פרשת אמור: ברצוני לשתף בשאלה שהטרידה אותי שנים רבות, והשבוע, כשהכנתי את הפינה הזו הקב"ה האיר את עיני.
השבת נקרא את פרשת המועדות, על כל החגים מדאורייתא, ומיד אחר כך נקרא על מצות נר התמיד ועל הנר המערבי, וזה כידוע רמז לחג דרבנן, לחנוכה.
שנים רבות הסתובבתי עם השאלה: איפה יום העצמאות? איפה חג הגאולה רמוז בפרשת המועדות? בהקדמה לפני פרשת המועדות כתוב: "ושמרתם מצוותי ועשיתם אותם, אני ה'. ולא תחללו את שם קדשי, ונקדשתי בתוך בני ישראל, אני ה' מקדישכם", איסור חילול ה' מול מצות קידוש ה'.
כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .
כשאומות העולם מצליחים לפגוע בנו, והם חוגגים, ששים ושמחים – זהו חילול ה' עצום, חילול ה' גדול מאין כמוהו. ומהו קידוש ה'? – אומר הנביא יחזקאל פעם אחר פעם, שקיבוץ גלויות, בניין הארץ, חזרת עם ישראל לארצו, זאת אומרת הקמת המדינה, כל זה קידוש ה' הגדול.
אומרת התורה "ולא תחללו את שם קודשי, ונקדשתי בתוך בני ישראל", משואה לתקומה, מחילול ה' לעיני העמים לקידוש ה' הגדול של המדינה.
הפסוקים הללו מופיעים כהקדמה למועדות, זהו הבסיס. אמנם היסטורית אנחנו בסוף, אבל מבחינה רעיונית מהותית זה המבוא.
הדבר מתכתב עם נבואתו המפורסמת של ירמיה "לכן הנה ימים באים נאום ה', ולא יאמרו עוד חי ה' אשר העלה את בני ישראל מארץ מצרים", רוב החגים מדאורייתא הם זכר ליציאת מצרים, והם יתגמדו, ממשיך הנביא ואומר, ומה יעלה ויגדל? "כי אם חי ה' אשר העלה ואשר הביא את זרע בית ישראל מארץ צפונה, ומכל הארצות אשר הדחתים שם, וישבו על אדמתם".
נקווה, נתפלל ונפעל שמדינת ישראל תמשיך לקדש את שם ה' בעולם, "ונקדשתי בתוך בני ישראל, אני ה' מקדישכם" – לעיני העמים.
מה דעתך בנושא?
2 תגובות
0 דיונים
משה אהרון
ס"ד. עוד - חג העצמאות גם מהנבואה. --------------------------------------------- אחרי שכתבנו כיצד חג העצמאות רמוז בתורה. והוא לעניות דעתינו חלק מ"מקראי קודש", לכל דבר ועניין עתה בחסד ה', נכתוב גם על חג העצמאות ...
ס"ד. עוד - חג העצמאות גם מהנבואה. --------------------------------------------- אחרי שכתבנו כיצד חג העצמאות רמוז בתורה. והוא לעניות דעתינו חלק מ"מקראי קודש", לכל דבר ועניין עתה בחסד ה', נכתוב גם על חג העצמאות מהנבואה. ראשית : המילה "עצמאות" היא :"עצמות" . בתוספת האות "א" המסמלת את האלוהים. שנית : אין לך גאולה שאין בה חיות מחודשת של עצמות. משל חזון העצמות היבשות של הנביא יחזקאל. ואין לך קיום חזול העצמות יותר מתקומת ישראל המתאפיינת מחד : בקימום מאפר השואה ומאידך : בחג העצמאות המסמל את התקומה שב"עצמאות" כמילה גולומות : גם "עצם" וגם "אות" , עצם יבשה ואות של גאולה בחג העצמאות אנו חוגגים אם כן את אות הגאולה לחיותן המחודשת של עצמות ישראל היבשות ובדומה לכך, אמר דוד משיח ישראל בתהילים : תַּ֭שְׁמִיעֵנִי שָׂשׂ֣וֹן וְשִׂמְחָ֑ה תָּ֝גֵ֗לְנָה עֲצָמ֥וֹת דִּכִּֽיתָ׃ משה אהרון
המשך 22:00 08.05.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון
בס"ד. חג העצמאות מהתורה. ------------------------------ מדרש : "עצמאות" - לחג העצמאות . אין לך דבר שאינו רמוז בתורה. וחג העצמאות גם הוא רמוז בתורה על פי שני מרכיביו "עצם" ו "אות". ...
בס"ד. חג העצמאות מהתורה. ------------------------------ מדרש : "עצמאות" - לחג העצמאות . אין לך דבר שאינו רמוז בתורה. וחג העצמאות גם הוא רמוז בתורה על פי שני מרכיביו "עצם" ו "אות". ש"עצם" מכוון בתורה לזמן - ליום. וה"אות" מכוונת לברית בינינו לקב"ה והנה בתורתנו הקדושה המילה "בעצם" מיוחדת בעיקר לשלוש אלה יום יצאת מצרים . יום ברית המילה ויום הכיפורים. והנה בשלוש אלה מצינו גם : "עצם" וגם "אות". ואכן עברנו "יום כיפור" על גלות אלפיים ושואה איומה להגיע לעצם היום הזה - יום העצמאות לחדש שוב הברית בינינו לקב"ה. אחיי, נמצא כי מי שאינו רואה נכוחה באלה הדברים ולא חוגג את יום העצמאות עם כלל ישראל ודווקא כיום מועד ומקרא קודש. פוגם ב"עצם" וב"אות" של שלוש אלה: : יציאת מצרים. ברית מילה ויום הכיפורים. שגם אין "עצמאות" כחלק מהחירות ללא שלושת היסודות הללו חג "עצמ" - "אות" שמח משה אהרון החידוש הוקדש: מוקדש לעילוי נשמת חמי המנוח : רבי מאיר ביטון בן תמו. אשר ביום הזכרון יום פקידתו
המשך 21:58 08.05.2022שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר