מנהלת בעמותה פמיניסטית מואשמת בהטרדת מתנדבת - סרוגים

מנהלת בעמותה פמיניסטית מואשמת בהטרדת מתנדבת

נפגעת אונס המתנדבת בעמותה בפועלת למיגור אלימות מינית, מאשימה מנהלת בכירה בהטרדה מינית בעבודה. היא סיפרה בקול רועד על הרגע בו הבינה שנפגעה בפעם השנייה במקום שקורא לעצמו "משפחה"

author-image
מנהלת בעמותה פמיניסטית מואשמת בהטרדת מתנדבת
  אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

לפני מספר ימים נכתב פוסט אנונימי בטוויטר. הכותבת טוענת כי מנהלת בעמותת "כולן", עמותה פמיניסטית הפועלת למיגור האלימות המינית, הטרידה אותה בעבודה, באופן מתמשך וגלוי, בעודה מנסה לאזן את עצמה בעזרת העבודה בעמותה אחרי שעברה אונס. נציין כי העמותה מפגינה בכל הזדמנות נגד אלימות מינית.

מאמינות לה? (צילום: נועם ריבקין פנטון\ פלאש90)

"הן בחרו להתעלם מהסימנים"

מתוך הפוסט של הנפגעת לכאורה: "רציתי לעשות קצת סדר בשקרים שהן מספרות עליי. זה קרה במשך חודשים. אני נפגעת אלימות מינית, חלקה עוד בילדות. זה היה המקום הבטוח שלי. היא הייתה מנהלת, מהבכירות. כשהיה גיוס כספים למשכורת שלה הגעתי, כשאני אחרי ימים קשים של חרדה. היא הושיבה אותי על המיטה שלה, הוציאה אזיקים והסתכלה עליי בחיוך. לא הגבתי. היא המשיכה לדבר על כמה כיף זה יהיה. לא ידעתי מה לעשות עם עצמי. זה קרה על ידי מנהלת, במשך חודשים. והיא לא הסתירה את זה. הן בחרו להתעלם מהסימנים, הן, שיוצאות כנגד בדיוק אותם המעשים".

עוד באותו נושא

גל אוחובסקי נחקר שוב בחשד לעבירות מין

מאז, מתלוננות נוספות נחשפות, כאשר כל תלונה מעמיקה את הספק באשר להתנהלות הראויה של עמותת "כולן" מול המתנדבות. גם ההתנהלות של העמותה מול המתלוננת הייתה פגומה. לטענת הנפגעות לכאורה, ברגע שהאירוע התפרסם, סגרה העמותה את כל אפשרויות התקשורת בינן לבין המתנדבות.

עוד מספרת הנפגעת, שבעמותה ידעו כי היא נאנסה לאחרונה, ומתמודדת עם משבר נפשי קשה – אבל ברגע הפרסום הקשר עימה נותק, שמה שוחרר לציבור, ומתנדבות אחרות הונחו שלא לדבר איתה, בטענה שהיא מנצלת את העמותה למטרותיה.

בנוסף, הנפגעת התראיינה בתכנית של קרן נויבך, שם סיפרה בקול רועד על הרגע בו הבינה שנפגעה מינית בפעם השנייה, דווקא במקום הקורא לעצמו "משפחה".

הנפגעת מדברת על תחושה של בדידות, והסבירה שלא היה לה עם מי לדבר בארגון, כי הפוגעת שלה היא חלק מהחברות הקרובות למעגל הפנימי. הפוסט שעלה בטוויטר חולל סערה בהנהלת הארגון, שהותקפו על תגובתן המאוחרת – חמישה ימים לאחר פרסום הפוסט.

מעמותת 'כולן' נמסר בתגובה: "פורסמה ברשת טענה על הטרדה מינית שיוחסה למתנדבת בארגון. אנחנו מאמינות למתלוננת. האירוע הזה היה הפתעה ואכזבה עבור כולנו ואנחנו מודעות לכך שטעינו בתגובה שלנו לחברות הקהילה שהרגישו שאנחנו לא נותנות להן את המענה המספק. אנחנו פועלות כדי להשתפר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
חחח הן לא...
קשוט עצמך אחכ קשוט אחרים | 12-04-2022 14:16
חחח הן לא יותר טובות מאף אירגון, וכרתו את הענף עליו הן יושבות
2
הבנות למטבח, הבנים...
צריך סדר | 13-04-2022 10:51
הבנות למטבח, הבנים למטווח!