גנץ על קבר יוסף: "העברתי מסר חריף לפלסטינים" - סרוגים

גנץ על קבר יוסף: "העברתי מסר חריף לפלסטינים"

שר הביטחון בני גנץ גינה את השחתת קבר יוסף בשכם ואמר כי מדובר ב"פגיעה קשה בחופש הפולחן באחד המקומות הקדושים ביותר לכל יהודי. העברתי מסר חריף לרשות הפלסטינית - שנדרשת לפעול מול הפורעים והמחבלים"

גנץ על קבר יוסף: "העברתי מסר חריף לפלסטינים"
  (צילום: אבשלום ששוני\פלאש 90)

שר הביטחון בני גנץ הגיב הבוקר (ראשון) להשחתה של קבר יוסף בידי כ-100 פלסטינים, וגינה את ההתפרעות שהובילה לפגיעה במתחם הקדוש. עוד ציין כי העביר מסר חריף לרשות הפלסטינית בעקבות האירוע.

"אירוע השחתת קבר יוסף הוא חמור ביותר. מדובר בפגיעה קשה בחופש הפולחן באחד המקומות הקדושים ביותר לכל יהודי, וברגשות העם היהודי כולו, דווקא בעיצומו של החג הקדוש למוסלמים" אמר גנץ. "ישראל תדאג לתקן את המתחם, להחזירו לקדמותו במהירות, ולפעול בכל האמצעים כדי שמקרה כזה לא יחזור".

"לצד זאת, העברתי הבוקר מסר חריף לרשות הפלסטינית – שנדרשת לתגבר את הכוחות שלה במקום באופן מיידי, ולפעול מול הפורעים והמחבלים שפוגעים ביציבות, בביטחון ובמקומות הקדושים", הוסיף גנץ. הודעתו פורסמה ב3 שפות, בעברית, אנגלית וערבית.

שר החוץ יאיר לפיד הוסיף ואמר כי "פגיעה במקומות הקדושים היא פגיעה בלב העמים. פגיעה בקבר יוסף, בעת חג של אחווה וקדושה היא מזעזעת. זו פגיעה חמורה לא רק בקבר עצמו אלא ברגשות העמוקים של העם היהודי. נמצה את הדין עם הפוגעים ונשקם את קבר יוסף. אני קורא לכולם להוביל לרגיעה ושקט".

עוד באותו נושא

התפרעות אלימה: פלסטינים הציתו את קבר יוסף בשכם


14

כאמור, כ-100 פורעים פלסטינים נכנסו הלילה (ראשון) לקבר יוסף שבשכם והתפרעו במקום, כשבין השאר הציתו את חדרי המתחם ושברו את המצבה שעל הקבר. עוד דווח כי הפורעים גרמו נזק לנברשת, ניפצו את מיכל המים וכן שברו את ארון החשמל במקום.

האירוע הנוכחי מתרחש 7 שנים לאחר שהוצת קבר יוסף ב-2015. אז מועצה אזורית שומרון הכניסה צוותים משלה בכדי לשפץ ולתקן את המקום הקדוש. מהמועצה נמסרה כי ראש המועצה נמצא בקשר מאז שעות הלילה המאוחרות עם כלל הגורמים גם בצה"ל וגם במנהל האזרחי ומקיים איתם הערכות מצב. עוד עדכן את אנשי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים שליד המועצה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
גנץ האיש שהפקיר את מדאחת יוסף הי״ד
לוחם | 10-04-2022 10:02
זה אותו גנץ שהפקיר את הלוחם מדאת יוסף הי״ד!!!
2
בני גנץ אתה...
אלי | 10-04-2022 10:28
בני גנץ אתה הוא זה שאמור לישלוח כוחות לתגבר את המקום באופן מיידי ולפעול מול הפורעים והמחבלים, עוד פעם הוא סומך על הרשות הפלסטיני ועל הפלסטינים שישמרו על מקומות של יהודים,בדיוק כמו שהוא הפקיר את החייל שלו יוסוף מתחת ליגסוס ולמות-כאשר הוא סמך על הפלסטינים שיפנו אותו ויטפלו בו,בני גנץ אתה פשוט אפס רכרוכי ועלוב נפש!!!
3
אני לא מבינה...
סיוון | 10-04-2022 10:29
אני לא מבינה למה בני גנץ לא מיתאסלם ועובר לרמאללה כדי לחיות עם העם הפלסטיני שלו וזהו????
4
העביר מסר חריף....
משה | 11-04-2022 13:03
העביר מסר חריף. חחחחח זה דביל בלאט
גנץ ולפיד...
שירה | 11-04-2022 13:40
גנץ ולפיד חושבים שהעם מטומטם. הפלסטינים לא מגיבים לכם כי אתם השרים של מחבלים ותומכיי טרור. מסר חריף בלאד..
5
גאנץ תן להם...
קובי | 11-04-2022 18:36
גאנץ תן להם עוד כסף ואישורי כניסה ונקבל הריסות של דברים קדושים ממשלת חלאות חרא אליכם