משפחות הרוגים יהודים באוקראינה יקבלו מלגות - סרוגים

משפחות הרוגים יהודים באוקראינה יקבלו מלגות

פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה החליטה כי משפחותיהם של הרוגים יהודים במלחמה יקבלו מלגת קיום חודשית קבועה למשך שנה. במקביל, יהודים בעיר דניפרו לקחו על עצמם לומר קדיש לעילוי נשמת ההרוגים

משפחות הרוגים יהודים באוקראינה יקבלו מלגות
  בית קברות יהודי באוקראינה. אילוסטרציה (צילום: אלכסנדר קוקליוק\שאטרסטוק)

שלשה חודשים למלחמה באוקראינה: בפדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה הוחלט היום (שלישי) כי כל משפחה של הרוג יהודי תקבל מלגת קיום חודשית קבועה בסך 12,000 גריבנה למשך שנה, זאת בנוסף לסלי מזון ועזרה נוספת. 12,000 גריבנה הם סכום השווה למשכורת חודשית ממוצעת באוקראינה, והמלגות יועברו בהתאם לרשימות שיעבירו רבני הערים – שלוחי חב"ד.

במקביל, יהודים המתגוררים בעיר דניפרו לקחו על עצמם לומר קדיש במניין במשך שנה שלימה לעילוי נשמת ההרוגים, כיוון שברוב המקרים אין מי שיכול לומר קדיש אחריהם.

עוד באותו נושא

3 חודשים של מלחמה: כמה נהרגו עד כה באוקראינה?

על פי ההערכות עד כה קיפחו את חייהם במלחמה כ-15 יהודים אוקראינים, אך המספר אינם ברורים בין היתר בגלל בעיות תקשורת. שני יהודים נהרגו בחרקוב ושניים נוספים בקייב, והם הובאו לקבר ישראל תוך כדי הקרבה עצמית רבה של המעורבים בכך. במריופול נהרגו כמה יהודים שלגופות כמה מהם לא ניתן להגיע ואחרים נקברו קבורת עראי. עוד כמה יהודים מוגדרים נעדרים וסביר שאינם בין החיים.

"הפדרציה מנהלת מעקב אחרי הידיעות הללו – ביחד עם הרשויות ושלוחי חב"ד – ועושה כל מאמץ כדי לעזור בכל הדרוש בנושא, למתים ולבני משפחותיהם" נמסר. "בנוסף, בפדרציה ממשיכים במשלוח סיוע הומניטרי לעשרות אלפי בתי אב באוקראינה והם כוללים מזון ותרופות במשלוחים מיוחדים שמשוגרים כל העת ממרכזי הפדרציה בעיר דניפרו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו