לראשונה: אליפות בג'ודו לנערים על הרצף האוטיסטי - סרוגים

לראשונה: אליפות בג'ודו לנערים על הרצף האוטיסטי

השבוע נערכה בפעם הראשונה בישראל תחרות הג'ודו הארצית לנערים על הרצף האוטיסטי. מנצח התחרות, ניר אבלסון שייצג את מדינת ישראל בתחרות הג'ודו העולמית לילדים על הרצף האוטיסטי שתתקיים בתחילת אפריל בהולנד

author-image
לראשונה: אליפות בג'ודו לנערים על הרצף האוטיסטי
  (צילום: אלומות אור)

השבוע נערכה לראשונה בתולדות המדינה אליפות הג׳ודו הארצית לילדים הנמצאים על הרצף האוטיסטי ברמות שונות. התחרות התקיימה במוסד החינוך "בנימין רוטמן אשל הנשיא" במועצה האזורית מרחבים בשיתוף של ארגון  "אלומות אור", איגוד הג'ודו הישראלי ו-Special Olympics. בתחרות השתתפו כ-50 מתחרים בין הגילאים 18-12 מכל רחבי הארץ.

מדובר בפעם הראשונה בה מתקיימת אליפות ג'ודו לנערים הנמצאים על הרצף האוטיסטי. מנצח התחרות הוא ניר אבלסון בן ה-12 מבאר שבע שיתחרה בתחילת חודש אפריל, בתחרות הג'ודו העולמית לילדים על הרצף האוטיסטי, שתתקיים בחסות ה- Special Olympics.

זוכה התחרות ניר אבלסון (צילום: אלומות אור)

כלל המתחרים שהתחרו באליפות, התאמנו לאורך השנה באימוני ג'ודו המשלבים מתאמנים שאובחנו על הרצף האוטיסטי לצד ילדים בני גילם. הפרויקט הייחודי הזה הינו חלק מהפעילות הרבה של ארגון ״אלומות אור״ השם לעצמו מטרה לשלב בני נוער מהחינוך המיוחד במסגרות שונות ולהיות חלק שווה מהקהילה.

על מנת לאפשר למנצח התחרות להתחרות בגמר העולמי, ארגון "אלומות אור" יכסה את הוצאות התחרות כדי לאפשר לו לקחת חלק ולייצג את מדינת ישראל.

הארגון "אלומות אור"  פועל לקידום והטמעת תכניות מצוינות בבתי ספר לחינוך מיוחד תוך שימת דגש על פיתוח תחום החיים המשותפים. הארגון עושה זאת על ידי הטמעת מודל של שילוב בני נוער עם מוגבלות לצד ילדים בני גילם. הארגון כולל שבעה בתי ספר ע"ש "בנימין רוטמן" בנמצאים בכל רחבי הארץ.

רוברט זינגר, יו"ר ארגון "אלומות אור" ויושב ראש חבר הנאמנים של אורט העולמי: "אני רוצה לברך את ניר אבלסון על ניצחונו המרשים בתחרות הג'ודו הארצית לילדים הנמצאים הרצף האוטיסטי. אני בטוח שהוא ייצג את מדינת ישראל בגאווה בתחרות העולמית שתתקיים באביב. הדרך לקדם בני נוער מהחינוך המיוחד ולעודד אותם למצוינות היא על ידי שילובם בקהילה במסגרות שונות עם בני נוער בני גילם. שמנו לנגד עיננו מטרה זו והנחלנו מודל זה בכל אחד ממוסדות החינוך ע"ש "בנימין רוטמן".

ניר אבלסון מנצח התחרות: "אני נרגש לקבל את מדליית הזהב במסגרת התחרות של Special Olympics ולייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית. אני מקווה שהתוצאות יהיו זהות ואקבל מדליית זהב בהולנד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
גזום תאים
אנונימית | 15-03-2022 12:21
דומני שאומרים שיתכן ומדובר לעתים בבעיה בגזום תאים.
גזום
אנונימית | 15-03-2022 12:49
להבנתי, בתחילת ההתפתחות (בעובר) נוירונים (זוחלים על תאי גליה), כאשר הם מגיעים למקומם, מצמיחים דנדריטים ואקסונים ומה שמיותר נעלם (נגזם). באוטיזם, יש עודף תאים, כלומר, להבנתי קצב הגזום אטי מדי.
2
דבר נחמד
אנונימית | 15-03-2022 12:53
דומני שבתחילה המח נראה כמעין שפופרת (גוף צר ומאורך) לאחר כ-20 שבועות היא נפתחת לשני צדדים וחלקי המח מתעצבים למח בוגר. דומני שהסבה ללקיחת חומצה פולית (לנשים בהריון) היא שעלולות להיות הפרעות שפופרת אם אין מספיק חומצה פולית בגוף האשה והמדינה דואגת לכך באמצעות המזון בקורנפלקס למשל יש חומצה פולית וכיוב.
3
נחמד מאד הזחילה על תאי הגליה
אנונימית | 15-03-2022 13:04
נחמד גם, שבתחילה יש רק גוף תא והם יוצאים וזוחלים על תאי הגליה ושכל נוירון ונוירון יודע להגיע למקומו בהתאם לתבנית גנטית ורק אחרי שהם מגיעים למקומם הם מצמיחים אקסון ודנדריט והופכים בעצם לנוירון בוגר.