סיון רהב מאיר עם שלושה מסרים מההלוויה - סרוגים

סיון רהב מאיר עם שלושה מסרים מההלוויה

הרב יצחק זילברשטיין הזכיר שהרב קנייבסקי לא נולד גאון. הוא פשוט חזר על מה שלמד שוב ושוב, מגיל צעיר. הילד חיים השקיע ועמל והתאמץ, וכך הפך ל"ר' חיים", לאיש שכנראה ידע את התורה טוב יותר מכולנו בדור הזה

סיון רהב מאיר עם שלושה מסרים מההלוויה
  (צילום: פלאש 90)

שלושה אנשים בלבד הספידו אתמול את הרב חיים קנייבסקי. הם דיברו ישירות לציבור החרדי, אבל היו שם כמה מסרים חינוכיים, אנושיים, שחבל שאחרים יפספסו. הנה הם:

עוד באותו נושא

כך נראו שערי העיתונים אחרי הלווית הרב קנייבסקי

הרב יצחק זילברשטיין הזכיר שהרב קנייבסקי לא נולד גאון. הוא פשוט חזר על מה שלמד שוב ושוב, מגיל צעיר. הילד חיים השקיע ועמל והתאמץ, וכך הפך ל"ר' חיים", לאיש שכנראה ידע את התורה טוב יותר מכולנו בדור הזה. אתה לא נולד הרב קנייבסקי, אתה נהיה כזה, וזה נכון בכל תחום.

לווית הרב קניבסקי (צילום: חיים גולדברג)

הדרך המרכזית להצטיינות כזו היא ניצול זמן. הרב זילברשטיין הסביר כיצד כאשר אלפי אנשים החלו להגיע אליו להתברך בכל שבוע, הרב קנייבסקי החל לומר לכל אחד מהם בקיצור "בו"ה", ראשי תיבות של ברכה והצלחה. וכך הברכה עצמה לימדה עוד מסר – על חשיבותה של כל שנייה בעיניו.

בנו הרב שלמה קנייבסקי ריגש בסיפורים אישיים על משחקי ילדות עם האב הגאון, וחשף טפח מהזוגיות של אביו ושל רעייתו המנוחה, בת שבע. במשך שנים שניהם היו קמים עם הנץ החמה ואומרים יחד את ברכות השחר שפותחות את היום. הוא אומר ברכה אחרי ברכה והיא עונה אמן, ואז היא מברכת, והוא עונה אחריה שוב ושוב אמן.

אתמול סיפר הבן, שבכל פעם כשאביו חזר הביתה בצהריים, הוא הקפיד לא לאכול ארוחת צהריים בלי שאימא לידו. אם היא עוד לא הגיעה וישבה לידו בשולחן, הוא לא הסכים להתחיל לאכול. ואם היא התעכבה, אפילו בדקה וחצי, הוא כמובן היה פותח בינתיים ספר, ולומד, עד שהגיעה. הם לא יצאו לצימר ולא הלכו לבית קפה, אבל זה היה זמן האיכות המיוחד שלהם.

עוד באותו נושא

בן 98 | מסתמן: זה היורש של הרב קנייבסקי


14

הרב גרשון אדלשטיין חזר על שתי מילים שאפיינו את המנוח, ושצריך ללמוד ממנו: "ביקורת עצמית". התביעה לשיפור ולתיקון היא בלתי פוסקת. צריך כל הזמן לחשוב איך להתנהג טוב יותר לזולת, איך ללמוד טוב יותר, איך להיות בעל ואבא ושכן וחבר טוב יותר.

הרב קנייבסקי זצ"ל (צילום: יעקב נחומי/ פלאש 90)

כדי לא לשקוע לשגרה וכדי לפתח ביקורת עצמית, צריך ללמוד תורה ומוסר (הוא המליץ לכל אחד למצוא ספר כזה שמעניין אותו, שישפיע עליו לטובה) כי המטרה בחיים היא לא לזרום, אלא לצמוח. לא להעביר את הזמן, אלא להתחדש ולהתרענן כל הזמן. זו, לדבריו, גם הדרך האמיתית להיות מאושר.

היה די מדהים לשמוע אתמול אדם בן 98, שמספיד כך את חברו בן ה-94.

=======

הטור פורסם הבוקר בעיתון 'ידיעות אחרונות'

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מה בנוגע לביקורת עצמית אצל בעלך??
משפחות חכים של ימינה | 21-03-2022 12:47
עוד לא שמענו התנצלות על הקריאה הבזויה להפגין נגד חברי הכנסת של ימינה ואפילו למנוע כניסה לבתי כנסת או לכל ארוע אחר גם לא אחרי שכתב שקשה לו לכתוב נגד ולדר שרי כי המשפחה שלו קוראת
2
אין צורך בחומר...
אני יהודיה | 22-03-2022 10:28
אין צורך בחומר אלא ברוח. החומר הוא בשביל להזין את האדם כדי שיוכל להנות מהרוח. רוח התורה והלמידה. לא צריך יותר מזה.
חומר
יוסף | 27-05-2022 11:40
צריך גם חומר וגם רוח לא מסתדרים ללא אחד מהם