"עבור האוקראינים והיהודים חירות היא הערך הכי חשוב" - סרוגים

"עבור האוקראינים והיהודים חירות היא הערך הכי חשוב"

לרגל חג הפסח ראש ממשלת אוקראינה דניס שמיהל שיגר מכתב לרב הראשי של קייב: "עבור אוקראינים ויהודים כאחד, חירות ועצמאות הם שאיפה מרכזית והערך החשוב ביותר"

"עבור האוקראינים והיהודים חירות היא הערך הכי חשוב"
  דגל אוקראינה בכותל אתמול (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

ראש ממשלת אוקראינה, דניס שמיהל, במכתב אישי לרבה הראשי של קייב, הרב יונתן מרקוביץ ולקהילת יהודי אוקראינה, לרגל חג הפסח.

"חג הפסח הוא היום שבו מאמינים מנציחים את ניסי האל לעם היהודי, שחרור מעבדות ועצמאות רוחנית וגופנית. עבור אוקראינים ויהודים כאחד, חירות ועצמאות הם שאיפה מרכזית והערך החשוב ביותר", כתב שמיהל.

עוד באותו נושא

האזהרות התממשו: רוסיה פתחה במתקפה מחודשת


4

"בתקופה קשה זו, כשהאויב הגיע לארצנו, מיליוני אזרחים אוקראינים, ללא קשר למוצא האתני, מפגינים אומץ ועמידות מדהימים, מגנים על רצוננו לחופש ולחירות עם נשק ביד, מחלצים אזרחים מהפגזות ומתנדבים. כל העולם ראה את האחדות הלאומית של עמנו".

המכתב של ראש ממשלת אוקראינה

בשיחה שנערכה בין השניים, הודה ראש ממשלת אוקראינה דניס שמיהל, לרב מרקוביץ על התגייסותו למען הצלתם של אזרחי אוקראינה, לחילוצם של אלו הזקוקים לכך ולסיוע לנזקקים בתרופות, מזון וציוד רפואי. אלפי יהודים עדיין נותרו בקייב, ללא יכולת לרכוש מים, מזון ותרופות.

הרב הראשי של קייב, הרב יונתן מרקוביץ: "בשמי ובשם הקהילה היהודית באוקראינה כולה, אני מודה לראש הממשלה דניס שמיהל, על הברכות החמות. בקייב המופגזת, ישנם עדיין אלפי יהודים הזקוקים לעזרה ולסיוע מידי במזון, תרופות וציוד רפואי, עזרו לנו להציל חיים של יהודים וישראלים שחיים בקייב ובאוקראינה ".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו