הכי מגיע: חתן פרס ישראל תשפ"ב - הזמר אביהו מדינה - סרוגים

הכי מגיע: חתן פרס ישראל תשפ"ב – הזמר אביהו מדינה

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, מודיעה:חתן פרס ישראל בתחום הזמר העברי לשנת תשפ"ב הוא היוצר, המשורר, המלחין והזמר אביהו מדינה. האיש שהטביע חותם בזמר העברי כשכתב עשרות להיטים

הכי מגיע: חתן פרס ישראל תשפ"ב - הזמר אביהו מדינה
  אביהו מדינה (צילום: משה שי/ פלאש 90)

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון מודיעה היום (ג') כי היוצר, המשורר, המלחין והזמר אביהו מדינה הוא חתן פרס ישראל בתחום הזמר העברי לשנת תשפ"ב.

ועדת הפרס, בראשותו של יהורם גאון, ובהשתתפותם של החברים: יוריק בן דוד, חמוטל בן זאב – עפרון ויאיר ניצני החליטה על הפרס למדינה.

הוועדה ציינה בנימוקיה כי: "פרס ישראל בתחום הזמר העברי לשנת תשפ"ב מוענק ליוצר, המשורר, המלחין והזמר אביהו מדינה שהביא לפריצת דרך משמעותית במוסיקה הישראלית, על יצירתו המשובחת והאיכותית ומאבקו העיקש ורב השנים".

עוד באותו נושא

כלת פרס ישראל: פרופ' לפילוסופיה של המדע


4

עוד ציינה הוועדה כי "אביהו האמין כי חופש הביטוי, חופש היצירה וחופש העיסוק הן מסוג הזכויות והחירויות שחובה להילחם עליהן על מנת לבסס תחושת שייכות ושותפות לכל זרם תרבותי בחברה הישראלית הדמוקרטית המתהווה.את מרבית זמנו הקדיש אביהו למען פיתוחו וביסוסו של סגנון המוסיקה הישראלית הנובע מתוך שורשים יהודיים מסורתיים ותרבותיים".

 

אביהו מדינה הלחין כמה שירים שהפכו נכס צאן ברזל של הזמר העברי: 'אל תירא ישראל', 'הפרח בגני', 'אל תשליכני', 'שבחי ירושלים', 'רעיה' ועוד רבים וטובים, שירים שבוצעו על ידי זהר ארגוב, דקלון, בעז שרעבי, ישי לוי, חיים משה, שימי תבורי ואחרים.

בעת מלחמת יום הכיפורים שימש כמפקד טנק, וסיפורו התפרסם השנה בעקבות סדרה בתאגיד.

ראש הממשלה נפתלי בנט כתב השנה. "אביהו מדינה הוא גיבור ישראל. הנה סיפור מדהים שלא ידעתי. בשבת לגמרי במקרה, יצא לי לקרוא ספר שנקרא ״בשדה הקרב של הזכרון״ – סיפורי לוחמים בגוף ראשון על מלחמת יום הכיפורים. פתאום ראיתי את השם ״אביהו מדינה״.

"לא הבנתי תחילה. ״זה הזמר אביהו מדינה?״ שאלתי את עצמי. אז כן. קראתי בשקיקה עשרות עמודים של סיפורו הבלתי נתפס. ראוי שכל נער ונערה לפני גיוס יכירו את הסיפור הזה של נחישות, גבורה ואהבה עמוקה למדינת ישראל".

שר התרבות והספורט חילי טרופר ברך: "זכייתו של אביהו מדינה בפרס ישראל לזמר עברי מרגשת ומשמחת! אביהו הוא זמר ופזמונאי חשוב ומוערך ששיריו וקולו הייחודי הפכו לחלק משמעותי בתרבות המוזיקה הישראלית. אביהו התבלט בבחירה שלו לחבר בין מוסיקה ישראלית עכשווית לבין המסורת היהודית והשורשים התרבותיים שלו. אני שולח ברכות חמות לאביהו היקר על הזכייה בפרס החשוב"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
שאשא ביטון פאקא...
יוסל | 15-03-2022 14:36
שאשא ביטון פאקא , לא יעזור לך, את מחוקה ולא תגיעי לרבע מאחוז החסימה ביחד עם השך אבו אלונה הערביה.
2
ממש פרס ישראל...
משה עזיקרי | 15-03-2022 16:23
ממש פרס ישראל לשבחי ירושלים... פאר היצירה למדינת שווארמה ועובדי מדינה.... האמנות מכם והלאה
3
מזל טוב זה...
מכלוף בצל המאונן של הישיבה | 15-03-2022 17:06
מזל טוב זה בזכות הרב הצדיק אריה מכלוף דרעי רובין הוד של העם היהודי
4
רק שלא ימציאו...
מיכל ל | 15-03-2022 23:22
רק שלא ימציאו עכשיו שהוא הטריד מינית
5
אחרי שהתמרמר ...
פני | 19-03-2022 17:49
אחרי שהתמרמר ורמז רמזים עבים אז קיבל יופי לו. מגיע גם לאנשים ציניים מרושעים כמוהו. קנאי מספר אחד ו0 כבוד לזולת על זה מגיע לו ..אפס ביחסי אנוש .