צפו: קצר על הפרשה | כאן, לימודי החול גם הם קודש - סרוגים

צפו: קצר על הפרשה | כאן, לימודי החול גם הם קודש

מדוע כשבחור צעיר מתלבט האם ללמוד לימוד חול או לימודי קודש, האם לשבת בישיבה ולהיות רב, או ללכת ללימודי חול, זו הסתכלות לא נכונה. הרב יששכר היימן בסרטון קצרצר על פרשת השבוע. צפו:

צפו: קצר על הפרשה | כאן, לימודי החול גם הם קודש
  אילוסטרציה (צילום: הדס פורוש/ פלאש 90)

פרשת קדושים: יש הבדל מהותי ביותר בין מושג הקדושה במדינת ישראל לבין מושג הקדושה בגלות.

אומרת התורה: "קדושים תהיו כי קדוש אני ה' אלוקיכם", האדם הפרטי, שחי אי שם ברחבי העולם, יש לו חיי קודש מול חיי חול. על ידי הקודש הוא דבק בקב"ה, וחיי החול הם "סתם" חיי חול, אומרת התורה "קדושים תהיו", תדבקו בקדושה, תדבקו בבורא עולם, "כי קדוש אני ה' אלוקיכם".

זה נכון אצל האדם הפרטי שיש לו חיי חול מול חיי קודש, אבל במדינה הדברים מתנהלים אחרת לגמרי.

מדינת ישראל כולה היא קדושה אחת גדולה, היא קידוש ה' אחד עצום לעיני אומות העולם.

כשבחור צעיר מתלבט האם ללמוד לימוד חול או לימודי קודש, האם לשבת בישיבה ולהיות רב וכדומה, או ללכת ללימודי חול, כלכלה למשל, זו הסתכלות לא נכונה.

כי הכלכלה במדינת ישראל היא לא חול!! כשבכל העולם השווקים הכלכליים נפגעים קשה מהקורונה, ואפילו הדולר נחלש, אבל השקל הישראלי מתחזק, והכלכלה במדינת ישראל חזקה ויציבה למרות הקורונה והמלחמה באירופה, זה לא קידוש ה' גדול מאין כמוהו? זה שהמדינה מסוגלת להמשיך לתפקד זה לא קידוש ה'?

חיי החול במדינת ישראל הופכים לקודש, כי עם ישראל לעיני האומות הופך להיות קידוש ה' עצום. כשסוללים כביש, בונים בית, שותלים עץ, עושים פעולה לאומית של חול, פה בארץ זו מצות יישוב הארץ. כל מושגי החול והקודש משתנים לחלוטין כשמדובר על הרמה הלאומית במדינת ישראל.

בשבוע הבא, ביום העצמאות, נודה לקב"ה על המדינה. לא נודה רק על הישיבות בתי המדרש ובתי הכנסת, נודה לה' על כל המדינה, עם כל החיי הכאילו חול שבה, כי הכול קדוש בקדושה עצומה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מאמר ראוי ויפה.....
משה אהרון | 29-04-2022 8:43
החול הוא גרגרים שלבסוף התגבשו לאדמה. אדמת ארץ ישראל קדושה בגלל החיבור שבין חול לקדושת האדם