"הנאצים היו צריכים להרוג אתכם": רב הותקף ונפצע - סרוגים

"הנאצים היו צריכים להרוג אתכם": רב הותקף ונפצע

רב יהודי הותקף באלימות בזמן שהלך בשכונת קראון הייטס בברוקלין שבניו יורק, כאשר התוקף הכה אותו בראשו ורגליו ואמר כי "הנאצים היו צריכים להרוג אתכם". הרב נפצע והועבר לאשפוז, במשטרה פתחו בחיפושים אחר התוקף

"הנאצים היו צריכים להרוג אתכם": רב הותקף ונפצע
  יהודים בברוקלין. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מתקפה אנטישמית בניו יורק: רב יהודי הותקף באלימות בשכונת קראון הייטס שבברוקלין, זאת בזמן שהלך ברחוב במהלך השבת. לפי הודעת שירותי החירום, הרב נפצע באורח בינוני והועבר לאשפוז בבית החולים.

עוד באותו נושא

שיא כל הזמנים בתקריות אנטישמיות בארה"ב

על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, האירוע התרחש סמוך לשעה 15:00 בצהריים (לפי שעון מקומי), כאשר התוקף ניגש לרב שהלך ברחוב ושאל אותו "על מה אתה מסתכל?". מיד לאחר מכן הוא הכה את הרב בראשו ובעט ברגליו מספר פעמים, תוך כדי שהוא אומר כי "הנאצים היו צריכים להרוג אתכם היהודים".

התוקף נמלט מהזירה לאחר מספר דקות, ובמשטרה המקומית החלו בחיפושים אחריו וקראו לציבור לסייע באיתורו – כשאף הוצע פרס של 3,500 דולר לכל מי שיספק מידע שיביא למעצרו. "העובדה שהמתקפה הזו התרחשה לאור יום ובשטח פתוח מדאיגה מאד" אמרו במשטרה. "חשוב שנמצא את התוקף בהקדם ונוריד אותו מרחובות העיר".

"טרנד השנאה חייב להיפסק"

בהמשך חבר הקונגרס לי זלדין חשף את זהותו של הרב שהותקף, כשלדבריו מדובר ברב יהושע לבקוביץ', המשמש כרב בבית הכנסת בעיר גרייט נק שבפרברי ניו יורק. זלדין גינה את המתקפה וקרא לפעול לעצירת גל האנטישמיות הגובר בארה"ב בכלל ובניו יורק בפרט.

"המתקפה האלימה שהתרחשה היום היא האחרונה בסדרה של מתקפות מטרידות ובלתי מקובלות". אמר זלדין, יהודי שמייצג את מדינת ניו יורק בבית הנבחרים. "במקום להעביר את השבת בברוקלין, הרב לבקוביץ' נשלח לבית החולים כשהוא חבול ומוכה".

"הטרנד של שנאה ואלימות כלפי יהודים מתפשט ברחבי הקהילות שלנו, בכל הארץ ובכל העולם" הוסיף. "לקיים את מצוות היהדות לא אמור להיות אירוע מסכן חיים. הרחובות של ניו יורק מלאים כעת באלימות – זה חייב להסתיים עכשיו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
תקימו מילציות כמו...
מוטי | 09-05-2022 22:00
תקימו מילציות כמו שהיה בתקופת כהנא בארצות הברית ומי שמתעסק שוברים לו ידים ורגלים האפרואמריקאים אנטישמים מספר אחד הם מקנאים ביהודים על הצלחתם שיש להם רכוש וכו