוד חייב להסתיים. בני גנץ חייב לקחת אחריות ולהחזיר את מיכאל ביטון להצביע יחד עם הקואליציה".

עוד באותו נושא

"מגעים להקמת ממשלה אחרת בכנסת הנוכחית"


91

הדברים מגיעים לאחר שגורם בכיר בכחול לבן הודיע: "קוראים למיכאלי להחזיר את ההתנהלות התקינה לקואליציה ולכנסת ולהגיע לדיונים בוועדת הכלכלה תוך הידברות".

לדברי אותו גורם, "התנהלותה של שרת התחבורה פוגעת בשכבות החלשות, תוך התעלמות מוחלטת מערכים סוציאליים ודמוקרטיים מתוך מניעים פוליטיים. כחול לבן מחויבת לממשלה כפי שמוכיחים חברי הסיעה מדי יום. והוכיחו זאת אין ספור פעמים. אין כל חשש ליציבותה".

גורם אחר בכחול לבן אמר לסרוגים כי  "כחול לבן וגנץ עומדים מאחורי מיכאל ביטון ב-100%, אין פה הפתעות. זה משבר פתיר וצריך שבנט וכל ראשי הקואליציה יתייחסו ברצינות לטענות של ביטון."

בנוסף הוא אומר כי "כל הדיבורים על שיתוף פעולה עם הליכוד פשוט לא נכונים".

גנץ וביטון ארכיון (צילום: דוד כהן/ פלאש 90)

טלטלה נוספת: "לא אצביע יותר עם הקואליציה"

יו״ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון (כחול לבן) הודיע הבוקר (רביעי) על ביטול כל ישיבות ועדת הכלכלה, ועל כך שלא יצביע יותר עם הקואליציה "למעט הצעות אי אמון, ואולי גם זה לא".

הזעם של ביטון מתמקד ברפורמת התחבורה הציבורית שיצאה מהממשלה ללא עדכון לכנסת וכך ששרת התחבורה מרב מיכאלי לא מוכנה לקבל את הסתייגויות הוועדה. ביטון הודיע שוועדת כלכלה יוצאת להקפאה עד שמשרד התחבורה לא יהיה קשוב לביקורת.

שר החקלאות, עודד פורר (צילום: פלאש 90)

הביקורת של ביטון מופנית גם על הרפורמות בענף החקלאות, אותם מובילים השרים ליברמן ופורר.

שר החקלאות עודד פורר הגיב לביטחון וכתב: "ראוי שהציבור יידע מהן דרישות מועצת הלול שבגללן ח"כ מיכאל ביטון הודיע שיפסיק להצביע עם הקואליציה: הם דורשים להעלות מיידית את מחיר הביצים ביותר מ 10%.הם דורשים להמשיך ולגדל את הביצים בתנאי סניטריה קטסטרופליים בניגוד לתקנות השירותים הווטרינריים".

עוד הוסיף כי "הם דורשים למנוע תחרות בענף ולשמור על המונופול בידי המגדלים הקיימים. אני אמשיך לפעול למען יותר מ-9 מיליון אזרחים בישראל ולא למען קבוצת לובי קטנה ואני מצפה מחבריי בקואליציה לנהוג באותה הדרך".

ביום שני האחרון בישיבת הסיעה שאלנו על כך את גנץ שאמר כי "מיכאל ביטון מייצג את כחול לבן ועושה עבודה נהדרת בנושא תחבורה, חקלאות ודאגה לדורות החלשות במדינת ישראל".

"אנחנו נמשיך לעשות את השיח שלנו עם הגורמים", ועוקץ ככל הנראה את שרת התחבורה מרב מיכאלי: "אני מציע שגם הגורמים יעשו שיח עם הוועדה"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
לפחות מנסה להיות...
אריה | 25-05-2022 12:31
לפחות מנסה להיות נאמן לדרך ולא כמו קארה הךלצן
2
אולי שמעתם
יהודי פשוט | 25-05-2022 12:51
אולי שמעתם שנפטר הרב הראשי של רחובות? שייסד ישיבת בני עקיבא בנתניה? ממשפחת הרב זצל? אם אתם בסהכ מנסים לחקות את ynet אז למה קוראים לכם סרוגים ולמה שלא פשוט נלך למקור במקום לחיקוי?
@ חפש: ברוך...
נו באמת | 25-05-2022 13:50
@ חפש: ברוך דיין האמת: הרב שמחה הכהן קוק הלך לעולמו - סרוגים
3
לדעתי מיכאל ביטון לא יוותר
יעקב | 25-05-2022 13:12
יש עוד ערים חוץ מתלאביב
4
מיכאל ביטון אח...
רונן | 25-05-2022 13:38
מיכאל ביטון אח יקר לנשק.לא לשכוח אוגוסט 89 גדוד 51 אף פעם לא נשברים,תלך עד הסוף .שנינו מעיירות פיתוח אתה מהדרום ואני מהצפון.כבר אז ביום שהתגייסנו ביחד ידענו על האפליות .דיברנו על זה המון לפני יציאות למארבי כוכב בלבנון.עכשיו 30 שנה אחרי שום דבר לא השתנה.חוץ מזה שידענו לאן תגיע .הכול בידיים שלך .תפיל את הממשלה הרעה הזאת.הוכחת את עצמך, כול מקום בפוליטיקה ירצה אותך.אוהב אותך אח יקר.אל תשהח מאיפה באתה ולמי כתה דואג
5
רומן ? מה אסור לדבר לפיד?מ אתה?
מאור | 25-05-2022 13:49
חושב לכבול את כולם