המלצות ספרים ליום הזיכרון ויום העצמאות - סרוגים

המלצות ספרים ליום הזיכרון ויום העצמאות

קוראים וזוכרים: שלוש המלצות לספרי קריאה ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ויום העצמאות ה-74 למדינת ישראל

המלצות ספרים ליום הזיכרון ויום העצמאות
  (צילום: Gili Yaari /Flash90)

'ודרך אין אחרת', אביחי ברג, 288 עמ', הוצאת סלע מאיר

איך הגיעו המעפילים מהספינה אל החוף ומהחוף למקום מבטחים בארץ? איך התנהלו הקרבות בנגב? מה זה אומר להיות חובשת בשנת תשח? בספר 'ודרך אין אחרת' לוקח אותנו המחבר אביחי ברג ל-17 שיחות אישיות עם אנשי פלמח, הדור שהיה מגש הכסף שעליו הגישו לנו את המדינה.

(באדיבות הוצאת הספרים: סלע מאיר)

השיחות והסיפורים עם האנשים הללו נותנים לנו תמונה חיה של המציאות והחיים באותה תקופה. למרות שמדובר בספר כתוב, המילים, התיאורים, השאלות והתשובות מאוד מקימים לתחייה את כל התקופה ומצליחים להכניס את הקורא לחוויית 48. ההיכרות עם האנשים והנשים הללו, עם הנכונות שלהם להתגייס, לעשות ולתת למען המדינה שבדרך, מעוררת השראה ומאוד רלוונטית אלינו הקוראים היום.

'מגילת העצמאות עם תלמוד ישראלי', דב אלבוים (עורך), 560 עמ', הוצאת ידיעות ספרים

הטקסט שעומד במרכז יום העצמאות הוא מגילת העצמאות. כולנו מכירים את תמונת המגילה בצירוף כל החתימות עליה אבל כמה מאיתנו קראו אותה ואני מתכוון קראו ממש מתוך כוונה להבין ולהעמיק.

(באדיבות: ידיעות ספרים)

בספר 'מגילת העצמאות עם תלמוד ישראלי' הפך אלבוים יחד עם עוד הרבה אנשים ונשים נוספים את מגילת העצמאות לטקסט תלמודי שאותו קוראים ומפרשים, שואלים ומבררים והתוצאה היא עשרות מאמרים ומחשבות על המגילה ומה שהיא מביעה ומכוונת אליו והאם הדברים התממשו במציאות והדבר הכי חשוב בספר הזה הוא שהמגילה חוזרת להיות משמעותית לקוראים העכשוויים בישראל היום.

'קיצור תולדות הישראליות', נתנאל אלינסון, 439 עמ', הוצאת ידיעות ספרים

זה אחד הספרים הישראלים ביותר שיש. אלינסון מוציא אותנו למסע בעקבות המושג ישראליות ועל הגלגולים הרבים שהמושג הזה עבר.

(באדיבות: ידיעות ספרים)

לאורך הספר אלינסון מביא הרבה היסטוריה יהודית עם נקודות מבט ופרשנות חדשות ושונות. לאורך הספר אלינסון בונה כמה וכמה תיזות שמסבירות הרבה דברים בהווה הישראלי שלנו כמו ימין ושמאל, אנשי ההר ואנשי השפלה, דתיים ואלו שלא ועוד. בספר אנחנו מגלים הרבה על החברה הישראלית של ימינו זו שחיה במדינת ישראל כיום.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו