הגיע הזמן: הנגשת טקסים ממלכתיים לבעלי מוגבלות - סרוגים

הגיע הזמן: הנגשת טקסים ממלכתיים לבעלי מוגבלות

לקראת טקסי יום העצמאות: חילי טרופר ושירלי פינטו הודיעו על מהפכה בהנגשת הטקסים הממלכתיים עבור אנשים עם מוגבלות: "מסלולי הגעה מונגשים להר הרצל וליתר הטקסים".

הגיע הזמן: הנגשת טקסים ממלכתיים לבעלי מוגבלות
  טקס יום העצמאות, ארכיון (צילום: יהונתן סינדל)

שר התרבות והספורט חילי טרופר וח״כ שירלי פינטו הודיעו היום (ראשון), לקראת טקסי יום הזיכרון והעצמאות, על מהפכה בהנגשת הטקסים הממלכתיים עבור אנשים עם מוגבלות.

עוד באותו נושא

אלו מדליקי המשואות בטקס יום העצמאות ה-74


4

טקסים מונגשים יותר

"לקהל בטקס יוקרן תמלול והנחיית שפת הסימנים, ולקהל בבית, יפתח לראשונה ערוץ ייחודי ובו ישודר הטקס על פני רבע מהמסך ובו תיראה הנחייה בשפת הסימנים באופן מלא ולא בבועה חלקית" פירטה חברת הכנסת שירלי פינטו, בנוסף לשפת הסימנים גם בהר הרצל יהיו שינויים: "מסלולי הגעה מונגשים להר הרצל וליתר הטקסים, תאי שירותים מונגשים, חניות מותאמות, רמפות והנגשה בשפת הסימנים"

צפו

שירלי פינטו הוסיפה: ״ברצוני להודות לשר התרבות חילי טרופר על הנכונות הרגישות והאומץ לשנות דברים מהשורש. לחיי העם הזה וכמה טוב שהוא כזה!״

שר התרבות והספורט, חילי טרופר אמר: "טקס הדלקת המשואות הוא הטקס של כולם, והשנה הוא באמת של כולם. בליווי, בהנחייה ובשותפות עמוקה עם פינטו, שינינו את הטקס השנה והוא יהיה נגיש לכל עם ישראל, גם לאנשים עם מוגבלות.״

לינק 20 – התנועה לקידום צעירים עם מוגבלות בתגובה:

"אנחנו מברכים ומעודדים את המהלך החשוב וההכרחי להנגשת טקסים ואירועים ממלכתיים. בתקווה שהמהלך יעודד את ערוצי המיינסטרים ואירועי תרבות נוספים לקיים אירועי תרבות נגישים, כדי שאנשים עם מוגבלות יוכלו ליהנות ממרחב שוויוני ומאפשר בדיוק כמו כולם. מחזקים את שר התרבות והספורט, חילי טרופר, שמוכיח שהנושא חשוב לו כמו כן את שירלי פינטו שממשיכה לפעול למען אנשים עם מוגבלות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
גם פה, לממשלה...
אסף כ"ץ | 01-05-2022 20:50
גם פה, לממשלה אין בעיה לנכס לעצמה החלטה של נתניהו שהם הגדירו אותה בזמנו כמושחתת