בג"צ דחה את העתירות ואישר את הרכבל לכותל - סרוגים

בג"צ דחה את העתירות ואישר את הרכבל לכותל

ארבעת העתירות שהוגשו נגד התוכנית להקמת רַכֶּבֶל בעיר העתיקה - נדחו בפסק דינו של השופט אלרון. ראש העיר משה ליאון: "מברך על החלטת בג״ץ. נמשיך לקדם במרץ את פרויקט הרכבל"

בג"צ דחה את העתירות ואישר את הרכבל לכותל
  הכותל (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

בית המשפט העליון, מפי השופט יוסף אלרון ובהסכמת השופטת ענת ברון והשופט אלכס שטיין, דחה ארבע עתירות שהוגשו נגד התוכנית להקמת רַכֶּבֶל לעיר העתיקה בירושלים, שתחילת מסלולו במתחם הרכבת הישנה וסופו בתחנה הסמוכה לשער האשפות.

בעיקרו של דבר, בעתירות התבקש ביטולן של החלטות הממשלה, ועדת השרים לענייני תכנון, בנייה מקרקעין ודיור והות"ל, שהתקבלו בעניינה של התוכנית.

התוכנית כוללת קו שאורכו 1.4 ק"מ ולו ארבע תחנות. בשעות השיא יוכלו לנסוע בו 3,000 נוסעים בשעה. הפרויקט נועד להקל על המצוקה הקשה בתחום הגישה התחבורתית לעיר העתיקה.

השופט אלרון ציין, כי לב ליבו של הטיעון שבמרבית העתירות נגע ל"אי התאמתו" של הרכבל לסביבת העיר העתיקה והפגיעה הנופית שהוא יסב לשיטת העותרים, וקבע שאין מקום להתערבות שיפוטית באופן בו בחרו מוסדות התכנון לאזן בין השיקולים הרבים הנוגעים לעניין, ובכלל זה שיקולים תחבורתיים, שיקולים כלכליים, שיקולי נוף ואיכות הסביבה, שיקולים הנוגעים לרווחת חייהם של התושבים המתגוררים באזור התוכנית ואף שיקולים הלכתיים.

השופט אלרון הדגיש שההכרעה בין ההשקפות התכנוניות השונות ובין האידיאולוגיות החברתיות השונות המפעמות בהן מסורה לגופי התכנון שנקבעו לשם כך על ידי המחוקק.

השופט יוסף אלרון (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

עוד קבע השופט אלרון, כי יש לדחות את טענות העותרים ביחס לסמכות שר התיירות והוועדה לתשתיות לאומיות, זאת נוכח הבסיס העובדתי שהונח לפניהם ממנו עלה הצורך המובהק שבשיפור תשתיות התיירות באזור; התחזיות לגידול בהיקף המבקרים באתרי התיירות באזור התוכנית; הרצון לנצל את ה"תווך העילי" בשל מגבלות טופוגרפיות וסביבתיות; כמו גם האפשרות לשנע באמצעות הרכבל כמות גדולה של מבקרים בפרק זמן קצר בשעת שיא.

השופט אלרון הוסיף, כי גם לפני הוועדה לתשתיות לאומיות הונחה תשתית עובדתית ראויה גם ביחס להיבטים התחבורתיים שבתוכנית, במסגרתה הוצגו גם יתרונותיה וחסרונותיה והקשיים האפשריים בה.

עוד באותו נושא

ירושלים: אושרה תכנית "גבעת משואה צפון"

אשר לטענות שהועלו על ידי נציגי עדת היהדות הקראית מאחר שנתיב הרכבל עובר באופן חלקי מעל בית עלמין קראי – השופט אלרון קבע כי גם מקום בו הפגיעה הנטענת מסווגת כפגיעה בכבוד המת העולה כדי פגיעה בזכות חוקתית, הרי שהאיזון שבוצע על ידי הוועדה לתשתיות לאומיות, ואומץ בהחלטת הממשלה, הוא ראוי ומידתי.

אולם בג"צ, ארכיון (צילום: פלאש90)

בכל זאת העיר השופט אלרון, כי טוב יעשו נציגי המדינה והעדה הקראית אם ייפגשו בניסיון נוסף לגבש הסכמות אשר יהיה בהן כדי להפחית עוד יותר מן הפגיעה שתיגרם לבית הקברות הקראי ולמבקרים בו.

סופו של דבר ארבעת העתירות שהוגשו נגד התוכנית להקמת רַכֶּבֶל בעיר העתיקה בירושלים נדחו כאמור בפסק דינו של השופט אלרון.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: ״מברך על החלטת בג״ץ. נמשיך לקדם במרץ את פרויקט הרכבל, שבאמצעותו ניצור מענה תחבורתי לעומסי התנועה הכבדים ונאפשר גישה קלה לכותל ולעיר דוד. כפי שהרכבת הקלה משרתת את כולם, כך יהיה עם הרכבל שיביא עמו בשורה תחבורתית לתושבי ירושלים כולה, ולמבקרים בה שיהנו מהפעלתו״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ראש העיר ירושלים...
שלם | 15-05-2022 11:38
ראש העיר ירושלים ובגץ אשף חושבים שעיר אכי עתיקה בעולם הוא מקום ארכלוגי תיירות , דפוקים ,
כשלא מוצאת...
Pkk | 15-05-2022 11:50
כשלא מוצאת חן בעיניךפסיקת בגצ אז הם דפוקים , מעניין שאתה מקבל רק פסיקות שמאלניות של בגצ.אני סבור שאתה הוא הדפוק!
2
הרבי
נועם | 23-05-2022 8:13
הרבי מלובביץ' ישו