החיילים במריופול: "ייתכן ונשארו לנו שעות" - סרוגים

החיילים במריופול: "ייתכן ונשארו לנו שעות"

הרוסים שוב דורשים את כניעת הכוחות המכותרים במריופול, בעוד רבים מהם מתבצרים בתוך מפעל הברזל אבוצטל, ביחד עם מאות אזרחים. הצדדים הגיעו להסכמה על מסדרון הומניטרי

החיילים במריופול: "ייתכן ונשארו לנו שעות"
  (צילום: שאטרסטוק)

רוסיה הציגה לאוקראינה אולטימטום חדש לכניעת הכוחות בעיר המכותרת מריופול. הרוסים כעת דורשים כניעה היום (רביעי), לאחר שצבא אוקראיהב סירב לכך בתחילת השבוע.

בשעה זו, אלפי חיילים מבצרים במפעל הברזל אבוצטל, שהרוסים ממשיכים להפציץ ללא הפסקה במטרה לגרום לאוקראינים להיכנע. בנוסף לחיילים שנמצאים במקום, מאות אזרחים מתחבאים במרתפי המפעל הענק.

עוד באותו נושא

"הרוסים מנסים לכלוא את האכולוסיה במריופול"

מייג'ור סרהי ולניה, מפקד כוחות באזור, אמר ל-CNN כי הוא מבקש סיוע של מדינה שלישית על מנת להתמודד עם הפינוי מהמקום.

"יש לי הצהרה לעולם, אולי ההצהרה האחרונה שלי", אמר ולניה. "ייתכן ונשארו לנו רק מספר ימים, או אפילו שעות. אנו קוראים למנהיגי העולם לסייע בחילוץ החיילים והאזרחים שבמריופול ולקחת אותנו למדינה שלישית שם נהיה בטוחים".

ישמרו על המסדרונות ההומניטריים

מאוחר יותר היום, הודיעו האוקראינים כי הגיעו להסמכה עם רוסיה על פתיחת מסדרון הומניטרי לנשים, ילדים וזקנים ביציאה ממריופול.

סגנית ראש הממשלה האוקראיני, אירנה ורשצ'וק, אמרה כי "בעקבות המצב ההומניטרי הקטסטרופלי במריופול, זה יהיה הכיוון שנרכז בו את מאמצינו היום. הצלחנו להגיע להסמכמה על מסדרות הומניטרי לנשים, ילדים וזקנים. הם יצטרכו להתאסף בשעה 14:00 בפינה של רחוב טגנרוג".

שיירת הפליטים תיסע דרך אזורים בשליטה רוסית עד שיגיעו לעיר זאפוריז'יה שבשליטה אוקראינית, זאת כאשר עשרות אלפי אזרחים עדיין נמצאים בעיר.

למרות ההבטחה הרוסית לשמירה על המסדרון, נצטרך לראות אם היא תשמור עליך, לאחר שבעבר היא הבטיחה לשמור על מסדרון הומניטרי ולא עמדה בכך, לפחות על פי טענות האוקראינים.

השלב השני במלחמה החל

כזכור, אתמול החלה המתקפה המחודשת על אזור דונבאס במזרח אוקראינה, שהאוקראינים הזהירו מפניה במשך שבועות.

"חלק גדול מהצבא הרוסי נמצא כעת במתקפה", אמר זלנסקי בנאום וידאו. הוא הדגיש כי כוחותיו ימשיכו להילחם, לא משנה כמה חיילים רוסים ישלחו אליהם, ושיבח את העיירות שעומדות בגבורה מול הכוחות הרוסים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הרבי
נועם | 21-04-2022 7:52
הרבי מלו