אלו מדליקי המשואות בטקס יום העצמאות ה-74 - סרוגים

אלו מדליקי המשואות בטקס יום העצמאות ה-74

מרגש: מייסד עמותת 'שלווה' , הוריה של שירה בנקי ז"ל ומייסדי 'דרך שירה בנקי', יו"ר התאגיד הממלכתי 'מרכז מורשת יהדות אתיופיה', יו"ר ארגון נכי צה"ל, ידליקו משואה בטקס הדלקת המשואות

אלו מדליקי המשואות בטקס יום העצמאות ה-74
  (צילום: Hadas Parush/Flash90)

שר התרבות והספורט ויו"ר הוועדה לסמלים ולטקסים, מר חילי טרופר, הודיע היום (יום ב') על הבחירה במייסד עמותת 'שלווה', קלמן סמואלס, הוריה של שירה בנקי ז"ל ומייסדי 'דרך שירה בנקי' , מיקה ואורי בנקי, יו"ר התאגיד הממלכתי 'מרכז מורשת יהדות אתיופיה', ד"ר שמחה גִּתְהוֹן ויו"ר ארגון נכי צה"ל, עידן קליימן להדליק משואה ביום העצמאות ה-74 למדינת ישראל.

מנימוקי הוועדה הציבורית לבחירת מדליקי המשואות:

קלמן סמואלס

כשהיה ילד, קיבל בנם של מלכי וקלמן סמואלס חיסון פגום, ומילד בריא הפך בין לילה לנכה הסובל מעיוורון ומחירשות. מהמשבר האישי שחוו, מצאו קלמן ומלכי כוחות לקום ולהושיט יד תומכת ומחבקת למשפחות, שמתמודדות עם אתגרים דומים.

יחד, הם ייסדו את עמותת "שלווה" המעניקה טיפול ומענה חינוכי-שיקומי לעשרות אלפי אנשים עם מוגבלות ולעשרות אלפים נוספים של בני משפחתם בישראל. כיום, תומכת העמותה ביותר מאלפיים אנשים במגוון טיפולים ותוכניות מיוחדות, ביניהם מרפאת שיניים מותאמת ומונגשת, מעונות יום שיקומיים ועוד. במסגרת העמותה הוקמה להקת "שלווה", שבה לוקחים חלק אנשים בעלי מוגבלויות.

הלהקה הגיעה להישגים רבים: השתתפה בטקס המשואות, בתחרות האירוויזיון והופיעה גם בבמות רבות ברחבי העולם. חברי הלהקה משמיעים את קולם של בעלי המוגבלויות וזוכים להכרה ולאהבה רבה.

מפעלם של קלמן ומלכי הפך אבן שואבת לאנשים מרחבי הארץ והעולם, וכן מיצב את ישראל ואת ירושלים כמרכז הדוגל בהכלה ובדאגה לכבוד האדם. מאות המתנדבים הצעירים בעמותה מייצגים דור צעיר וערכי המסור לחסד ולנתינה. במאור פניהם ובמסירות אין-סופית, מעניקים קלמן ומלכי תקווה גדולה למשפחות רבות בישראל, ומקדמים חברה המקבלת כל אדם באשר הוא.

מיקה ואורי בנקי

בקיץ 2015, במהלך מצעד הגאווה בירושלים, נרצחה הנערה בת ה-15, שירה בנקי ז"ל. שירה באה למצעד, כדי לתמוך בחבריה ובחברותיה, חברי הקהילה הגאה.

מתוך הכאב העצום שפקד אותם, בחרו אימה מיקה ואביה אורי לרתום את החברה הישראלית לפעילות של עשייה ושינוי חינוכי-ערכי במטרה לקדם סובלנות וקבלה של האחר במרחב הציבורי בישראל. הם הקימו את "דרך שירה בנקי", עמותה הטומנת בחובה את תקוותם כי הרוב השפוי והדומם, שהרים את קולו בעקבות הרצח של שירה, ימצא כוחות ויבנה חברה מתונה ובריאה יותר.

מתוך השכול, בנו מיקה ואורי מפעל חיים מעוררת השתאות, הנוגע בליבה של החברה הישראלית ומצמיח חברה סובלנית ומאוחדת. העמותה מפעילה מגוון יוזמות חברתיות וחינוכיות ובהן הקליניקה למאבק בשנאה במרחב הציבורי, מיזם "נקודת מפגש", שבמסגרתו נערכים מעגלי שיח בכיכר ציון שבירושלים, מפגשים בין תלמידי תיכון דתיים וחילוניים ועוד.

מיקה ואורי בנקי הם סמל ליכולתו של היחיד לחולל שינוי, ולאחריות המוטלת על כל אחד ואחת מאיתנו לפעול למען חברה ישראלית טובה יותר.

ד"ר שמחה גִּתְהוֹן

ד"ר שמחה גִּתְהוֹן, תושבת חולון, היא יו"ר התאגיד הממלכתי "מרכז מורשת יהדות אתיופיה", ממקימי עמותת "עלם" לסיוע לבני נוער במצבי סיכון ומרצה לחינוך באקדמיה. ד"ר גתהון נולדה באתיופיה ועלתה בצעירותה לארץ. תחושת השייכות והמחויבות לקהילה הביאה אותה לפעול בנחישות לקידום ולשילוב של אוכלוסיות מוחלשות ומודרות בחברה הישראלית.

ד"ר גתהון לא הסתפקה בעשייתה האקדמית ולצד פריצות הדרך שביצעה עשתה ועושה רבות למען הקהילה, ציינו חברי הוועדה. מתוך אמונה בערבות הדדית ובמחויבות הקהילה לקידום בניה ובנותיה, ד"ר גתהון מיישמת במשך מעל לשלושה עשורים, את תובנותיה משנות המחקר, בעבודת שטח חינוכית, חברתית וציבורית. אין ספק שהיא מהווה מודל לבני ולבנות קהילת יוצאי אתיופיה וליוצאי קהילות מיעוט אחרות בארץ.

עוד באותו נושא

מרגש: נבחרו הזמרים שיופיעו בטקס המשואות השנתי

עידן קלימן

קְלַיְמָן, יליד ירושלים ותושב תל אביב הוא יושב ראש ארגון נכי צה"ל ושירת כלוחם בחטיבת גבעתי בגזרת לבנון וברצועת עזה. במהלך היתקלות עם חוליית מחבלים בח'אן יונס, חדרו לחזהו קליעים. הוא נפצע אנושות ונותר מרותק לכיסא גלגלים.

בתהליך השיקום הארוך שעבר נתקל לראשונה בקשיים של פצועי צה"ל, שלרבים מהם המערכת לא ידעה לתת מענה. על אף הקשיים שאיתם התמודד מאז פציעתו, החליט קלימן להתמסר ולהקדיש את כוחותיו ואת יכולותיו במטרה ליצור חברה שוויונית, שבה נכי צה"ל ישתלבו ויזכו גם להכרה מהמדינה וגם ליחס הראוי להם.

בנוסף, קלימן מילא שורה של תפקידים בעלי השפעה עמוקה. ארגון נכי צה"ל שהוא עומד בראשו, מונה כ-50 אלף חברים. קלימן מייצג ופועל למיצוי זכויותיהם של נכי צה"ל ובני משפחותיהם.

בשנה האחרונה הוביל למהפך היסטורי ביחס כלפי נכי צה"ל ובטיפול בהם, כשהוא שותף ליישום רפורמת "נפש אחת", שעיקרה שינויים הנדרשים ביחסה של המדינה כלפי נכי צה"ל וכלפי נפגעי פוסט-טראומה. דלתו של קלימן פתוחה תמיד לכל פונה והוא מושיט ידו לאלפי נכי ונכות צה"ל.

הטקס הממלכתי לנעילת יום הזיכרון ולפתיחת אירועי יום העצמאות, שיתקיים בהר הרצל ביום רביעי, ד' באייר התשפ"ב, ה-4 במאי 2022, יעמוד השנה בסימן "יד פוגשת יד אחות".

ביום העצמאות ה-74, תצדיע מדינת ישראל לאזרחיות ולאזרחים, אשר תורמים תרומה יוצאת דופן לבנייתה של חברה ישראלית טובה יותר; הפועלים למען חברה מכלילה, בונים קהילות וחיבורים, מקדמים שוויון הזדמנויות, קירוב לבבות ואחדות ישראלית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
מי בקהל נחשף...
נעמי | 11-04-2022 18:02
מי בקהל נחשף או נעזר בעמותת ''דרך שירה בנקי''? ומי בעמותת ''שלווה''? איך קורה שמפעל אדיר מימדים כמו שלווה, שהוקם כבר לפני למעלה משלושים שנה! זוכה רק עכשיו למשואה, יחד עם מאן דכר שמי בן חמש בקושי, שאפילו לא הצלחתי להבין מה בדיוק הוא עושה. או שפשוט - העיקר להט''ב, וכבר תוקפץ לראש התור.
2
אכן.....כואב....באלי להקיא ...
אבישי | 11-04-2022 19:12
אכן.....כואב....באלי להקיא
3
מצדיעהה לכל מדליקי...
123 | 12-04-2022 0:25
מצדיעהה לכל מדליקי המשואות. מדוע אין אף אחד מההתישבויות שהקימו והפריחו את הגולן ורצועת עזה? אין תורמי כליה ? אין נשים פונדקאיות שנותנות ותורמות מגופן. הכל פוליטיקה מכוערת
4
בהחלט אנשים ראויים. נקווה שארתור גם יקבל
אלמוני | 16-04-2022 10:51
אם לא השנה, אז באחת השנים הקרובות