ממקומך: הניגון שלימד ידידה פוגל שנספה באסון מירון - סרוגים

ממקומך: הניגון שלימד ידידה פוגל שנספה באסון מירון

במלאות שנה לאסון מירון מפרסמת ישיבת רמת גן, קליפ לניגון 'ממקומך' שלימד ידידיה פוגל ז"ל. את הניגון שרו בהלוויה שלו, ובקליפ עלו התלמידים לשיר עם אביו במדרגות בהן נספה. צפו

ממקומך: הניגון שלימד ידידה פוגל שנספה באסון מירון
  ידידיה פוגל ז"ל (באדיבות המשפחה)

במלאות שנה לאסון מירון בו נספה גם תלמיד ישיבת רמת גן ידידיה פוגל ז"ל, הוציאה ישיבת רמת והמשפחה סינגל וקליפ לזכרו. הסינגל "ממקומך" הוא מתוך האלבום "מבקשי פניך 3 שבת קודש ברמת גן".

"הניגון 'ממקומך' הוא ניגון שלימד אותנו ידידיה זמן לא רב לפני שנספה באסון ומאז מהווה ניגון שדרכו אנו מתחברים ומתקשרים לנשמתו הגדולה והמיוחדת של ידידיה", מספרים בישיבת רמת גן, לקראת ל"ג בעומר, התכנסו יחד, חברים ומשפחה, שבנו למירון, למדרגות שבהם התרחש האסון הנורא, לציון של רשב"י, שרנו, זכרנו, בכינו והתרפקנו יחד על זכרו של ידידיה.

עוד באותו נושא

קורע לב: עקיבא חושף את האבדה שלו באסון במירון


4

עוד באותו נושא

צפו: פרידה מצמררת מידידיה פוגל ז"ל


12

את הניגון הזה ביצעו באופן מצמרר בהלווייתו של פוגל

בישיבת רמת גן מספרים: "בין מעלותיו הרבות של ידידיה בלטה אהבתו והתקשרותו ל"היכל הנגינה", ניגונים של געגועים וכיסופים היו שגורים בפיו, תנועת הנפש בה הילך הייתה תנועת ניגון מתמדת. זכינו ודביקותו הדביקה את כל בני החבורה, בני הישיבה היקרים. ניגונים רבים לימד אותנו ידידיה, הם נלמדו ב'סדר ניגונים', בהתוועדויות, בסעודות השבת וסתם כך בלילות בשבתו עם חברים. יותר מכל ניגונים אלו הוא לימד אותנו לימוד לא פחות חשוב והוא הלימוד של עבודת הנגינה, כיצד שרים ניגון".

הרב יהושע שפירא עם תלמידי רמת גן (אולפני אביץ)

אביו של ידידיה עם תלמידי רמת גן (אולפני אביץ)

על הקליפ עצמו הם מספרים: "במוצאי שבת כשכולנו לבושים בבגדי לבן כיאה לידידיה, ליווינו אותו למנוחות. בפתח מסע הלוויה ביקש אחיו "נפשו התאומה", בוגר הישיבה, פתחיה לנגן ניגון מרומם זה. אין מילים לתאר את הכיסופים והגעגועים שנתמלא בית ההספדים. את כאב הסתלקותו משתדלים אנו להעלות ומתרגמים לגעגוע, געגוע לידידיה וגעגוע לה' יתברך, אנו נרגשים כמוהו ללמד את ידידי הישיבה וכל בית ישראל את הניגון הזה ולהמשיך את אורו ונגינותיו ביום זה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו