מהגג הכי גבוה: כך נראית מהפכת התחבורה בירושלים - סרוגים
חדשות, חדשות בארץ, תוכן שיווקי

מהגג הכי גבוה: כך נראית מהפכת התחבורה בירושלים

בראיון לסרוגים מגג המלון בכניסה לעיר, מנכ"ל עיריית ירושלים איציק לארי מציג את הפרויקטים שנבנים בימים אלה ויהפכו את ירושלים לעיר המובילה בתחבורה ציבורית בישראל. ככה זה נראה

מהגג הכי גבוה: כך נראית מהפכת התחבורה בירושלים
  מנכ"ל העירייה איציק לארי (צילום: סרוגים)

מנכ"ל עיריית ירושלים איציק לארי מציג בראיון לסרוגים את מהפכת התשתיות שעוברת העיר. בראיון שנערך בקומה ה-21 של מלון vert בכניסה לירושלים, אפשר לראות בעיניים את העבודות המאסיביות שעומדות לפני סיום וישדרגו את התחבורה בעיר הבירה של ישראל.

עוד באותו נושא

מבצע 'בן דור' יוצא לדרך: הקו החדש של הרכבת הקלה

בימים אלה מתבצעות העבודות לשידרוג מסילת הרכבת הקלה, בצומת הרב צבי יהודה/הרצל, במהלכן יתווסף מפלג למסילת הרכבת, ולקו האדום שפעיל כיום יתווסף הקו הירוק העתידי לקראת שנת 2023. במהלך העבודות יורחב הקו האדום מהר הרצל דרומה ומפסגת זאב צפונה, וייצור קו רציף מבית החולים הדסה עין כרם ועד נווה יעקוב. במהלך העבודות תיחסם הרכבת הקלה למשך חודשיים והמסלול יחושמל. עבור הנוסעים יופעלו שאטלים לאורך הקו אל התחנה המרכזית ממנה תופעל הרכבת.

בנוסף לשידרוג התשתיות הוציאה העירייה מכרזים לבניית מיליון וחצי מ"ר של מבני עסקים במתחמים שמסביב לתחנה המרכזית כדי להפוך אותה למרכז העסקים של ירושלים. העבודות האלה מבוצעות במקביל לקרייה המחוזית של הממשלה ולהנהלת בתי המשפט שנבנים בימים אלה.

ירושלים תהיה העיר המובילה בתחבורה ציבורית בישראל

"בתוך שנה-שנתיים, ירושלים תהיה העיר המובילה בישראל מבחינת תחבורה ציבורית" אומר לארי ומציין: "יש לנו תחנת רכבת ברזל שפועלת בכל חצי שעה, בנוסף אליה עוד מעט יסתיים פרויקט של המנהרה מגינות סחרוב ועד אגריפס, כולל חניון ל-1,300 מקומות חנייה, תוסיף לזה את הרכבת הקלה הקיימת והקו הירוק שיתווסף בסוף 2023. גם את התחבורה הציבורית שיפרנו והפכנו למהירה יותר, תדירה יותר ונוחה יותר. ויש גם מסלולי אופניים".

"לקראת סוף השנה, ייפתח כביש 16 החדש, ורכבים יוכלו להיכנס לעיר ממוצא דרך מנהרה ולצאת בשלב הראשון בגבעת שאול וחודשיים אחר כך גם למחלף בייט, ליד שערי צדק, מה שיקל גם את הכניסות לעיר. ליד כל פרויקט כזה, אנחנו בונים חניונים ענקיים, ונגישות לתחבורה ציבורית כדי שאפשר יהיה לנוע בירושלים במהירות וביעילות".

אנחנו שומעים תלונות על נהגים שאומרים שכל ירושלים פקוקה, מה הבשורה שלך עבורם?

קודם כל, אפשר לראות כבר עכשיו את ההקלה בפקקים, זה מורגש. מעבר לזה, דברים כאלה לוקחים זמן, אנחנו ממש בעוד כמה חודשים רואים סיום של כמה פרויקטים ענקיים, כמו כביש 16, ואז הכול ייראה אחרת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הממשלה לא רוצה תחבורה ציבורית. היא מרוויחה הו
יוסי | 12-05-2022 9:45
הממשלה לא רוצה תחבורה ציבורית. היא מרוויחה הון משוק הרכב במיסים אגרות וקנסות