צפו: קצר על הפרשה | מה הקטע של מלאכי? - סרוגים

צפו: קצר על הפרשה | מה הקטע של מלאכי?

בשבת קוראים את הפרק האחרון של הנביא האחרון, מלאכי. למה באים לחגוג את יום ההולדת של עם ישראל, על ידי קריאת הפרק של סיום הנבואה. הרב יששכר היימן בסרטון קצרצר על הפרשה. צפו:

צפו: קצר על הפרשה | מה הקטע של מלאכי?
  השדרן מלאכי חזקיה, למצולם אין קשר לנאמר בכתבה(צילום: כאן רשת ב')

פרשת מצורע, שבת הגדול: לפסח ישנן הכנות רבות, עברנו את שבת שקלים, את שבת פרה, את שבת החודש, והנה הגענו לשבת הגדול.

אם חושבים טוב על שבת הגדול זוהי הכנה מאוד מוזרה. בשבת זו קוראים את הפרק האחרון של הנביא האחרון, מלאכי. יש פה דבר מאוד תמוה, באים לחגוג את יום ההולדת של עם ישראל, את פסח, איך? על ידי קריאת אקורד הסיום, הפרק של סיום הנבואה…

חוגגים את יום ההולדת דרך סיום הדרך? מה קורה פה? אומר הגאון מוילנא חוגגים את הגאולה הראשונה, את פסח, דרך הזכרת הגאולה האחרונה, "הנה אנכי שולח לכם את אליה הנביא…" לאמור, הייתה הקומה של פסח, יהיו בדרך עוד הרבה הרפתקאות, הנבואה תסתיים אבל יום אחד תהיה הגאולה העתידית, השלמה, ישנו איזה רצף עולה בהיסטוריה.

חלפו אלפי שנים, למעלה משלושת אלפים ושלוש מאות שנה מאז פסח מצרים, והנה הקב"ה סופסוף גואל את עמו ועולמו, מקבץ אותנו מכל המקומות, בונה לנו מדינה לתפארת, עם צבא חזק, כלכלה יציבה, חיי תורה פורחים ומשגשגים, ועוד אינסוף דברים שהקב"ה מעריף עלינו בעשורים האחרונים.

והנה, יש רבים בעם ישראל שמתוך הסתכלות תורנית לא רואים את הגאולה.

יש פער עצום בין גאולת מצרים לגאולה בימינו. את גאולת מצרים כולם הכירו, מי לא ראה את עשרת המכות, את קריעת ים סוף, אפילו אומות העולם ראו ושמעו עמים ירגזו חיל אחז יושבי פלשת.

ואילו בימינו, דווקא בגאולה הגדולה, בגאולה השלמה, אנשים מתוך עולם התורה לא מסתכלים, לא מכירים, לא רואים, יודעים למצוא רק את הדברים הרעים במדינה ולא יודעים לראות את החסד האלוקי העצום. כשבעוד חודש נחגוג את יום העצמאות בהלל ובהודאה לה', הם ילכו להגיד תחנון.

שבת הגדול באה להגיד לנו: תסתכלו בצורה גדולה, תסתכלו בצורה שרואה את גאולתם של ישראל, בין אם זו גאולת פסח ובין אם זו אותה גאולה עתידית שבימינו היא כבר בהווה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הכהנים= הרבנים "בוזי שמי".....
משה אהרון | 08-04-2022 13:14
בסד. הנביא מלאכי בתמונה של סוף הנבואה = תחילת הגאולה. מעמיד אלה מול אלה . הכהנים : בוזי שמי . לבין יראי ה' - חושבי שמי. אלה הכהנים מחללי שם שמיים וכאלה יש רבנים לא מעט כיום. לאלה יוצאת בת קול כל יום בקריאה : איה מוראי ! וכל האוזניים אטומות שבת הגדול בפתח .שבת שטרם הגאולה והוא לחלוטין חופף לתקופתינו אנו הנבואה האחרונה הנל ותמונת הגאולה הראשונה בפינו : האתחלתא. כאמור, כיום עיקר ההרס והחבלה בתהליך הגאולה היא רבנים = כהנים בוזי שמו יתברך בחילול שם שמיים יום יומי .ויש את יראי ה' האמיתיים אותם שעליהם נאמר חושבי שמו .כלומר בכל מעשה ובדיבור הם חושבים על שם הוויה שמעליהם כנוכח .שה' נוכח ממש משגיח ורואה ובהתאם לכך הם פועלים מתוך יראת ה'. יבוא השלב שנופתע איך אותם שהתהדרו בגדולה וברבנות ,יתגלו באפסותם חלקם משגגה או תמימות וחלקם מצביעות ועורמה. השמן האמיתי יצוף לבסוף על פני המים .השמש תוציא לאור את יראי ה' וחושבי שמו . התהליך יהא כואב עד כי יהיה צורך ,להשיב לב בנים אל אבותם ולב אבות על בנים . ואחרון תודה לרב הכותב על מאמר יפה ובעיתו משה אהרון
2
תגובה ממין העניין לרב אחר בערוץ אחר...
משה אהרון . | 08-04-2022 14:52
גאולה, הו גאולה. ===================. גאולה משמעה גם חרב הפיפיות של מידת הדין. בתוכי תוכו של עם ישראל .לאמור : עד שנגיע לכלל ולקחתי אתכם לי לעם והייתי ,,, וידעתם . ארץ ישראל כשושבינה תגבה מאתנו מחיר כפרה בבחינת : וכיפר אדמתו עמו . לכן הנאמר :וגאלתי אתכם בזרוע נטויה ובשפטים גדולים . מילים קשות אלו מכוונות גם כלפינו לא רק כלפי אוייבנו. שכך היא הגאולה ..... והנה השלב הסופי יהא והבאתי אתכם אל הארץ .ביאה אלוקית.... אנחנו עתה שרויים בביאה עצמית לא אלוקית . ויש לה ערך בפני עצמה בבחינת גאולה תתנו לארץ . והנה באין הבנה של זו המהות הפכנו למשיחסתים . כאילו רק בנו תלויה גאולת הארץ.... [במתנחלים]. גאולת הארץ תבוא ביד אלוקית. כך שלא יהיה שום ערעור משום כיוון. והמתת האלוקי יהא סופי בבחינת : נתתי אותה לכם מורשה אני ה'. ועתה כב' הרב. פעם נדמה לי גיחת משהו לדבריי. ועתה צא וראה מה אתם מעוללים לעם הזה . בכך שאתם מתעלמים בהנהגת הרוב מתעקשים על תפיסתכם את הגאולה . מניחים לאחדות ומדמים כי אתם גואלים את הארץ... ולא היא אתם מחבלים בגאולה ומאריכים את חבליה תרתי משמע. משה אהרון