הערב הגדול של רשת 13: הרייטינג מצביע על מהפך
מלחמת הערוצים: יותר טלוויזיות הקרינו אתמול את ערוץ 12, אז איך יכול להיות שבכל זאת מי שגרף יותר רייטינג הוא ערוץ 13? שימו לב למהפך

מאז הפיצול בין הזכייניות רשת 13 וקשת 12, קשת מובילה את טבלת הרייטינג היומית באופן כמעט קבוע. למרות זאת, אתמול קרה מהפך, כשיותר ישראלים צפו דווקא בערוץ 13. איך זה קרה? ואיך זה מסתדר עם זה שיותר טלוויזיות דלקו על קשת 12?
איך עובד רייטינג
חברת קנטאר מדיה היא המודדת הרשמית של הצפיה בטלוויזיה בישראל. הם עושים זאת האמצעות שיטת "פיפל מיטר", לפיה נבחרו 700 משפחות שמייצגות באופן סטטיסטי את האוכלוסיה במדינה, להן חיברו לטלוויזיה מכשיר מיוחד שמנטר את הערוץ בו צופים, ודורש לדווח כמה אנשים צופים בטלוויזיה בכל רגע נתון.
את הנתונים הללו מכפילים ומנתחים סטטיסטית, וכך מדווחים נתוני הצפייה, אותם אנחנו מכירים בשם רייטינג.

אהבה חדשה (צילום: צילום מסך באדיבות רשת 13)
אתמול בערב שודר בערוץ 13 פרק חדש של התוכנית "אהבה חדשה", ומנגד קשת 12 שידרו ערב מחווה לזמר והיוצר צביקה פיק. הנתונים שפורסמו הבוקר בנוגע לתוכניות הללו הם: 160,000 טלוויזיות הקרינו את ערוץ 12, בהן צפו 262,000 ישראלים, ומנגד 100,000 טלוויזיות הקרינו את ערוץ 13, בהן צפו 274,000 ישראלים.
מי שידקדק בנתונים ישים לב לדבר מוזר – יותר טלוויזיות הקרינו את ערוץ 12, ואילו יותר אנשים צפו בערוץ 13. בגלל שהרייטינג נקבע על פי כמות האנשים, המנצחת הגדולה של אמש היא רשת 13.
מדובר בחלק מהמיתוג החדש של רשת, ששינתה את הלוגו שלה, ואף החליפה את מנחת מהדורת החדשות היומית. הניצחון גדול אף יותר, משום שהמתחרה של "אהבה חדשה" היא כמובן "חתונה ממבט ראשון" של קשת, שזוכה לרייטינג מכובד מאוד בכל פרק.
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו