בימ"ש העליון בארה"ב מורה על חקירה: "בגידה קשה באמון"

בימ"ש העליון בארה"ב מורה על חקירה: "בגידה קשה באמון"

בבית המשפט העליון זעמו על ההדלפה לאתר פוליטיקו של הטיוטה המצביעה על הכוונה לבטל את ההגנה על הזכות להפלה: "בגידה שלא לא תצליח להביא לערעור האמינות של בית המשפט"

author-image
ביה"מ העליון בארה"ב מורה על חקירה: "בגידה קשה"
  (צילום: שאטרסטוק)

שופט בית המשפט העליון ג'ון רוברטס מאשר את אמינותו של הטיוטה שפורסמה הבוקר באתר פוליטיקו לפיה בית המשפט העליון מתכנן לבטל את פסיקת רו נגד ווייד המגינה על הזכות להפלה ברמה הפדרלית.

רוברטס אומר כי הדליפה של הטיוטה מהווה "בגידה קשה באמון" שלא תצליח להביא לערעור האמינות של בית המשפט. רוברטס הורה על פתיחת חקירה בנושא ההדלפה.

עוד באותו נושא

ביידן מגיב: "נגן על זכותן של נשים לבצע הפלות"


3

כזכור, הבוקר פרסם אתר פוליטיקו הדלפה של טיוטה ראשונית שמצביעה על כך שבית המשפט העליון החליט לבטל את הפסיקה פורצת הדרך "רו נגד וויד" מ-1973, שקבעה תקדים לפיו הפלה היא זכות פדרלית, ובעצם כפתה על כלל מדינות ארה"ב לאפשר הפלות.

בטיוטה, שנכתבה על ידי השופט סמואל אליטו, נכתב כי "לדעתנו יש להפוך את הפסיקה של 'רו נגד וויד', הגיע הזמן להקשיב לחוקה ולהחזיר את נושא ההפלות לנבחרי הציבור".

במשך שנים מתנגדי הזכות להפלה ניסו להפיל את "רו נגד וויד", אך ללא הצלחה. למרות זאת, במדינות רבות שמורכבות מציבור שברובו מתנגד לזכות להפלה, הועברו חוקים שהקשו מאוד על ביצוע הפלות.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הגיב לדיווח ואמר כי הוא לא יודע האם הטיוטה שהודלפה אמינה או משקפת החלטה סופית – אך התחייב כי יפעל להגן על הזכות לבצע הפלה במדינה.

"אני מאמין שזכותה של אישה לבחור היא בסיסית" אמר ביידן בהצהרתו. "רו נגד ווייד היה החוק השולט במשך כמעט 50 שנה, והגינות בסיסית ויציבות החוק דורשים שהוא לא יבוטל. נגן על זכותן של נשים לבצע הפלות".

לפני זמן קצר זעם חבר הקונגרס הבכיר במפלגה הרפובליקנית, לינדזי גרהאם, על ההדלפה, ואמר כי "זהו יום עצוב לבית המשפט העליון ומסוכן לשלטון החוק. המתקפה הרדיקלית על המוסדות החוקתיים שלנו הגיעו לגבהים חדשים עם פרסום הטיוטה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו