מקלב נגד החלטת הנדל: "פגיעה קשה בציבור גדול" - סרוגים

מקלב נגד החלטת הנדל: "פגיעה קשה בציבור גדול"

הבוקר יועז הנדל החליט לאפשר ניידות מלאה בשירות "קו כשר" ולהגביר את התחרות בשוק הסלולר הכשר. ח"כ אורי מקלב מתנגד "זו אינה התערבות מקצועית אלא החלטה רודנית"

מקלב נגד החלטת הנדל: "פגיעה קשה בציבור גדול"
  שר התקשורת יועז הנדל (קדיט: נועם רבקין פנטון / פלאש 90)

שר התקשורת יועז הנדל, החליט היום (א') לאפשר ניידות מלאה בשירות "קו כשר" ולהגביר את התחרות בשוק הסלולר הכשר.

פתיחת השוק לתחרות עתידה לפרק את המונופול השולט בשוק הסלולר הכשר, להקל על מעבר בין חברות, לאפשר מגוון תכניות לסינון תכנים בסלולר ולהוזיל את מחירי המכשירים הכשרים. הרפורמה תיכנס לתוקף בעוד שלושה חודשים.

שר התקשורת, יועז הנדל: "תפקידו של שר בממשלה הוא לקבל החלטות, גם כשיש כאלה שמתנגדים לכך. טובת המדינה ולא טובת קבוצת כוח או מגזר. אנחנו מתקנים היום עוולה צרכנית שפגעה בכחצי מיליון לקוחות בציבור החרדי ומעבירים את הכוח מהעסקנים – לצרכנים. החלטתי להסדיר את שוק הסלולר הכשר עבור הציבור החרדי, לאפשר לו חופש בחירה ולייצר תחרות נוספת שתוזיל את המחירים ואת שיפור השירות".

"עד כה שלט בשוק הסלולר הכשר מונופול שהתנהלותו פגעה בתחרות, הגבילה ניידות מספרים, וגרמה לעליית מחירים. מגיע לאזרחים החרדים להיות שווים לשאר האזרחים במדינה וליהנות משוק ושירות סלולר חופשי ותחרותי. במדינת ישראל, ראוי שיהיה דין אחד ותנאים שווים בכל מקום. חשוב להדגיש כי אין פה כפייה על איש, רק חופש לבחור. מי שירצה את השירות המוכר יקבל אותו, ובכל מקרה רק בעל החשבון יוכל לנייד מספרים, ולא יתאפשר ניוד מתחת לגיל 18".

עוד באותו נושא

מכה לחרדים: הנדל מבטל את ״הקומה הכשרה״ בסלולר


19

ח"כ אורי מקלב תוקף את החלטת הנדל: "החלטת שר התקשורת מהווה פגיעה קשה בציבור ענק העושה זאת מבחירה. זו אינה התערבות מקצועית אלא החלטה רודנית על חברי קבוצה איכותית ואחראית כיצד לנהוג. מדובר מקבוצה יוקרתית, בו החברים משתמשים אך ורק בטלפון מוגן, ושר התקשורת רודני ואגרסיבי ככל שיהיה אינו יכול לקבוע עבר חברי הקבוצה הערכית את כללי החברות בו. מי שרואה את הודעת שר התקשורת רואה כי אילו מילים שאין מאחוריהם דבר, בעוד מדבר על חופש הבחירה, הוא זה שמונע מקבוצה את חופש הבחירה. זהו דבר תקדימי מאוד".

הפגנה של המגזק החרדי, ארכיון (קרדיט: יהונתן סינדל / פלאש 90 )

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: "רפורמת הכשרות בסלולר תאפשר ניידות מספרים מלאה בקרב מנויי שירות "קו כשר", ללא יוצא מן הכלל, ותאפשר תחרות בשוק הסלולר הכשר על שלל מרכיביו. הרפורמה תוריד את החסם המשמעותי ביותר שמונע התפתחותו של גוף כשרותי אחר שייצר תחרות על ליבו של הצרכן בסוגיות כמו סוג הכשרות. הרפורמה תעניק כוח לצרכן החרדי, שיוכל לבחור איזה מכשיר סלולרי לרכוש בהתאם להשקפת עולמו, ולסנן תכנים לא רצויים כפי שהוא בוחר".

בהודעת משרד התקשורת נמסר כי "הרפורמה בשוק הסלולר החרדי מגיעה לאחר למעלה מעשור שבו כחצי מיליון צרכני הסלולר החרדים הופלו לרעה בתחום הסלולר. בעוד כל אזרח יכול היה לבחור את חברת הסלולר, סוג החבילה, סוג המכשיר ואת החנות שבה רצה לרכוש את המכשיר – הציבור החרדי היה מנוע מכך והיה תלוי בכשרות אחת ויחידה שהכתיבה לו את כל אלה ומנעה ממנו את חופש הבחירה. זאת ועוד, אזרחים חרדים רבים מחזיקים בידם שני מכשירי סלולר כתוצאה מהמגבלה על ניידות המספרים ונאלצים בעקבות זאת לשלם סכומים גבוהים משאר הציבור שלא לצורך. ההחלטה שקיבל שר התקשורת תאפשר לציבור החרדי להמשיך לצרוך טלפון כשר ובמקביל את האפשרות ליהנות באופן מלא מפירות התחרות בשוק הסלולר הישראלי שהוא כיום מהתחרותיים ביותר בקרב המדינות המפותחות, תחזק את הצרכן החרדי ותאפשר לו לחסוך את כפל המכשירים".

הרפורמה שתיכנס לתוקף ב 31.7.2022, תאפשר לכל מנוי את חופש הבחירה להישאר במסלול שירות "קו כשר" הקיים, על כל מאפייניו, או לבחור מסלול אחר או חברה סלולרית אחרת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
מקלב וחבריו מבלבלים את המוח
שחר | 01-05-2022 12:50
אזרח חרדי, כמו כל אזרח אחר, רשאי לחופש לבחור איזה מכשיר סלולרי יהיה לו. לא יכול להיות שהמדינה תתמוך במצב בו קבוצה קטנה של עסקנים עושה קופה על גבו של האזרח החרדי ומאלצת אותו לרכוש רק מכשירים שהעסקנים הללו מספקים.
2
כל אדם חרדי...
אבי | 01-05-2022 15:00
כל אדם חרדי רשאי להישאר במכשיר הקיים. אין כאן שום כפייה.
3
ההיגיון אומר שלאורי...
סליחה אם אני טועה | 01-05-2022 15:02
ההיגיון אומר שלאורי מקלב או לעוזר שלו יש פלאפון חכם סמארטפון. אי אפשר לעבוד בלי זה בימינו.
4
מקלב, אתה הוא...
רון | 01-05-2022 15:06
מקלב, אתה הוא הרודן. אתה הוא זה שכופה על הציבור החרדי להישאר בחשיכה. ממתי הענקת זכות בחירה נחשבת לרודנות?
5
מזל ששוב החילונים...
אביאל | 01-05-2022 15:08
מזל ששוב החילונים מצילים את החרדים מידם הקפוצה של הפוליטיקאים המושחתים שלהם
6
אם מקלב מילל,...
אילן | 01-05-2022 17:48
אם מקלב מילל, כנירה שהחלטת הנדל מוצדקת והגונה...
7
העסקנים החרדים העלובים...
הכל מען השם ... חה.. חה.. חה.. | 01-05-2022 22:02
העסקנים החרדים העלובים ... מפחדים שיאבדו את השליטה על עדר הפרות המובלות לשחיטה ... עושים הכל כדי לשמור את המצביעים שלהם בורים , חסרי יכולת , חסרי מידע ... וחסרי אפשרות להשתלב במאה ה 21 ...
8
הסוחטים כסף מהציבור...
יורם | 02-05-2022 12:04
הסוחטים כסף מהציבור הרחב בשביל טפילים פרזיטים מעז לדבר על פגיעה ??!!!?!
9
הסגידה לרבנים היא עבודה זרה
המורה להיסטוריה | 04-05-2022 7:37
החרדים כבר ממזמן אינם יהודים. זו כת אלילית שסוגדת לרבנים חיים ומתים. האלוהים שלהם הם הלובביצ'ר, הבלזער ועוד מיני מינים. והסרוגים מתקרבים אליהם כשהאלוהים שלהם הם הקוקיות למיניהם.
10
שלום
נועם | 01-10-2023 22:49
שלום ארוש מנהיג היהודים