איראן טוענת: טילים שוגרו על "בסיס סודי" של ישראל - סרוגים

איראן טוענת: טילים שוגרו על "בסיס סודי" של ישראל

12 טילים בליסטיים נורו לעבר הקונסולייה האמריקנית בעיר ארביל שבעיראק, ובאיראן טענו כי המתקפה "כוונה נגד בסיסים סודיים של ישראל". לא דווח על נפגעים או נזק באירוע

author-image
איראן טוענת: טילים שוגרו על "בסיס סודי" של ישראל
  אילוסטרציה (צילום: עבד ראהים חאטיב\פלאש 90)

הנקמה האיראנית? פיצוצים נשמעו הלילה (בין שבת לראשון) בעיר ארביל שבעיראק, לאחר ש-12 טילים בליסטיים נורו לעבר הקונסולייה האמריקנית בעיר. במשרד ההגנה האמריקני טענו כי הטילים שוגרו מאיראן, ובשלב הזה לא ברור איפה הם נחתו.

דובר מחלקת המדינה האמריקנית אמר כי לא היו נפגעים באירוע, ולא נגרם נזק למתקנים האמריקניים בארביל – המשמשת כעיר הבירה של החבל הכורדי שבצפון עיראק. למרות זאת, נאמר כי "מדובר במתקפה שערורייתית, שמהווה הפרה של הריבונות העיראקית". עוד נאמר כי ממשלת עיראק והרשויות בחבל כורדיסטן פתחו בחקירת האירוע.

זמן קצר לאחר מכן, כלי התקשורת בסעודיה ייחסו את המתקפה לאיראן, כשלטענתם הטילים שוגרו כתגובה לתקיפה בסוריה בשבוע שעבר שיוחסה לישראל ובה נהרגו שני קצינים ממשמרות המהפכה. באיראן טענו כי הטילים כוונו לעבר "בסיסים סודיים של ישראל", וציינו כי שעת שיגור הטילים הייתה ב-1:20 לפנות בוקר לפי השעון המקומי – השעה המדוייקת שבה חוסל קאסם סולימאני בבגדד לפני שנתיים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
והאמריקאים חסרי המח...
ח | 13-03-2022 9:39
והאמריקאים חסרי המח ילכו ויעשו אתם הסכם גרעין