3 מקרים של הווריאנטים החדשים התגלו בנתב"ג - סרוגים

3 מקרים של הווריאנטים החדשים התגלו בנתב"ג

3 חולים עם הזנים החדשים BA4 ו-BA5 זוהו בנתב"ג. בתוך כך, במשרד הבריאות עדיין מתלבטים בנושא הבדיקות בכניסה למדינה בעקבות התפשטות הווריאנטים החדשים

3 מקרים של הווריאנטים החדשים התגלו בנתב"ג
  (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

בבדיקות ה PCR והריצוף הגנטי הנעשות לנוסעים החוזרים לארץ בנתב"ג, התגלו 2 מאומתים מזן קורונה BA5 ומקרה נוסף מזן ה-BA4. הסיבה שהזנים הללו מעוררים דאגה היא משום שהם מתפשטים באזורים שלא מזמן היה בהם גל אומיקרון.

בתוך כך, במשרד הבריאות עדיין מתלבטים בנושא הבדיקות בנתב"ג בעקבות התפשטות הווריאנטים החדשים. אילנה גנס, ראש מטה בריאות הציבור, משרד הבריאות, אמרה כי "אין לנו מספיק מידע כדי להגיד שאנחנו צריכים לחזור למדיניות יותר מחמירה. יש סממן מדאיג שזה כן גורם להתפשטות אצל מחלימים וגורם שוב לעלייה מחודשת בתחלואה בדרום אפריקה.

עוד באותו נושא

משרד הבריאות: וריאנט קורונה חדש התגלה בנתב"ג

"יחד עם זאת, בינתיים אנחנו לא רואים עלייה באשפוזים. יש לנו שם מספיק גורמי מקצוע במשרד הבריאות בדרום אפריקה שעבדנו איתם גם בגל הקודם וזה תחת מעקב אצלנו, אנחנו ממשיכים לחקור מגעים ולהסתכל כמובן בצורה יותר מוקפדת על חוזרי חו"ל. ייתכן ונראה עלייה מסוימת בהדבקה. אנחנו מעריכים שחלק מן הקפיצה הקטנה קשור להסרת מסכות בחללים סגורים אבל כל עוד אנחנו לא רואים השפעה על אשפוז, אנחנו לא רואים אינדיקציה לשנות מדיניות".

גנס הוסיפה כי "הותרנו את ההמלצה שלנו לגבי אוכלוסיות שונות לעטות מסכה בשביל להגן על עצמם, גם אם יתר האוכלוסייה לא עוטה מסכות. אנחנו מכירים את הקולות האלה שחלק גדול מן הציבור מרגיש לא מספיק מוגן, התחושה שלא מספיק אנשים בסביבה דואגים לו, אבל לפחות אדם עצמו בכל סיטואציה רשאי לעטות מסכה ואנחנו ממליצים על זה לאוכלוסייה בסיכון".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ומה? עוד פעם...
יגאל | 27-04-2022 9:52
ומה? עוד פעם סגר או משהו כזה? תדחפו אותם למקום הנכון בגופכם