ארה"ב תשתתף בתרגיל שידמה תקיפה באיראן - סרוגים

ארה"ב תשתתף בתרגיל שידמה תקיפה באיראן

חיל האוויר האמריקני ייקח חלק בתרגיל של חיל האוויר הישראלי שידמה תקיפה באיראן, כשמתדלקים אמריקנים יבצעו תדלוק אווירי למטוסי הקרב של צה"ל. מדובר באיתות משמעותי לאיראן על רקע תקיעת הסכם הגרעין

ארה"ב תשתתף בתרגיל שידמה תקיפה באיראן
  ארכיון (צילום: דובר צה"ל)

ארה"ב במסר לאיראן: חיל האוויר האמריקני ייקח חלק יחד עם חיל האוויר הישראלי בתרגיל שידמה תקיפה באיראן – כך דווח הערב (שלישי) בחדשות 13. זאת כחלק מתרגיל "מרכבות אש" הנרחב של צה"ל אשר מתבצע בחודש האחרון.

לפי הדיווח, התרגיל המשותף ייתרחש בעוד שבועיים, כאשר מטוסי קרב ישראלים רבים יצאו כדי לדמות תקיפה באיראן. לצד המטוסים הישראלים, חיל האוויר האמריקני יטיס מתדלקים שיבצעו תדלוק אווירי למטוסי הקרב של צה"ל בדרך לתקיפה.

כחלק מההיערכות, מפקד יחידת "סנטקום" אריק קורילה נחת מוקדם יותר היום בישראל – והוא יהיה אחראי על התיאום בין צה"ל לצבא האמריקני. כמו כן, שר הביטחון בני גנץ יצא ביום חמישי הקרוב לביקור מדיני בוושינגטון, במסגרתו ייפגש עם שר ההגנה לויד אוסטין.

עוד באותו נושא

גנץ: "מחיר עצירת איראן עכשיו נמוך מבעוד שנה"

צה"ל החל בהכנות לתרגיל הגדול עוד לפני שנה וחצי, כשהתרגיל "מרכבות האש" היה אמור להתבצע במאי 2021 – אך לבסוף הוא נדחה בגלל מבצע "שומר החומות". התרגיל הוא לאורך חודש שלם ומדמה מלחמה בכל בזירות והחזיתות, שאליה מתדרדרת ישראל בעקבות גל הטרור הפלסטיני ותקיפות שהיא מבצעת נגד האיראנים בסוריה.

מטס המכונה "מטס איראן" ייערך בשבוע הרביעי של התרגיל החל מ-29 במאי. עוד נאמר כי לצה"ל יש כיום כמה תוכניות לתקיפה באיראן, תוך שהוא פועל לגריעת יכולותיה במרחב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
כתמיד,הליכוד יעשה שלום והשמאל יעשה מלחמה
ג'סי | 17-05-2022 21:28
הליכוד יעשה שלום והשמאל יעשה מלחמה, כתמיד
2
תפרסמו באיזה שעה המטס נצפה מעל הבית
דנה | 17-05-2022 21:31
אנא, תפרסמו באיזה שעה המטס נצפה מעל הבית