כתבת חדשות 13 מגיבה לסערה: 'לא חפים מטעויות' - סרוגים

כתבת חדשות 13 מגיבה לסערה: 'לא חפים מטעויות'

כתבת חדשות 12, חן זנדר, אומרת כי הביקורת כלפי ערוצי הטלויזיה בעקבות סיקור הפיגוע בדיזינגוף מוצדקת: "מתנצלת בפני הצופים הכוחות ומשפחותיהם"

כתבת חדשות 13 מגיבה לסערה: 'לא חפים מטעויות'
  (צילום: נעם רבקין פנטון\ פלאש90)

ביקורת רבה נשמעה בסוף השבוע האחרון על ערוצי הטלויזיה, בעקבות סיקור המרדף של כוחות הבטחון אחרי המחבל שביצע את הפיגוע ברחוב דיזינגוף בתל אביב.

עוד באותו נושא

הרוגים ופצועים בפיגוע ירי ברחוב דיזינגוף בתל אביב


26

כתבי הטלויזיה שהיו בשטח הואשמו בהפרעה לכוחות הבטחון, בהעלאת המורל של ארגוני הטרור והיה מי שהגדיר את הסיקור הצמוד לסיוע לאוייב.

מי שמגיבה כעת על הטענות היא עיתונאית חדשות 13, חן זנדר, שסיפרה את הסיפור כפי שהוא נראה בעיני העיתונאים בשטח.

בסדרת ציוצים שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה כתבה זנדר: "שיעור בתקשורת אבל גם בחשבון נפש: בטח גם אתם ראיתם את התמונה הזאת שמופצת ברשת בימים האחרונים. ואני יכולה רק לנחש מה עובר לכם בראש וכמה היא יכולה להכעיס. אבל היא היא מספרת סיפור שרחוק מהמציאות בשטח, סיפור שמוצג היטב בסרטון ששודר בזמן אמת ומצורף כאן".

זנדר סיפרה כי "את ליל חמישי האחרון אני לא אשכח לעולם. העוצמות, החרדה, האובדן, הרחוב שעד לפני כמה חודשים היה לי בית והפך לזירת רצח, השכנים המפוחדים, הטלפונים לחברים שמבלים באיזור, הסריקות של כוחות הביטחון בשטח, המצוד אחר המחבל, התרמילים, הראיות, הדריכות והעבודה שלי".

"איך מצליחים לדווח ולסקר על מה שקורה בשטח מבלי להלחיץ את הצופים, כשהמידע על מה שמתרחש עדיין חסר?", תהתה זנדר. "זו הייתה אחת המשימות המאתגרות שהיו לי. גזרת הסיקור שלי יחד עם דודי הצלם הייתה הרחובות הסמוכים לדיזינגוף לשמוע שכנים, עדי ראיה, להבין האם יש זירה נוספת".

עוד באותו נושא

המצוד אחר המחבל היורה מתל אביב – בתמונות

"מהר מאוד הגיעו גם כוחות הביטחון שהחלו לסרוק את הבניינים ולחפש אחר עקבות המחבל, אך בהוראת מנכ"ל חדשות 13 לא נצמדנו לכוחות מיוחדים, לא נכנסנו לבניינים, לא חשפנו פנים לוחמי יחידות, לא תשאלנו לוחמים והשתדלנו לעמוד במרחק סביר מהכוחות ולתאר את המתרחש כפי שמצופה מעיתונאים בשטח. האירוע הזה היה שונה וחדש לרבים מאיתנו, בכל זאת מדובר במצוד אחר מחבל במנוסה שמתנהל במהלך שידור מהדורה מרכזית ברחוב הכי מוכר והומה אדם".

זנדר הודתה כי "בזמן כזה גבולות הסיקור הופכים דקים יותר אבל הם קיימים וברורים, ואנחנו ניסינו לשמור עליהם ככל האפשר. אבל אנחנו לא חפים מטעויות, בטח לא אני. בימים האחרונים ספגנו ביקורת ציבורית קשה שאני קודם כל מקבלת אותה, לומדת אותה ומבטיחה ליישם".

"אני מתנצלת בפני הצופים שלנו אם הרגישו שחטאנו בסיקור העיתונאי שלנו, ובפני הכוחות ומשפחותיהם. שנדע ימים טובים יותר ובשורות טובות", חתמה זנר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
מכוערת כמו כל...
דני | 11-04-2022 17:55
מכוערת כמו כל האשפה השמאלנית,כולם דומים,רק חבל שהזבלים האלו לא נירצחים,היה כאן מקום עם פחות זוהמה,
2
השמאל הגרוע שבאויבינו,...
השמאל גרוע מכל!!! | 11-04-2022 21:22
השמאל הגרוע שבאויבינו, נמאס מהם,רק בגללם יש פיגועים,נותנים רוח גבית לכל מחבל,משתפים רופסים!!!
3
אתיקה עתונאית וגבולות...
אייל עזרא | 11-04-2022 21:49
אתיקה עתונאית וגבולות סיקור זה דבר שלא קיים. עתונאים קודם נכווים, ועל הדרך גם עלולים לגרום נזק לא קטן, ואחר כך מסיקים מסקנות. העתונאית שכחב לגלות לציבור שמדובר במקצוע פרוץ, נעדר איזונים ובלמים ואין בו קוד אתי. כל עתונאי והקוד האתי שלו.
4
מה את אומרת....
רבקה | 11-04-2022 21:50
מה את אומרת. תשאלי את אלמוג בוקר איך הוא מסקר שנים על גבי שנים את עוטף עזה. למה בתל אביב זה יותר רגיש משדרות??? לא ראינו אף פעם תגובה כזאת של כוחות הבטחון גם כשנורו טילים על ירושלים. לגנץ היה מאוד חשוב שלומם של התלאביבים משלומם של תושבי לוד רמלה בזמן הפרעות במאי שנה שעברה. שכחתי ביבי אשם!!!
- תושב...
שמ | 11-04-2022 22:32
- תושב הדרום - התאורים והדיווחים והמידע נידמו להשפרצה אחת ענקית של מידע מיותר ולא ראוי בזמן האירועים וההתרחשויות.פירוט השיטות והיכולות וחשיפת הלוחמים של צהל ושל המשטרה והשוטרים נוראה.לא מבין למה שוטרים לא עוצרים כתב או כתבת אוזקים אותם ולתחנה הקרובה לאחר סירוב שלהם לצלם ולדווח.מה זה עניינו של הציבור מאיפה נכנסים ואיך שולפים ומאין יוצאים?זה סיכון האנשים.ולמה כל האזרחים מסתובבים בין רגלי כל הלוחמים ומצלמים סלפי?נראה שרק סטירת לחי על הרבה פנים תעצור את ההיסטריה התקשורתית.
5
לכל המייחלים את...
משה מנדלסון | 12-04-2022 8:06
לכל המייחלים את כל הטוב שבעולם לשמאלנים - אין ספק אתם מייצגים אהבת ישראל מהי, ואהבת לרעך לכמוך, דרכיההדרכי נעם וכל נתיבותיה שלום, וכו', וכו'. אתם יהודים טובים, נאורים, רחמנים בני רחמנים. אין ספק. אתם פניה היפות של היהדות. השמאלנים - לא..... חג פסח שמח וכשר!