שובר שתיקה

כהנא: "מתפלל להמשך קיומה של הממשלה"

מתן כהנא במכתב לחברי הקואליציה: "רבים בימין הממלכתי ובציבור הדתי לאומי מאמינים בממשלה הזו ורוצים בכל מאודם שהיא תמשיך להתקיים. רק צריך לחזור להבנות הבסיסיות"

כהנא: "מתפלל להמשך קיומה של הממשלה"
צילום: צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

בפוסט שפרסם היום (חמישי), מתייחס השר מתן כהנא לפרישה של יו"ר הקואליציה עידית סילמן ולשבריריותה של הקואליציה.

לדבריו, "את הממשלה הזו הקמנו באומץ, מפלגות שחלוקות אידאולוגית במגוון נושאים מאוד מהותיים, מתוך ידיעה שבעת הזו נדרשת ממשלה אחרת. נדרשת ממשלה שתעסוק בהמון נושאים שכולנו יכולים להסכים עליהם. ממשלת 'החיים עצמם' קראנו לה".

נערכים לעבודה מהבית (צילום: דוברות הכנסת)

"ידענו שהסיכוי שלה לשרוד לא תלוי רק בהסכמים הקואליציוניים"

"מרגע שהקמנו את הממשלה ידענו שהסיכוי שלה לשרוד לא תלוי רק בהסכמים הקואליציוניים שנועדו להבטיח את זה שהדברים המקודשים לכל אחד מהצדדים לא יפגעו (דבר שאכן נשמר. עובדה היא שאף צד לא נאלץ עד כה להשתמש בזכות הווטו שלו), אלא תלוי לא פחות ברצון הטוב של החברים. ברצון הטוב שלא להכניס אצבעות בעיניים אחד של השני בשביל רווח קטנטן מול "הבייס" המפלגתי.

מרים אגדי, בנצי רובין

"ואכן (כמעט) הצלחנו. הקמנו ממשלה שהעבירה תקציב שהוציא את המדינה מהסטגנציה הכלכלית. הקמנו ממשלה שסוף סוף באמת נלחמת בגרעין האיראני ונערכת להתמודדות מולו. ממשלה שמקדמת רפורמות כלכליות משמעותיות למען האזרחים. ממשלה שמשקיעה בפריפריה. ממשלה שנלחמת בפשיעה הערבית ומחזירה את המשילות. ממשלה שהתחילה בתהליך של העמקת הזהות היהודית של המדינה בלי כפייה ומתוך הסכמות. אבל זה רק כמעט…

בר-לב ובנט (יונתן זינדל/פלאש 90)

חברי לקואליציה מגוש השמאל,כולנו יודעים שהמצב בדיוק הפוך. כולנו יודעים שלכל מקום שאתם מגיעים נושאים אתכם על כפיים. כולנו יודעים שלכל מקום שאתם מגיעים רק מבקשים מכם לשמור על הממשלה הזו. להחזיק מעמד. לא לתת למחרחרי הריב והמדון לנצח. אתם יודעים את זה ואני יודע את זה. אני יודע את זה כי ב 30 שנים האחרונות רבים מחברי הם בעצם אתם. אנשי שמאל, ציוני, ממלכתי. ואני רואה, שומע ופוגש אותם.והנה הקאצ' חברי לקואליציה.בכל מה שקשור באצבעות בעין אחד של השני, יותר מידי פעמים נראה שאתם לא ממש מבינים את הסיטואציה. יותר מידי פעמים נראה שכדי להרוויח עוד נקודה וחצי בבייס אתם מוכנים לדרוך לנו על הרגל ואז קצת לסובב.

חברי, כשיצאנו לדרך ידענו כולנו שהממשלה תמשיך לבנות ביהודה ושומרון. לא יותר מהממשלות הקודמות אבל גם לא פחות. סטטוס קוו. אז למה פשוט לא עושים מה שהתחייבנו? הוסכם שתבנה ישיבה באביתר. למה זה מתעכב? החלטנו שמסיבות כאלה ואחרות נכון להעביר חשמל נורמאלי להתיישבות הצעירה. גם חברי כנסת מאוד שמאלנים חשבו שזה ראוי. אז למה עבר עוד חורף כשאזרחים ישראלים קופאים מקור?".

כהנא לסילמן: "עדיין אפשר לתקן"

בסוף הפוסט פנה כהנא לסילמן: "בהזדמנות הזו אני רוצה לפנות גם אליך, חברתי עידית סילמן. יצאנו לדרך יחד. מתוך אמונה שלמה שזה הדבר הנכון לעם ישראל. בחודשים החולפים את היית ראש החץ של הקואליציה. נלחמת עליה ועל תפקודה ולכן גם היית בקו החזית של אש הביקורת. וזו הייתה מתקפה ברוטלית וחסרת מעצורים. במשך חודשים לא נשברת, אבל ברור כמה זה היה קשה. אבל גם אחרי היומיים האחרונים עובדות היסוד לא השתנו.

מערכת בחירות נוספת שוב תביא כאוס שלטוני שיפגע במדינה.אני מאמין שגם עכשיו, עדיין אפשר לתקן ולהמשיך ולקיים את הממשלה הזו. ביחד.למען מדינת ישראל.

סרוגים premium

המהדורה המובחרת!

הניתוחים, הפרשנויות והסיפורים החמים, מוגשים בצורה מעמיקה וממוקדת ישר למייל

הטבת השקה מיוחדת:

במקום 39 בחודש עכשיו ב 0

תגובות

88
75
אין מחילה ואין סליחה
07.04.22

תתפטר מתפקידך אין לך עתיד הרסת את העם והמדינה הלכת נגד דת ישראל עם הישמעלים הערבים הבזויים.

74
וולף
07.04.22

כהנא חחחחחח רבים רוצים? זאת ניראה בבחירות הבאות אינני מכיר אפילו אחד מבין קרובי שהצביע ימינה והולך לחזור על הטעות רובם מרגישים מרומים.נכון שיש גם כמה מהסרוגים המתנשאים והאליטיסטים בעיני עצמם שימשיכו להצביע לנוכל אבל הם בקושי יגרדו 4 מנדטים אם בכלל

1
חשבון פשוט
07.04.22

יחיד ורבים הלכה כרבים... מול תפילת כהנא מתפללים המוני בית ישראל לביטול הממשלה הרעה המוחזקת בגרונה בידי השמאל והאיסלאמיסטים. אפילו בנט אמר לילידו שהוא יהיה האדם הכי שנוא אצל היהודים. וזו ההבטחה היחידה שבנט מקיים...

2
סופר
07.04.22

למרות שהתפילות היתקבלו,ובקרוב זה מיסתים,נמשיך להיתפלל לבורא עולם שיבטל, ויכרית את כל מי שהציק לעם היהודי כאן,ובעולם,ועוד היום ניראה את הגואל,אשר ברח אפו ידע מי עומד מולו,לפי הנבואה של ישעיהו הנביא,

3
תפילת שקר
07.04.22

התפילה פורצת גבולות... אם אתה איש ימין (ואתה לא) למה אינך מתפלל שתקום ממשלת ימין אמיתית שתוכל לבצע את מדיניות הימין. וזאת ללא הפרעות של השמאל והשופטים השמאלנים... אמור לי מה תפילתך ואומר לך מי אתה!!!

4
נוכלים וצבועים
08.04.22

לקרוא ולא להאמין... הנוכלים כעת בעצם מאשרים את מה שכבר ידוע לכל. מי ששמחים ומבסוטים מפעולות הממשלה הרעה הם השמאלנים והתנועה האיסלאמיסטית הקיצונית. מי שלא מרוצים ועצובים מפעולות הממשלה המטורללת הם אנשי הימין והציונות הדתית. השמאל ומועצת השורא בהיי, כי הממשלה עושה בדיוק מה שרוצים השמאלנים והאיסלאמיסטים. מה הפלא שהטרור הרצחני מרים ראש...

73
ישי
07.04.22

פתאום דואג לימין...לרבנות...רגלייו רועדות..