המו"מ נמשך: זה התנאי של אוקראינה להסכם עם רוסיה - סרוגים

המו"מ נמשך: זה התנאי של אוקראינה להסכם עם רוסיה

על רקע המשך ההתקדמות במגעים לסיום הלחימה, באוקראינה אמרו כי ידרשו להעמיד כל הסכם מול רוסיה בפני משאל עם - שיתקיים רק לאחר נסיגתם של כל הכוחות הרוסיים משטח המדינה. נציג אוקראינה הבהיר: "נותר אופטימי"

author-image
המו"מ נמשך: זה התנאי של אוקראינה להסכם עם רוסיה
  (קרדיט: Frederic Legrand COMEO, Oleh Dubyna - שאטרסטוק)

שיחות המו"מ בין נציגי רוסיה ואוקראינה נמשכו היום (רביעי) בטורקיה, במטרה להביא להפסקת אש וסיום הלחימה במדינה. במהלך השיחות, נציג אוקראינה מיכאילו פודוליאק אמר כי אוקראינה תבקש להעמיד כל הסכם שיגובש בפני משאל עם – אך הבהיר כי המשאל יתקיים רק לאחר נסיגתם של כל הכוחות הרוסיים משטח המדינה.

בהצהרה לתקשורת פודוליאק אמר כי הוא "נותר עם רושם אופטימי אחרי יומיים של שיחות באיסטנבול". לדבריו, "אוקראינה שיפרה את עמדתה מאז תחילת הפלישה ב-24 בפברואר".

אלכסיי ארסטוביץ, המשמש כיועץ לנשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, הוסיף כי אוקראינה מוכנה להבטיח מעמד ניטרלי – אך רק עם תקבל ערבויות בינלאומיות לביטחונה. עוד ציין כי במהלך היום המשלחות דנו על פתיחת 3 מסדרונות הומנטיריים נוספים במחוז ז'פוריז'יה, בנוסף לאלה שסוכמו אמש במריופול, מליטופול, חרקוב, וחרסון.

עוד באותו נושא

עומדים במילתם? "הרוסים מתחילים לסגת מאזור קייב"

כזכור, אמש נראה כי הצדדים בשיחות הישירות בין רוסיה לאוקראינה בטורקיה הגיעו להתקדמות כלשהי, עם הבטחות לנקוט בצעדים להפחתת המתיחות. בתוך כך, האוקראינים רומזים שישראל עשויה להעניק ערבויות להסכם. רוסיה מצידה, טוענת כי תקטין משמעותית את התקיפות באזור קייב וחרקוב, וכן העלתה את האפשרות של פגישה ישירה בין פוטין לבין זלנסקי. ראש המשלחת הרוסית, ולדימיר מדינסקי, הגדיר את השיחות "מועילות".

בו זמנית, הנציג האוקראיני, מיקאליו פודליק, אמר כי נערכה התקדמות מספיקה על מנת לאפשר לפגישה בין פוטין לזלנסקי. במסיבת עיתונאים לאחר השיחות באיסטנבול אמר פודליק כי ישנה "סבירות גבוהה" ששני הנשיאים ייפגשו. כמו כן הוסיף פודליק כי השיחות בין הצדדים ימשיכו מסביב לשעון באופן וירטואלי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
יש לנו אפילו...
הדייקן | 31-03-2022 11:54
יש לנו אפילו ערב- אריה דרעי.
2
אך ורק עם...
לונה | 31-03-2022 13:25
אך ורק עם ( ולא עם)
3
אף אחד לא...
לוני | 31-03-2022 13:25
אף אחד לא יודע עברית ?
4
תפסיקו לפלרטט את...
אילן | 31-03-2022 20:31
תפסיקו לפלרטט את האנשים פוטין חיב לקצור עוד ועוד וכמה שיותר מהר
5
זלנסקי חושב שפוטין...
משה | 06-04-2022 13:25
זלנסקי חושב שפוטין מפגר וטיפש. את הסכמי מינסק לא קיימתם הסכמים אחרים כן תקיימו. אם המתים המהלכים הם לא מסתדרים ומלא דיווחים שיקריים. איך שהתקשורת באוקראינה תיפתך יתחיל להיחשף כל מה שצבא אוקראינה עוללה ביחד אם צבא אזוב הנאצי שרוצח ואונס נשים ומצייר עליהן צלבי קרס.