המאבק הצליח?

משרד המשפטים: ניתן לחבר חשמל להתיישבות הצעירה

לפי חוות הדעת של המשנה ליועמ"שית, ניתן לחבר את היישובים ביהודה ושומרון בעלי אופק הסדרה לרשת החשמל. שר המשפטים סער: "מקווה שהמהלך המלא יושלם תוך פרק זמן סביר"

התיישבות צעירה בהר חברון
התיישבות צעירה בהר חברון | צילום: צילום: דוברות הר חברון

משרד המשפטים מודיע: אור ירוק לחיבור ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון לחשמל.

לפי חוות דעת של עו״ד כרמית יולס, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, ניתן להכשיר עקרונית את חיבורם לחשמל של יישובים עם ״אופק הסדרה ממשי״, ככל הנראה רובם של היישובים המדוברים.

לפי מכתב שנשלח מטעמה ליועמ"ש משרד הביטחון, נאמר שניתן לקדם הסדר של חיבור חשמל שוויוני בשטחי C וזאת רקע אישור "חוק החשמל".

"ממשיכים לאפשר בנייה גם ליהודים וגם לפלסטינים"

כעת הסוגייה תגיע לפתחו של משרד הביטחון, שם יצטרכו הייעוץ המשפטי לבחון את הנושא ולהמליץ על קריטריונים בהם יהיה ניתן לחבר מבנים לתשתיות חשמל, וזאת בהתאם להחלטות של הדרג המדיני.

גנץ וסער (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)

שר המשפטים גדעון סער בירך על ההחלטה: "‏מברך על חוות הדעת של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה (אזרחי) עו״ד כרמית יולס המאפשרת עקרונית חיבור ישובים בהתיישבות הצעירה בעלי אופק הסדרה לחשמל. מדובר במהלך חשוב כלפי אזרחי ישראל בהתיישבות הצעירה ואני מקווה שהמהלך המלא יושלם תוך פרק זמן סביר לאחר שממשלות ישראל בעבר נמנעו מלטפל בנושא."

שרד הפנים איילת שקד ברכה: "שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִּיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה אחרי שנים של עבודה, אני שמחה שהמשנה ליועמ״שית קיבלה את ההחלטה הנכונה והכריעה בדבר חיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל. כמי שמלווה את ההתיישבות הצעירה מיום כניסתי לפוליטיקה, ברמה האישית ההחלטה הזו מרגשת, ועכשיו ליישום! אשרינו שזכינו".

מנגד, ארגון "לוחמים לשלום" תקפו את עמדת משרד המשפטים: "חיבור התנחלויות (המכונות לעיתים ׳מאחזים׳ או ׳התישבות צעירה׳) לחשמל הוא צעד שנועד להעמיק את הכיבוש ואת דיכוי התושבים הפלסטינים בגדה המערבית. את ההתנחלויות יש לפנות. אנחנו דורשים ממשרד הבטחון לבטל את התכנית המופקרת הזאת, ותחת זאת לחבר לחשמל ולמים את התושבים הפלסטינים של השטח הכבוש".

סרוגים premium

המהדורה המובחרת!

הניתוחים, הפרשנויות והסיפורים החמים, מוגשים בצורה מעמיקה וממוקדת ישר למייל

הטבת השקה מיוחדת:

במקום 39 בחודש עכשיו ב 0

תגובות

22
16
יוסל
12.04.22

התחילו שם בממשלה להזיז את התחת. ברכות . ממתין לבאות. כנראה שרואים בחירות באופק הקרוב.

1
צבי
12.04.22

זה רק בגלל סילמן 100אחוז רשום עליה

2
הנסיון מלמד
12.04.22

השאלה כמה זה יעלה לנו? עכשיו כבר יהיה כפל תשלומים... 2 מיליראדים לעבאס ועוד 2 מיליראדים לאחמד טיבי. בממשלה שמוחזקת בגרונה בידי העוינים להתיישבות ובכלל למדינת היהודים, אין מתנות חינם...

15
יוספה
12.04.22

חרבנט נמנע כי פחד מעבאס.

14
לילי
12.04.22

בזכות סילמן

1
צחוק הגורל
12.04.22

את זרי הפרחים לשלוח לעידית סילמן... מה השאלה בכלל? אם גם ניא אורבך פורש, ליברמן חובש שטריימל ענק ועובר לגור במאה שערים...

2
מני
12.04.22

בזכות אורבך