בשורה: פורסם הצו המבטל את המכס על הדגים - סרוגים

בשורה: פורסם הצו המבטל את המכס על הדגים

שר האוצר אביגדור ליברמן, ושר החקלאות עודד פורר, פרסם להערות הציבור את הצו המבטל את המכס על יבוא דגים טריים, קפואים, מעובדים ומאכלי ים במטרה להוזיל את המחירים ולהפחית את יוקר המחייה

author-image
בשורה: פורסם הצו המבטל את המכס על הדגים
  (צילום: נתי שוחט/פלאש90)

שר האוצר, אביגדור ליברמן, בתיאום עם שר החקלאות, עודד פורר, פרסם להערות הציבור את הצו המבטל את המכס על יבוא דגים טריים, קפואים, מעובדים ומאכלי ים במטרה להוזיל את המחירים ולהפחית את יוקר המחייה. הצו כולל ביטול של המכס על מגוון דגים כגון דניס, לברק, לוקוס, טונה ומאכלי ים נוספים.

מחירי הדגים בישראל גבוהים ב-24% בהשוואה למדינות ה-OECD, כך שהצרכן הישראלי נאלץ לרכוש מוצרים אלו במחיר גבוה.

עוד באותו נושא

הורדת מכסים זה נחמד, אבל לא תוזיל את יוקר המחייה


4

כיום, המכס על יבוא דגים הינו גבוה במיוחד. כך למשל, המכס על יבוא פילה דג טרי עשוי להגיע ל-11 שקל לקילו ולייקר באופן משמעותי את המחיר לצרכן.

בדומה להפחתות מכסים שבוצעו בעבר, ביטול המכס על יבוא דגים צפוי להוזיל את המחיר לצרכן ולהגדיל את הצריכה. כמו כן, ביטול המכס יגדיל את מגוון הדגים המיובאים לישראל, כך שהצרכן הישראלי יוכל להנות ממבחר רחב יותר של דגים ומוצרי דגים.

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "אנו ממשיכים לפעול להוזלת מחירי המזון בישראל כחלק מהמאבק ביוקר המחייה. צעד זה יוזיל את מחירי הדגים בישראל ויטיב עם הצרכן הישראלי, בתקופה הקרובה נפרסם צעדים נוספים בתחום המזון".

שר החקלאות, עודד פורר: "זהו עוד צעד במחויבות שלנו במאבק להורדת יוקר המחיה. במקביל לביטול המכס על יבוא דגים טריים, קפואים, מעובדים ומאכלי ים, תקודם תוכנית לקידום ופיתוח החקלאות המקומית".

ארגון מגדלי הדגים: הורדת המכס לא תוזיל את המחירים

בעקבות הודעת משרד האוצר על ביטול המכס על יבוא דגים לישראל בארגון מגדלי הדגים מתריעים: "מדיניות האוצר תביא לעליית מחירים כללית בשוק הדגים הטריים בישראל בהווה ויותר מכך בעתיד"

אלי שריר, מנכ"ל ארגון מגדלי הדגים בישראל: "כפי שהורדת המכס על יבוא הדגים שהחלה ב- 2016 לא התגלגלה במלואה לצרכן ויצרה תלות גוברת של שוק הדגים הישראלי ביבוא, שכעת מתבטאת בעליית מחירים, כך גם הורדת המכס כעת לא תביא לירידה במחיר לצרכן, אלא דווקא לעלייה שלו.

במהלך השנים מאז החלה הורדת המכס ב- 2016, היא הביאה לירידה מסוימת וזמנית במחיר, שנבלמה וכעת נמחקה כמעט לחלוטין, עם הזינוק במחירי ההובלה והיבוא. מחירו של ק"ג פילה אמנון קפוא עומד כיום על 33 ₪, מחיר שקרוב לתג המחיר שלו בשנת 2017.

למה היא כן הביאה? – פגיעה קשה בייצור המקומי: ירידה של 21% בהכנסות המגדלים וכתוצאה מכך ירידה של 20% במספר המשקים הפעילים בענף, נטישה וייבוש שטחי בריכות, רובם פזורים בסמוך לגבולות המדינה, על ההשלכות האקולוגיות והביטחוניות הנובעות מכך ופועל יוצא מאלה – ירידה של כ- 26% בהיקף ייצור דגי הבריכות המקומי."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו