הארגונים המתונים בארה"ב לכהנא: עצור את רפורמת הגיור

הארגונים המתונים בארה"ב לכהנא: עצור את רפורמת הגיור

הרבנים האורתודוכסים-ציונים בארה"ב מודאגים מרפורמת הגיור: "ההצעה להעניק לרבנים מקומיים את הסמכות לגיור תיצור בארץ 2 קהילות - אלו שעברו גיור יותר מקל ואלו שלא"

הארגונים המתונים בארה"ב לכהנא: עצור רפורמת הגיור
  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הארגונים האורתודוכסים המתונים בארה"ב קוראים לשר הדתות מתן כהנא לעצור את רפורמת הגיור בטענה שהיא תפגע גם בקהילות היהודיות באמריקה.

במכתב לאתר Times of Israel, הרב לאונרד מתנסקי, יו"ר ארגון הדתיים הציוניים של אמריקה, טוען כי הביזור של הגיור לבתי דין שיקימו רבנים עירוניים וחוסר של סטנדרט ברור ושקוף, לא יפתרו את הבעיות הקיימות ויגרום לבעיות לא פחות גרועות.

עוד באותו נושא

חוק הגיור – בצעד בלתי דמוקרטי


14

"נפגשנו השבוע, מנהיגי הארגונים האורתודוכסים והציוניים עם השר מתן כהנא במטרה לדון אתו על רפורמת הגיור. כמו השר, אנו מודעים לבעיות בפניהן עומדת החברה הישראלית. מאות אלפי אזרחים לא יהודים הגיעו ממדינות ברית המועצות לשעבר, אשר משרתים בצה"ל, לומדים בבתי ספר והשתלבו בחברה, אך אין להם את כל הזכויות שיש לאזרחים יהודים".

"אלו אתגרים רציניים. אך אנו מודאגים כי הרפורמה המוצעת, לא תפתור את הבעיות. במקום היא תיצור סט אחר של בעיות לא פחות גרועות. כמו כן, אנו חוששים כי הרפורמה עוקפת את סמכויות הרבנות הראשית".

"ההצעה להעניק לרבנים מקומיים את הסמכות לגיור תאפשר רק למספר קטן מהאוכלוסייה הרלוונטית להתגייר. היות שגם בתי הדין הכי ליברלים ידרשו רמה מסוימת של שמירה על ההלכה. אך מצד שני, העלות של החקיקה היא מסוכנת בהרבה. ביזור הסמכויות לבתי דין מקומיים ייצור סטנדרטים שונים, ולפעמים סותרים בנוגע לגיור באזורים שונים. אלו שיעברו גיור יותר מקל, לא יתקבלו כיהודים על ידי אחרים, ובכך יווצרו בארץ 2 קהילות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
הבעיה שהוא נמצא...
קובי | 05-04-2022 9:01
הבעיה שהוא נמצא בסבך מאוד רחב של רבנים מפה.פוליטקאים מפה.כח. כבוד.
הם עושי דברם של ליברמן ושל עבאס...
ארתור | 05-04-2022 9:40
מה שחשוב להם זה רק שליברמן ועבאס יהיו מבסוטים עד הגג... לא הרבנים ולא המתיישבים חשובים להם. כדאי להפנים שמפלגת ימינה היא כלי שרת בידי גנבי קולות לשרת את ליברמן וניצן הורביץ בנושאי חילון המדינה ולעבאס בנושא איסלום המדינה.
2
לכהנא יש פרצוף של פושע, ממש מוטציה קשה
אורן | 05-04-2022 9:19
רק עכשיו אני מבין שמדובר באנשים לא בריאים נפשית. כל מי שמסתכל בפרצוף של בנט או כהנא מבין שאלה מוטציות קשות, פרצופים של מפגרים
3
זה היה ברור. וכבר כתבתי זאת בכתבה הקודמת
avi | 05-04-2022 10:08
שכהנא משקר במוצהר. ואין לו תמיכה כאן בארהב.
4
תמות כהנתמות כהנה...
זעל כולכם וריפוות | 05-04-2022 12:12
תמות כהנתמות כהנה אתה וכל חבורת הזבל שנקראת ממשלה שמדינת על תומכי מחבלים ובראשם הטינופת הקרח הרפורמי בנט הזבל תהיו כפרה על כל משפחתי לילי צהל ועם ישראל היהודי שומר המצוות והמסןרת אמן יד הערב שהשם ישמיד אותכם אצן שנוכל לברך הגומלל ושהחימו אמן שהשם ישלח שליח שיכבה לעם אתת האור בקומה השניה אמן
5
שלא תזכה לעשות...
ענת | 05-04-2022 16:48
שלא תזכה לעשות שום שינוי לרעה בדת שבורא עולם ירחם על עם ישראל .ולסלק מעלנו את עמלק
6
מטומטמים !!!! אין...
יורם | 05-04-2022 21:32
מטומטמים !!!! אין דבר כזה ,אורטודוקסים מתונים האורטודוקסים מקושרים בנלן לאלוהים !!!...
7
מה הבעיה בשני סוגי גיור? יש עשרות סוגי כשרות
אורן | 11-04-2022 13:18
כל אחד שיבחר מה שמתאים לו