צה"ל מפרסם את שמו של סא"ל מ' שנפל בחאן יונס - סרוגים

צה"ל מפרסם את שמו של סא"ל מ' שנפל בחאן יונס

שלוש שנים וחצי אחרי נפילתו בקרב בחאן יונס, צה"ל מפרסם כי סא"ל מ' הוא מחמוד חיר אל-דין בן 41 תושב חורפייש. הותיר אחריו אישה ושני בנים. לאחר מותו הוענק לו צל"ש הרמטכ"ל

צה"ל מפרסם את שמו של סא"ל מ' שנפל בחאן יונס
  סא"ל מחמוד ח'יר אל דין

אחרי שלוש שנים וחצי, צה"ל התיר לפרסום את שמו ואת תמונתו של סא"ל מ' שנפל במהלך פעילות מבצעית בחאן יונס. סא"ל מחמוד ח'יר אל-דין ז"ל מחורפיש. בן 41 בנופלו.

מחמוד ז"ל בן בכור להוריו אחמד ונזירה, היה נשוי לנאהד ואב לשני בנים. הוא בוגר הפנימייה הצבאית לפיקוד בחיפה, התגייס בשנת 1997 לסיירת הצנחנים ואחרי קורס קצינים נשאר כמפקד בבה"ד 1. בהמשך עבר ללוחם ומפקד במערך המבצעים המיוחדים באגף המודיעין.

עוד באותו נושא

פעולת הכוח המיוחד בעזה: סא"ל מ' נהרג מאש כוחותינו


6

סרטון שפרסם חמאס על התקרית בעזה

סא"ל מחמוד חיר אל-דין עם אשתו בטיול (דובר צה"ל)

סא"ל מחמוד חיר אל-דין באימונים (דובר צה"ל)

עוד באותו נושא

הרמטכ"ל העניק צל"ש למשפחתו של סא"ל מ'

 

ההיתר לפרסום שמו, כבר עלה לפני מספר חודשים, אחרי שבצה"ל כבר אמרו כי אין עוד סיבה להסתיר את זהותו (במקביל בתכנית 'עובדה' פורסמו פרטים נוספים). המשפחה ביקשה כי הפרסום ייעשה אחרי יום הזיכרון לחללי צה"ל, ככל הנראה כדי להרחיק ממנה תקשורת. גם היום, המשפחה מבקשת להניח לה ומסרבת להתראיין. בצה"ל המתינו עד אחרי יום העצמאות, והיום, כאמור הותרה תמונתו לפרסום.

נהרג בחילופי אש עם חמאס בחאן יונס

מחמוד ז"ל נפל במהלך פעילות מבצעית מיוחדת ברצועת עזה בג' בכסלו התשע"ט, 11 בנובמבר 2018. מה שהותר לפרסם על המבצע, זה שהוא "נועד להשיג עליונות מודיענית ואופרטיבית". במהלך הפעילות נסעו הלוחמים ברכב מסחרי וזוהו על ידי סיור של מחבלי חמאס שהורו להם לעצור. הלוחמים החליטו להימנע ממעצר וחיסלו במכת אש מהירה את המחבלים. מהירי נהרג גם מחמוד שפיקד על המבצע.

לאחר מותו, העניק הרמטכ"ל אביב כוכבי ציון לשבח על "פעילותו במבצע זה, לאחר שהפגין אחריות, מנהיגות, קור רוח, ואומץ לב עילאי תחת אש על מנת להגן על חבריו, מתוך יוזמה וחתירה למגע".

עוד באותו נושא

פרטים חדשים על המבצע בו נפל סא"ל מ'


6

בעיתונות הבריטית פורסם כי הלוחמים פעלו בלב הרצועה כפעילים רפואיים בעמותה פרטית. בנוסף, פורסם כי הכוח הישראלי היה מורכב הן מלוחמים והן מלוחמות שפעלו בשטח. כאשר נחשפו הם טענו כי הם מובילים חולה לבית החולים בעזה. מפקד חוליית החמאס שמכיר את משפחת "החולה" התקשר למשפחתה שם אמרו לו שהיא נפטרה. על פי הפרסום, אז התחזק החשד כי מדובר בכוח צה"ל ומפקד חמאס ביקש לקחת את החשודים לתשאול באחד ממתקני החמאס. בשלב הזה החלו חילופי אש בין הצדדים במהלכם נפגע סא"ל מ' שמת מספר דקות לאחר מכן.

הנסיגה לשטח ישראל נעשתה במאמץ משולב של יחידה 669 שחילצה את הלוחמים תוך מיסוך אש כבד של חיל האוויר וכוחות שיריון. הרכב בו נסעו נהרס לחלוטין. חמאס ירה מטחים של רקטות לעבר עוטף עזה.

נציין כי אחרי פרסום תמונתו של ח'יר אל-דין, רק תמונתו של עמנואל מורנו שנהרג במלחמת לבנון השנייה עדיין אסורה בפרסום.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
לפיד ממשיך את מדיניות חיסו המדינה של בנט!
א | 15-05-2022 6:54
לפיד מאיץ את חיסול המדינה שבנט הרקוב מבצע מיומו הראשון - וליד טאהא מרעמ אומר היום בראיון, ציטוט: בימים הקרובים מאוד ניתן יהיה לראות את ההישגים שחילצה רעמ בשיחות שניהלה עם ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד במסגרת התנאים שהציבה להישארותה בקואליציה!! אם דמי הפרוטקשן שרעמ קיבלה מבנט הבוגד - הנגב, חוק החשמל, הר הבית, 53 מיליארד,ועוד ועוד, אינם נחשבים בעיני טאהא להישגים, תארו לעצמם מהם ההישגים שהוא קיבל מלפיד עכשיו!!
2
יהי זכרו ברוך...
דני כהן | 15-05-2022 7:11
יהי זכרו ברוך
3
יהי זכרו ברוך...
רחל | 15-05-2022 7:37
יהי זכרו ברוך ....????
4
יהי זכרו ברוך,...
יצחק קרמין | 15-05-2022 7:46
יהי זכרו ברוך, תנחומים למשפחה שהקריבה את היקר מכל. וחומר למחשבה בעניין חוק הלאום
5
עיניים טובות וחכמות.תודה...
נדביה | 15-05-2022 9:07
עיניים טובות וחכמות.תודה לו ולמשפחתו על מסירותם ארוכת השנים למען המדינה.
6
תהא נשמתו צרורה בצרור החיים
קליאו | 15-05-2022 12:03
הפגין אומץ בלתי נתפס במטרה לחלץ את שאר חיילי הכוח.
7
גיבור השם ינקום...
עמי | 15-05-2022 21:38
גיבור השם ינקום דמו. היה מאוד מעניין המוות שלו. אבל עשה המון עבור עם ישראל