על הראש של רע"מ? תקציב האכיפה בנגב לא יפגע - סרוגים

על הראש של רע"מ? תקציב האכיפה בנגב לא יפגע

מהמסמך בפרק האכיפה שיובא לאישור ועדת שרים לענייני פנים, עולה כי פעולות האכיפה שנקבעו בהחלטת ממשלה הקודמת בשנת 2017 ימשכו גם בתכנית החומש החדשה וימשיכו להיות מתוקצבים

על הראש של רע"מ? תקציב האכיפה בנגב לא יפגע
  (צילום: יונתן זינדל\ פלאש90)

‏בפרק האכיפה בנגב שיובא לאישור ועדת שרים לענייני פנים מחר (שני), מצויין כי פעולות האכיפה שנקבעו בהחלטת ממשלה הקודמת, בשנת 2017 – יימשכו גם בתכנית החומש החדשה למגזר הבדואי בנגב, וימשיכו להיות מתוקצבים מהמשרדים הרלוונטים גם בשנים 2022-2026.

כידוע, הממשלה מקדמת הסדרה של התושבים המתגוררים בפזורה ומשקיעה משאבים ניכרים לשם תכנון ופיתוח תשתיות לפיתוח היישובים המוכרים עבור האוכלוסייה הבדואית בנגב, תוך שיתוף האוכלוסייה והרשויות המקומיות בגיבוש התכניות. כמו כן, מבוצעות ומקודמות תכניות לפיתוח חברתי כלכלי תוך השקעת תקציבים משמעותיים בכל תחומי החיים לקידום וחיזוק המעמד ותנאי החיים של החברה הבדואית בנגב.

עוד באותו נושא

"אשמח לכל מהלך שיחזק תדמיתית את מנסור עבאס"


37

עוד עולה מהמסמך כי לצד זאת, לשם שמירה על הקרקע ועל מנת למנוע פלישות לקרקעות המדינה, יש להבטיח כי רשות מקרקעי ישראל, כלל גופי האכיפה והסיוע לאכיפה בדרום, ימשיכו לבצע את תפקידם, ויתוקצבו בהתאם, והכל בהתאמה לפרק האכיפה כפי שנקבע בתכנית החומש שקבועה בהחלטת ממשלה בשנת 2017, שעניינה תכנית לפיתוח כלכלי חברתי בקרב האוכלוסייה הבדואית בנגב.

פרעות הבדואים בנגב (צילום: הדס פרוש\ פלאש90)

גורמים ברע"מ: "ניפגש בשטח"

כאמור, לפני כעשרה ימים התקיימה פגישה בין השר אלקין, השרה שקד ומנסור עבאס בנושא תכנית החומש במגזר הבדואי והסדרת שלושת הישובים לבדואים בנגב.

יסוד המחלוקת בין אלקין ושקד לבין עבאס הוא פרק האכיפה בתכנית. עבאס רצה כי פרק האכיפה לא יופיע בתכנית החומש, אלקין ושקד התעקשו שהפרק יופיע כחלק מהתכנית הממשלתית.

"ניפגש בשטח". חברי רע"מ (צילום: פלאש90)

לבסוף הוחלט כי תכנית החומש תאושר בממשלה ללא פרק האכיפה אשר יאושר בנפרד באותו יום בוועדת שרים לענייני פנים בראשות השרה איילת שקד.

בסביבת אלקין ושקד טוענים כי אין הבדל בין אישור פרק האכיפה בנפרד לבין אישורה כחלק מתכנית החומש הממשלתית. "מה שהיה הוא שיהיה בעניין האכיפה בנגב", אומרים בממשלה.

מנסור עבאס רצה להוציא את פרק האכיפה מתכנית החומש בעיקר משיקולים של תדמית. ברע"מ רוצים לנטרל ביקורת מהרשימה המשותפת ביחס לתכנית החומש לבדואים אשר נחשבת לאחד מההישגים המרכזיים של רע"מ.

גורמים ברע"מ מגיבים על פרק האכיפה שיאושר בנפרד בוועדת השרים ואומרים: "ניפגש בשטח".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
ניפגש בשטח, איום...
ישראלי | 13-03-2022 18:33
ניפגש בשטח, איום מפורש מהערבים הלכה למעשה, צריך להיכנס בהם בכל הכח
2
אלקין חרה עלייך...
שלומי | 13-03-2022 19:16
אלקין חרה עלייך .מה נהייה ממך .. בושה
3
ברור איך יפגעו...
סיגלית | 14-03-2022 0:14
ברור איך יפגעו בנגב, אחרת לא תהייה ממשלה