השר נגד כיכר השאהיד ברהט: "מי שמרים נשק על שוטר דמו בראשו"

השר נגד כיכר השאהיד ברהט: "מי שמרים נשק על שוטר דמו בראשו"

הבוקר הגיע השר יועז הנדל לביקור ב"כיכר השאהיד" ברהט בעקבות אירועי הירי ויצא נגד שם הכיכר בטענה שהיא המסר לאלימות ועל ההנהגה המקומית לשנות את שמה "האחריות על ההנהגה המקומית".

השר נגד הכיכר: "מי שמרים נשק על שוטר דמו בראשו"
  השר יועז הנדל עם מפקד מרחב נגב בביקור ברהט (קרדיט: דוברות המשטרה)

בעקבות אירועי הירי והאלימות שהגיעו לשיאם אמש בעיר רהט, הבוקר (שני) הגיע לזירת הירי שר התקשורת יועז הנדל יחד עם מפקד מרחב נגב תנ"צ נחשון נגלר.

השר הגיע אל "כיכר השאהיד", שהוכרזה בעיר על שמו של חשוד שפתח באש אל עבר שוטרים ונורה למוות. הנדל דרש לשנות את שם הכיכר ואמר: "קודם כל צריך להעביר כאן מסר אחיד- יש משטרה ויש חוק במדינת ישראל".

"מי שמרים נשק על שוטר דמו בראשו", הוסיף הנדל, "המסר בכיכר הזו הוא מסר הפוך והוא אחריות של ההנהגה המקומית".

לדבריו: ״לפני שלושה שבועות נכנסו לפה כוחות מיוחדים כדי לבצע פעילות משטרתית. הם מצאו את עצמם מול שלושה חמושים, אחד מהם הרים נשק והוא נורה – כמו שצריך להיות ובצורה מאוד מקצועית״.

שר התקשורת יועז הנדל עם מפקד מרחב נגב תנ"צ נחשון נגלר

גם מפכ"ל המשטרה שהגיע אמש למקום יצא נגד ההנהגה המקומית ואמר: "אני מצפה שבמקום לקרוא לכיכר על שמו של חשוד שאחז בנשק בלתי חוקי וניסה לפגוע בשוטרים, תקרא לכיכר 'כיכר השוטר".

לעומתם טלאל אלקרינאוי, לשעבר ראש עיריית רהט, אמר הבוקר בגל"צ: "צריך להוסיף לרהט עוד תחנות משטרה, שיטור קהילתי מתאים לשוויץ – לא לפה. אם מישהו היה יודע שכל עשרים דקות עוברת ניידת הוא היה חושב פעמיים אם לירות". עוד הוא הוסיף "היה כאן סכסוך בין שתי משפחות שלצערי הרב לא טופל בזמן".

בדרך לסולחה

כזכור, אתמול הגיעה העיר רהט לשיא חדש, ירי בלתי פוסק בכיכר מרכזית בעיר בגלל סכסוך בין חמולות ידועות, משפחת אל-בחירי ומשפחת אל-עוברה.

הסכסוך בין שתי המשפחות החל בשבועות האחרונים כאשר משפחת אל-בחירי טוענים שבני משפחת אל-עוברה מעסיקים נשים בשעות לילה מאוחרות, מה שנוגד את הדת והתרבות שלהם ובנוסף דורשים פרוטקשיין מהעסקים של בני משפחת אל-עוברה.

לאחר ביקור המפכ"ל החליטו החמולות אל-בחירי ואל-עוברה על "הודנה", כלומר, רגיעה זמנית ביניהם.

המפכ"ל יעקב שבתאי בביקור ברהט שעות לאחר הירי (קרדיט: דוברות המשטרה)

מקורבים למשפחת אל-עוברה מספרים כי המשפחה מרגישה מופקרת מצד המשטרה ולכן היו חייבים להגיב למשפחת אל-בחירי חזרה באש על מנת להגן על עצמם. תושבים נוספים מספרים כי יש חשש גדול בעיר מבני משפחת אל-בחירי ומבקשים להרחיק אותם מהעיר רהט "אחרת הם ימשיכו להשתולל וירצחו אנשים".

לרוב, העימותים בין החמולות ברהט מתחילות בהתכתבויות ברשתות הפייסבוק והווצאפ  שם מתחילים האיומים עד שהם מגיעים לרחובות, לכן עולה התהייה כיצד המשטרה לא עולה על האירועים לפני שהם יוצאים לפועל, לראיון בווינט אחד התושבים תהה: " איפה השיטות הטכנולוגיות של המשטרה? זה אומר שהיא חלשה ברשת ושאין לה ביקורת".

ועל אף הביקורת החריפה, מאתמול, כוחות משטרה רבים פועלים ברהט, לאחר אירוע הירי. בעקבות האירועים נפתחה חקירה ועד לשעה זו נעצרו או עוכבו, כ-12 חשודים.

במשטרה מזכירים כי בעיר רהט נתפסו מתחילת השנה 17 כלי נשק מסוגים שונים, 2 מטעני חבלה 2 רימונים והוגשו 14 כתבי אישום בגין אחזקת אמצעי לחימה וירי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
ממשלה מחור-בנט, תפסיקו...
מילכה | 25-04-2022 16:44
ממשלה מחור-בנט, תפסיקו למכור לנו לוקשים ,איש כבר לא מאמין לכם. נראה לך, הנדל, שישנו את שם הכיכר? לי נשמע אחרת במצב הקיים, השותפים שלכם המחבלים הערבים מתכננים לשנות את השם ואת לאום המדינה .תתעוררו ותפנו את הזירה לממשלה יהודית ולאומית .הביתה כולכם .
, אכן...
המטבע לא מתחת לפנס שלך | 25-04-2022 17:01
, אכן המצב ברהט, כמו גם ביישובים ערביים אחרים הוא מצב קשה של חוסר משילות ומעורר דאגה. האם הפיתרון יבוא מממשלה יהודית ולאומית כפי שכתבת ? ממש לא. הרי את מתכוונת לממשלה בראשות נתניהו. זו בדיוק הממשלה שהביאה אותנו אל פי התהום בה אנו מצויים כרגע. 12 שנות ההתעלמות וההזנחה של ביבי, כולל ההתחמקות מביצוע תוכניתו של בני בגין, הביאו עלינו את חוסר המשילות הנורא שהתפוצץ לנו בפנים בפרעות בערים המעורבות, לפני פחות משנה. ביבי החליש את המשטרה, לא הפנה משאבים לטיפול במיגזר הערבי וכוחו העיקרי בדיבורים ולא במעשים. צריכים ממשלה עם מנהיגות, חזון, ויכולת ביצוע. לביבי יש רק יכולת דיבורים ואין חזון או אומץ לקבל החלטות כואבות.