מזוויע: הרוסים הפציצו תאטרון שבו התחבאו מאות אזרחים במריופול

מזוויע: הרוסים הפציצו תאטרון שבו התחבאו מאות אזרחים במריופול

האוקראינים מודיעים כי הרוסים תקפו תאטרון בו תפסו מחסה בין כמה מאות ל-1000 בני אדם: "מי שנשאר בעיר הם נשים, ילדים ומבוגרים, מדובר בפעולה חסרת אנושיות"

הרוסים הפציצו תאטרון שבו התחבאו מאות אזרחים
  אילוסטרציה (צילום: גורג' מג'יק\שאטרסטוק)

הרוסים הפציצו תאטרון במריופול בו התחבאו מאות אזרחים מהקרבות. כך מדווחים בעירייה.

העירייה פרסמה תמונה של התאטרון ההרוס במרכז העיר, לאחר שספג נזק קשה מהפצצות קשות היום. ב-CNN איתרו את המקום ואישרו כי התמונה אמיתי והוא אכן נפגע.

בעיריית מריופול טענו כי הרוסים "תוקפים במכוון ובצורה צינית תאטרון במרכז מריופול. המטוס זרק פצצה על הבניין בו תפסו מקלט מאות אזרחים שוחרי שלום".

עוד באותו נושא

התקדמות במו"מ? רוסיה טוענת: "יש תקווה להסכם"

"בלתי אפשרי להעריך את הנזק שהפעולה חסרת האנושיות הזאת גרמה, בגלל שממשיכים להפציץ את האזורים האזרחיים בעיר. ידוע כי לאחר ההפצצה, החלק המרכזי של התאטרון נהרס,  והכניסה למלקט נהרסה", הוסיפו בעירייה.

במריופול אומרים כי לפי שעה עדיין לא ברור מספר הנפגעים: "מי שנשאר בעיר הם נשים, ילדים ומבוגרים, הם אנשים לא חמושים שלא עשו כלום. לעולם לא נשכח ולא נסלח על כך".

יועץ לראש עיריית מריופול, פטרו אנדירושצ'נקו, אמר כי על פי המידע הראשוני, יותר מ-1000 בני אדם התחבאו בתאטרון, אך מספר המתים והפצועים עדיין אינו ידוע. עוד הוסיף כי יהיה מאוד קשה להגיע למקום בעקבות ההפצצות הבלתי פוסקות.

עד כה נהרגו בעיר יותר מ-2500 בני אדם, על פי הדיווחים באוקראינה. הרוסים מפגיזים את עיר הנמל ללא הפסקה, בניסיון לנתק את האוקראינים מגישה לים השחור.

"הפסיקו מיד את הפלישה"

בתוך כך, בית הדין הבינלאומי בהאג קורא לרוסיה להפסיק את הפלישה לאוקראינה בטענה שאין לה כל הצדקה לכך. בהאג אמרו כי אין עדויות לטענות הרוסים שאוקראינה מבצעת "רצח עם" במחוזות הבדלניים להונסק ודונייצק, אחד הטענות שהיווה "תירוץ" לפלישה.

חבילת סיוע "חסרת תקדים"

על רקע הלחימה ולאחר הנאום של זלנסקי בקונגרס, הודיע הנשיא האמריקאי ביידן כי יעניק חבילת סיוע חסרת תגדים לאוקראינה בשוויה של כ-800 מיליון דולר. בין היתר, יספקו האמריקאים מל"טים וציוד צבאי נוסף.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
פוטלר והפוטלרים הורסים...
פוטלריזם | 16-03-2022 21:33
פוטלר והפוטלרים הורסים והורגים באוקראינה