הרצוג לארדואן: "לא להקשיב להסתה ותעמולה שקרית"

הרצוג לארדואן: "לא להקשיב להסתה ותעמולה שקרית"

ברקע המתיחות בארץ, בין היתר סביב הר הבית, נשיא המדינה שוחח עם נשיא טורקיה. השניים שוחחו על רקע המתיחות הביטחונית ודנו בצורך בהרגעת הרוחות

הרצוג לארדואן: לא להקשיב להסתה ותעמולה שקרית
  הרצוג וארדואן (צילום: חיים צח\לע"מ)

נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג שוחח הערב (שלישי) עם נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן.

השיחה התקיימה בהמשך לפנייתו של נשיא טורקיה בבקשה לקיים שיחה עם נשיא המדינה ברקע המתיחות הביטחונית בימים האחרונים. השיחה התקיימה ברוח טובה ובפתיחות.

עוד באותו נושא

ארדואן לאבו מאזן: "טורקיה תמיד בצד של פלסטין"

נשיא טורקיה פתח את השיחה ובירך את נשיא המדינה, העם בישראל והעם היהודי בברכת חג פסח שמח.

נשיא המדינה הדגיש כי בניגוד למה שנטען בדיווחים שקריים, מדינת ישראל מקפידה לשמור על הסטטוס קוו ועל חופש הפולחן, במיוחד בתקופה זו, על מנת שבני כל הדתות יוכלו לחגוג את החגים בבטחה – יהודים, מוסלמים ונוצרים, כפי שגם הבהיר בפגישתם בטורקיה ובביקורו בירדן בחודש שעבר.

(צילום: חיים צח\לע"מ)

נשיא המדינה ציין בפני נשיא טורקיה את המאמצים הרבים של משטרת ישראל וכוחות הביטחון שמאפשרים את קיום התפילות מידי יום בהר הבית, וזאת על אף הפרובוקציות וההסתה שגורמים שונים מעוררים.

עוד הוסיף הנשיא, כי אל לנו להקשיב לקולות הסתה ותעמולה שקרית, וכי הציבור נושא את עיניו למנהיגי האיזור ומצפה מכולנו לגלות אחריות ולהביא להרגעת הרוחות בימים המקודשים לכלל הדתות והאמונות במרחב. הנשיא ביקש להדגיש שעלינו לגנות אלימות מכל סוג, וציין במיוחד את המקרה בו הותקפו יהודים בדרכם לתפילת החג בכותל המערבי.

פלסטינים בעימותים עם כוחותינו (צילום: ג'אמל עוואד\ פלאש90)

נשיא טורקיה הביע דאגה וכאב על אירועי הימים האחרונים. בשיחה הדגיש נשיא טורקיה כי הסטטוס קוו במקומות הקדושים חשוב מאוד לעולם המוסלמי וכי הוא שמח לשמוע את האמירות הנוקבות של ההנהגה בישראל על השמירה עליו. עוד הוסיף כי הוא מודאג ממאורעות הימים האחרונים ומפגיעה בחפים מפשע, וביקש שברוח ביקורו החשוב של נשיא המדינה בטורקיה ימשיכו יחד לפעול למען השמירה על השלום והשלווה באזור.

השניים סיכמו כי ימשיכו ויעמדו בקשר שוטף וגם בעת מחלוקות, וזאת במטרה להביא להרגעת הרוחות וחיזוק היחסים בין המדינות. נשיא המדינה חתם את השיחה באיחולי רמאדן כרים לנשיא טורקיה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הרבי
נועם | 14-05-2022 11:57
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף