פילבר: "כמו רוטוויילרים לא עניין אותם כלום" - סרוגים

פילבר: "כמו רוטוויילרים לא עניין אותם כלום"

בעת עדותו, עד המדינה שלמה פילבר התחמק מלענות מה היה המניע של נתניהו. התובעת: "יש סתירה בין מה שאמר היום לבין מה שאמר בחקירות". אחר כך הוסיף בקול רועד: "ניסיתי להסביר ולא רצו לשמוע ולראות את המורכבות"

author-image
פילבר: "כמו רוטוויילרים לא עניין אותם כלום"
  שלמה פילבר בבית המשפט היום (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

משפט נתניהו: בבית המשפט המחוזי בירושלים, התחוללה דרמה בעת עדותו של מי שהיה מנכ"ל משרד התקשרות בתקופת נתניהו, עד המדינה שלמה פילבר בתיק 4000.

התובעת עו"ד יהודית תירוש שאלה את פילבר: "מה הבנת בזמן אמת שעומד מאחורי הפנייה?"

פילבר ענה: "הבנתי שזה מה שאלוביץ׳ רוצה".

תירוש תענה: "יש סתירה בין מה שאמר היום העד לבין מה שאמר בחקירות".

עורכי הדין בועז בן צור וז'ק חן מחו על כך ואמרו: "זה איום על העד, היא מכתיבה לו דברים". עו"ד תירוש השיבה ש"זה לא איום", ופנתה לפילבר: "למיטב הבנתך, מה הייתה הציפייה של נתניהו?"

צוות התביעה, עו"ד יהודית תירוש ועו"ד ליאת בן ארי (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

השופטת רבקה פרידמן – פלדמן פנתה ואמרה: בוא נרענן את הזיכרון אחרי הקראת העדות: פילבר חזר ואמר: "אני מסכים שאמרתי 'זה תלוי פרסונה'".

"התשובות שלי בחקירות היו אמת, אבל העוצמה והווליום היו תוצר של ההקשר", אמר פילבר. "הייתי מאה שעות חקירה בסיטואציה ומצבים שונים, אני עצור, נחקר כשבסטייס אוף מיינד שלי יש ברית, קשר אינטסטיבי מאחורי גבי נתניהו ואלוביץ משחקים בי.. אתה במציאות מסוימת רואה עולם בודרך אחת ואז מתגלה בדרך אחרת".

תירוש: "למיטב הבנתך מה היתה הציפיה של נתניהו ממך?" פילבר: "שהבעיות ייפתרו" תירוש ניסתה להבין: "בעיות של מי?" פילבר: "של אלוביץ׳".

לפני כן אמר פילבר בדבריו: "באף אחת מהחקירות שלי לא אמרתי מילה אחת של שקר".

לא רצו לשמוע ולא רצו לקבל ממני את מורכבות

עד המדינה שלמה פילבר בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

פילבר המשיך בקול רועד: "אני לא מתחכם. אני עד מדינה כי בחקירות ניסיתי להסביר את מורכבות הסיטואציה, שלא הכול שחור ולבן. ניסיתי להסביר, לא רצו לשמוע ולא רצו לקבל ממני את מורכבות התמונה. כל המילים שאמרתי במשטרה נכונות, ואני עומד מאחוריהן".

"הכל תלוי בקונטקסט. כדי להיות כנה עם עצמי אני חייב להסביר את כל המורכבות", הוסיף פילבר. "אמרתי את זה גם בחקירה. זה לא עניין אותם. כמו רוטוויילרים לא עניין אותם כלום. נעצו את השיניים שלהם בנושא של בזק ורצו להגיד רק כן או לא. חיפשו רק להפליל. ואמרתי להם – 'אני עובד'. אני כבר חרבנתי את החיים שלי ורציתי לעשות טוב למדינת ישראל. זה בסוף גורל של שני אנשים פה. אז אי אפשר ככה. זה נכון אני נסער". לאחר דבריו יצא בית המשפט להפסקה של כמה דקות".

הערצתי את נתניהו מגיל צעיר

בפתח עדותו תיאר פילבר את מערכת היחסים עם ראש הממשלה לשעבר: "נתניהו מושא הערצתי מגיל צעיר. אני חושב שהוא אחד המנהיגים הגדולים למדינה היהודית ולימין הישראלי. באותה מידה צריך להגיד שיש בינינו היכרות של 25 שנה. יש ביננו כימיה מקצועית והבנה הדדית. גם היום אני אוהב אותו".

"היה בנינו אמון גבוה משתי סיבות – הבנה הדדית והזדהות אידאולוגית ופרקטית, איך צריך לעשות דברים לשדר בגל אחד. דבר שני גם דיסקרטיות באופן כללי זו תכונה חשובה בסביבתו. אף פעם לא הייתה לי רדיפה כלפי כלי התקשורת".)

נתניהו הגיעה לבית המשפט (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

פילבר טען גם כי "ידעתי שאני הולך לקבל תפקיד שאני לא יודע אם אני חוזר חי ממנו. ידעתי שאני הולך להזיז את הגבינה לכוחות הכי חזקים במדינה. ידעתי שאני הולך להיות האיש ה'רע'. לכן ידעתי שאני צריך לבוא הכי מוכן שאני יכול".

על עסקת בזק-יס אמר פילבר: "הבנתי שאין התנגדות של השר (נתניהו), כלומר שמבחינתו מקדמים את זה. הוא לא נתן לי דד-ליין אבל הבנתי שהזמן הולך ואוזל. זה דבר מקובל במשרד התקשורת, שחברות שתלויות ברגולטור הרבה פעמים צריכים אישור מהמשרד".

פילבר אף הוסיף: "באף אחת מן החקירות שלי, לא אמרתי מילה אחת של שקר".

פילבר, העיד כי נתניהו אמר לו בעקבות בקשה של אלוביץ שלא יעצור את התחרות, "אבל תראה אם אתה יכול למתן את המחירים" – ולאחר מכן עשה לו תנועה עם היד.

באופן חריג יחסית, הנאשם בתיק, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, נוכח באולם הדיונים, וזאת לאחר שלא הגיע לדיונים אחרים בחודשים האחרונים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
16 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
פילבר אנחנו איתך...
מני | 23-03-2022 14:30
פילבר אנחנו איתך ועם נתניהו מבינים את המהלך פה.שופטים אחרים מזמן היו זורקים את התביעה וממליצים לכתב אישום של חלק מהמערכת כך לפי התרשמותי.
2
שיטת האיומים לא...
צבי | 23-03-2022 14:31
שיטת האיומים לא תעבוד אין פה שוחד זה מזמן ידענו.
... אם...
חה.. חה.. חה.. | 23-03-2022 15:28
... אם פה אין שוחד ... אז צריך למחוק את העבירה הזו מספר החוקים ... כי ככה נראה שוחד במאה 21 ...
3
מדהים שיש עדין...
קובי | 23-03-2022 14:32
מדהים שיש עדין אנשים צמאי דם נגד נתניהו משהו שרק אם הוא ימות יפטר ואולי גם אחרי ימשיכו זה כאילו סם חיים בשבילם
4
בטח לא רצו...
א | 23-03-2022 15:30
בטח לא רצו להקשיב.הקשיבו רק למה שהם רצו ויודעים מה
5
לא יעזור לכם...
הרצל | 23-03-2022 15:39
לא יעזור לכם כלום אן כלום ולא היה כלום רדיפה פוליטית
6
בושה שיש משפט...
גל | 23-03-2022 15:40
בושה שיש משפט כזה לכן החרדים צודקים אסור ללכת לבית דין שלא דן בדיני תורה כי הכל אמוציות ומשאלות לב .אני מזמן לא מאמין פה בכלום.
7
מסכן כמו חפץ...
גרי | 23-03-2022 16:13
מסכן כמו חפץ הרסו לו את החיים בשביל רצון להפליל את נתניהו.לקחו מנהיג עולמי והפילו אותו ומי שותף בכיר בנט שנפל לתאוות השלטון
... מנהיג...
מגלומן , שקרן , פרנואיד ... מרחק פסיעה מאישיות לא רצויה ... | 26-03-2022 7:23
... מנהיג עולמי ... חה .. חה.. חה.. אולי שקרן בינלאומי .. חוץ מטראמפ האידיוט, שגם הוא כזכור סיים את יחסיו עמו במשפט Fuck him .... אף מנהיג בינלאומי לא האמין לאף מילה שלו ... לא אובמה , לא סרקוזי , לא מרקל ...
8
מישהו בילבל את...
אמיר מאיר | 23-03-2022 17:03
מישהו בילבל את פילבר ותידרך אותו מה להגיד
9
שורה תחתונה: נתניהו התקרב עוד צעד לכלא.
עמיר | 23-03-2022 17:37
פילבר אישר בבית המשפט בקולו את כול מה שאמר במשטרה. ביבי הנחה אותו להיטיב עם אלוביץ. צעד גדול של ביבי בדרך למעשיהו.
10
גליקמן וקרא קצת...
קובי בראל | 23-03-2022 17:41
גליקמן וקרא קצת עצובים היום . וזה לפני החקירה הנגדית. גם דרוקר יהיה קצת עצוב אחרי החקירה הנגדית.
11
כמו רוטוויילרים נעצו...
רוני | 23-03-2022 18:39
כמו רוטוויילרים נעצו בו שיניים העיקר להפיל ראש ממשלה מכהן
12
עדות פסולה...
סימון פרץ | 23-03-2022 20:39
עדות פסולה פגסוס מעקבים אסורים לחצו אותו כמו רוטוולרים יש לפסול את עדות פילבר מה לא ברור
13
פילבר שקרן גדול...
איזה חתיכת זבל מינה מושחתיהו למנהל משרד התקשורת... | 24-03-2022 14:27
פילבר שקרן גדול ופחדן עוד יותר גדול ... איך ובעיקר למה , הפך ב-4 חודשים מסקנות של חברת יעוץ בריטית , נטראלית , שדנה בתעריפי בזק במשך שנים . כתוצאה מהמלצותיה פעלו כחלון , ארדן וברגר (שפוטר ביום שמושחתיהו הפך לשר התקשרת) , על מנת להוזיל מחיר לצרכנים ... וביום שפילבר הגיע הכל נזרק לפח ואנחנו המשכנו לשלם מחירי שחיטה ... והכלב מספר לנו שהוא רצה לדאג לציבור ...
14
פילבר מעיד שיועצו...
מדהים | 28-03-2022 20:52
פילבר מעיד שיועצו המדיני של נתניהו הביא לו מעטפות סגורות וביקש שיעבירן לאלוביץ': קבענו במודיעין, הוא פתח את הבגאז' ונתן לי את המעטפות. לא יודע מה איתכם, אבל לי זה נשמע כמו התנהלות מאוד תקינה, נורמלית ושגרתית לחלוטין במערכת היחסים ראש ממשלה-מנכל משרד התקשורת-בעלי חברת תקשורת