מתקפות בגבול אוקראינה: 35 הרוגים בבסיס ליד פולין - סרוגים

מתקפות בגבול אוקראינה: 35 הרוגים בבסיס ליד פולין

לפחות 35 בני אדם נהרגו ומאות נוספים נפצעו בתקיפה של רוסיה נגד בסיס צבאי בעיר לבוב, הסמוכה לגבול עם פולין. הרוסים ירו 30 טילים לעבר הבסיס, שמשמש לתרגילים משותפים עם נאט"ו

מתקפות בגבול אוקראינה: 35 הרוגים בבסיס ליד פולין
  אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הלחימה באוקראינה מגיעה למערב המדינה: אזעקות ופיצוצים עזים נשמעו הבוקר (ראשון) בעיר לבוב הסמוכה לגבול שבין אוקראינה לפולין, לאחר שהרוסים החלו להרחיב את יעדי ההפצצות שלו למקומות נוספים במדינה. הרשויות המקומיות הודיעו כי רקטות שוגרו לעבר בסיס האימונים הצבאי יבוריב, הנמצא במרחק של כ-17 ק"מ בלבד מגבול פולין.

עוד באותו נושא

ראש העיר הנבחר נחטף, הרוסים מינו מנהיגה חדשה


7

"הכובשים שיגרו מתקפה אווירית נגד המרכז הבינלאומי לשמירת שלום ולביטחון" אמרו בממשל הצבאי של מחוז לבוב, כשהוא מתייחס לשם הרשמי של בסיס האימונים שנפגע. "ממידע ראשוני עולה כי הרוסים שיגרו 30 רקטות לעבר הבסיס". מושל מחוז לבוב, מקסים קוזיטסקי, אמר כי חלק מהטילים יורטו לפני שפגעו בבסיס.

תחילה נאמר כי 9 בני אדם נהרגו במתקפה ו-57 נוספים נפצעו – אך בהמשך מניין ההרוגים עלה ל-20 ואז ל-35. גם מניין הפצועים עלה בהמשך ל-300 איש. עדי ראיה סיפרו כי שיירה של 19 אמבולנסים הגיעה לטפל בפצועים בבסיס, שבימי שגרה מארח כוחות של נאט"ו לצורך אימונים צבאיים משותפים.

בתוך כך, הצבא הרוסי טען הבוקר כי השמידו 3,687 מתקנים של מתקנים של צבא אוקראינה מאז תחילת הלחימה. מנגד, בצבא האוקראיני טענו כי החיילים הרוסים מתמודדים עם "תנאים פסיכולוגיים ירודים" – כשלדבריהם, חיילים רבים עורקים משורות הצבא הרוסי או מסרבים לציית לפקודות. עוד נטען כי הכוחות הרוסים סובלים ממחסור במנות דם, באופן שמקשה על טיפול בחיילים הפצועים.

עוד באותו נושא

אלפים פונו מאזורי הקרבות, זלנסקי: "נילחם עד המוות"


4

כאמור, הכוחות הרוסים המשיכו לתקוף הלילה והבוקר בכל רחבי אוקראינה, כאשר אזעקות נשמעו במקומות רבים במדינה – ביניהם הבירה קייב והערים אודסה, אומן, חרקוב,  אודסה, דנייפרו, ויניצה, פולטבה, חמלניצקי, זפרוז'ייה, סומי, צ'רניגוב וז'יטומיר.

המתקפות הקשות ביותר נרשמות בעיר מריופול, שנותרה מכותרת מזה כמעט שבועיים על ידי הכוחות הרוסים – אך בשלב הזה נותרה בשליטה אוקראינית. סגנית רה"מ אירינה ורשצ'וק אמרה כי איש לא הצליח להימלט מהעיר מריופול, והאשימה את הכוחות הרוסיים בחסימת הדרכים. במקביל תמונות לוויין שפורסמו אמש הציגו נזק רב שנגרם לתשתיות ולמבנים בעיר בעקבות המתקפות הרוסיות.

בתוך כך, נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי המשיך לחזק את תושבי ארצו ופרסם נאום שבו טען כי "לכוחות הרוסיים אין את החוזק לכבוש את אוקראינה". "הפולשים הרוסים לא מסוגלים לכבוש אותנו. אין להם את החוזק או את הרוח לכך" אמר. "יש להם רק אלימות, טרור והרבה נשק – אך אין להם בסיס טבעי לחיים נורמליים, כדי שאנשים יוכלו להרגיש מאושרים ולחלום. בכל מקום שאליו רוסיה תגיע – חלומות הם בלתי אפשריים, וכל מה שיהיה זה עוני ואלימות".

"הכוחות הרוסים ייאלצו להילחם עד המוות אם הם רוצים להיכנס לקייב" הבהיר. "אם הם רוצים לבצע 'התקפות שטיח' ופשוט למחוק את כל ההיסטוריה של האזור הזה, אם זו המטרה שלהם, אז שייכנסו – אבל שיידעו שהם יצטרכו לחיות על האדמה הזו לבד. אוקראינה לא תשכח ולא תסלח להם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו