סערת חוק האזרחות | אירוע חריג בקואליציה - סרוגים

סערת חוק האזרחות | אירוע חריג בקואליציה

סיעת מרצ תגיש אלפי הסתייגויות נגד חוק האזרחות. מדובר בצעד חריג שכן מהלך זה ננקט בדרך כלל על ידי האופוזיציה. בתגובה, הקואליציה צפויה להפעיל את סעיף 98

סערת חוק האזרחות | אירוע חריג בקואליציה
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

חוק האזרחות ממשיך לעורר עימותים בקואליציה, כאשר הפעם החליטו במפלגת מרצ לנקוט בצעד חריג.

עוד באותו נושא

התקדמות במגעים בין שקד ורוטמן על חוק האזרחות

על פי הדיווח ב'כאן רשת ב', על היותה חברה בקואליציה, מרצ צפויה להגיש אלפי הסתייגויות נגד חוק האזרחות. מדובר, כאמור, בצעד חריג, שכן זהו מהלך בו נוקטת בדרך כלל האופוזיציה נגד הצעות חוק של הקואליציה.

בקואליציה לא צפויים לעמוד מנגד וראשיה מתכננים להפעיל נגד ההסתייגויות של מרצ את סעיף 98 המאפשר לקבוע סדרי דיון מקוצרים ולבטל את שעות הדיון סביב החוק.

גם כאן מדובר במהלך חריג שבדרך כלל הקואליציה נוקטת נגד האופוזיציה, אך כעת הקואליציה תצטרך להפעיל את הסעיף נגד אחת המפלגות החברות בה.

בתוך כך, חברי הקואליציה והאופוזיציה דנים בימים האחרונים בוועדת חוץ וביטחון על חוק האזרחות לקראת העלאתו לקריאה שניה ושלישית במליאה. אתמול נרשמה התקדמות במגעים בין שרת הפנים איילת שקד לבין ח"כ שמחה רוטמן.

כזכור, למרות ההתנגדות של מרצ ורע"מ, הקואליציה העבירה את חוק האזרחות של שקד יחד עם האופוזיציה, בתמורה לתמיכה בחוק האזרחות של רוטמן וכעת הם דנים בנוסח משותף לקידום החוק.

עוד באותו נושא

לקראת אישור סופי: מה תוקע את חוק האזרחות?

לטענת הקואליציה, הם קיבלו את הדרישות של רוטמן למכסות ושקיפות והצדדים הגיעו לנוסח מוסכם של החוק. כעת קיים ויכוח על זמן תוקפו של החוק. בקואליציה דורשים כי חוק האזרחות יהיה תקף למשך שנה ושמונה חודשים, ואילו האופוזיציה דורשים שתוקפו של החוק יהיה לשנה בלבד.

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ רם בן ברק אמר בוועדה כי הוא רוצה שהחוק יהיה תקף עד אחרי הרוטציה. ההיגיון הוא למנוע מצב בו הקואליציה שוב נמצאת במשבר סביב חוק האזרחות סמוך להעברת הרוטציה ואז יש חשש שהקואליציה תתפרק.

עוד באותו נושא

הורוביץ לסרוגים: יהיה תג מחיר לחוק האזרחות


3

בקואליציה אומרים כי לאחר שקיבלו את הדרישות של רוטמן למכסות ושקיפות, כעת האופוזיציה צריכה להתפשר על משך תוקפו של החוק. בקואליציה מוכנים לרדת מדרישתם לחוקק את חוק האזרחות למשך שנה ושמונה חודשים ולחוקק אותו למשך זמן של שנה וחמישה חודשים אך הם לא מוכנים לחוקק אותו למשך שנה בלבד.

באופוזיציה מסתייגים מכך שהם מסכימים על נוסח החוק עם הקואליציה. גרומים באופוזיציה אומרים לסרוגים כי: "הקואליציה מנסה להכניס כמה 'עיזים' לנוסח החוק ביניהם – אישורי כניסה רטרואקטיביים ואישורי קבע לבני חמישים ומעלה". בנוסח של שקד יש סעיף הקובע כי החוק יכנס לתוקפו מרגע נפילתו כלומר – החוק יחול רטרואקטיבי שמונה חודשים אחרונה מאז שנפל בחודש יולי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
מה אנשי מרץ...
הכלבים של מרץ רוצים להפוך את המדינה למדינת המחבלים | 07-03-2022 10:36
מה אנשי מרץ רוצים למלות את המדינה במחבלים שלא יהיה שליטה עלהם ויהיה טוהו ווהו
2
תזרקו אותם לכל...
יורם | 07-03-2022 10:54
תזרקו אותם לכל הרוחות !!!! אם חברי מרצ אוהבים את הערבים מעזה כל כך אני ממליץ להם לשנות את המגורים לעזה ....העזתיים יקבלו אותם בזרועות פתוחות !!!!
3
אנשי מרץ אף...
כלבי מרץ מקום שלהם ליד החמס | 07-03-2022 11:04
אנשי מרץ אף פעם לא אהבו יהודים ולא היו לטובת מדינת היהודים מקום שלהם ליד החמס שמה יראו להם את הדרך לגהנום הכלבים האלה שיעופו לנו מהעניים
4
מרץ בממשלה שמעבירה...
שוני | 07-03-2022 11:46
מרץ בממשלה שמעבירה את חוק האזרחות ימות המשיח
5
אנחנו בעזרת השם...
ובך חלאה הומו לבן ארור נתחיל את השרפה של גופתך ועודך נושם נייסר אותך עד ליציאת הנפש הבהמית שלך חסר צורה מכוער | 07-03-2022 12:11
אנחנו בעזרת השם נחוקק חוק כל מי שהוא הומו מוצהר יחויב מיתה בשריפה,לא יהיו כאן מתועבים חסרי צורה ומכוערים כמו התת אנוש החלאה מסריח ללא הפסקה הזה,כל התיעוב הביאו איתם הלבנים מארופה הארורה,כל הטינופת מתחילה בשמאלנים הבהמות,חסרי זהות,ולא ראוים כלל להיות חלק מהציוילזציה,כל הומו ארור החוק קובע שמכניסים אותו לשרפה ושורפים את גופתו, ומי שיעז אחריו לא תהיה לו תקומה,
6
לך לאסי עזר...
אוהב מאחור | 07-03-2022 12:24
לך לאסי עזר יפתח לך ת'שושנה הומו נאלח
7
בושה לכם סרוגים...
אורנה | 07-03-2022 13:14
בושה לכם סרוגים שאתם לא מוחקים תגובות מזעזעות של יהודים נגד מיגדר בארץ.והכל בשם הדת היפה שלנו.שאני חלק ממנה.
8
ממשלה דמבצעץ מחטפים...
אזרח מודאג | 07-03-2022 16:49
ממשלה דמבצעץ מחטפים ולא נותנת לכנסת לבצע את עבודתה מ הפכנו לסמי דיקטטורה.!! אל תבכו שהתקבלו את אותו יחס כשהימין יעלה. שום בגץ לא יעזור לכם. מושחתים
9
לכל מדינה הזכות...
חגי לביא | 07-03-2022 21:27
לכל מדינה הזכות לקבוע מי יקבל אזרחות ומי לא .אין שום הצדקה לתת אזרחות בצורה גורפת למי שבא ממדינת אויב ,בהתחשב בסיכון הבטחוני של רבים מהבנים ואפילו הנכדים של משפחות מעורבות , כפי שהוכח במעשי הטרור בזמן המהומות של הבדויים ( הנטיעות) ובפרעות של שומר החומות. לא צריך להכניס למדינה עוד גורם שיפריעו להשתלבות של ערביי ישראל בחברה הישראלית .חוק זה אינו גזעני ומשאיר פתח לאזורי במקרים הומניטריים .מדינת ישראל לא אמורה לאפשר זכות שיבה זוכלת ,שפירושה חיסול המדינה היהודית .
10
כניסתם של משפחות...
ערבי ישראלי | 09-03-2022 7:14
כניסתם של משפחות אלו לתוך שטחי מדינת צריך לעורר דאגה בקרב האזרחים כי הם באים מרקע לאומני קיצוני צריך לחוקק את החוק מיידית ולצמיתות כדי לשמור על בטחון. מדינה ישראל ותושביה