הממשלה תבקש עוד דחייה בנושא על חאן אל אחמר - סרוגים

הממשלה תבקש עוד דחייה בנושא על חאן אל אחמר

שלוש שעות לפני הזמן האחרון להגשת תשובת המדינה לבג"צ בעתירה מדוע לא יפונה המאחז הבדואי חאן אל אחמר, מבקשת המדינה יומיים נוספים להגשת התשובה, בשל חילוקי דעות בין חברי הממשלה

author-image
הממשלה תבקש עוד דחייה בנושא על חאן אל אחמר
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

‏הממשלה תבקש 48 שעות הארכה נוספת, לפני הגשת התשובה לבג"ץ בעניין חאן אל אחמר.

על פי פסיקת בג"צ הקודמת, המדינה הייתה צריכה להגיש את תשובתה מדוע לא יפונה המאחז הבדואי הלא חוקי, על כביש מספר 1, עד השעה 23:59 בלילה. בשל חילוקי דעות בין בנט, לפיד וגנץ, מבקשת המדינה עוד יומיים לפני הגשת התשובה.

בתגובה לבקשת הדחייה אומרים בתנועת רגבים: "המדינה כמעט חיכתה לדקה לחצות, בתקווה שחאן אל אחמר תהפוך לדלעת, ואנחנו ניעלם, אבל זה לא קרה. ושוב ביקשה המדינה דחיה של יומיים כדי לקבל החלטה. שנים אנחנו מחכים שמדינת ישראל תחליט מתי היא אוכפת את החוק בחאן אל אחמר. ואנחנו עדיין מחכים, אבל אין לנו שום כוונה להרפות".

בשבועות האחרונים עלו אפשרויות שונות, כיצד לפנות את המאחז הלא חוקי,  לסרוגים נודע כי גנץ מעוניין לאמץ את הפתרון שגובש במשרד הביטחון ולפיו חאן אל אחמר יפונה 300 מטר מהמקום הנוכחי בו הוא נמצא ויתרחק מהכביש הסמוך, ולאחר מכן יוסדר מחדש על אדמות מדינה וכך ייפתר המכשול מול בג"ץ.

עוד באותו נושא

גנץ דוחף להעתקת חאן אל אחמר 300 מטר ממקומו


7

מנגד, גורמים המעורים בפרטים אומרים לסרוגים כי ישנן שתי אפשרויות נוספות:

אפשרות ראשונה, לבקש דחייה נוספת מבג"ץ. אולם, נשאלת השאלה כיצד ניתן לבקש דחייה נוספת בעתירה לאחר שבג"ץ הבהיר כי הוא רואה את הדחיות החוזרות ונשנות בעין שלילית ביותר.

אפשרות שניה, להשיב לבג"ץ בצורה פשוטה כי הממשלה לא הצליחה לגבש מתווה פינוי מוסכם עד כה. תשובה זו היא למעשה לא בקשת דחייה רשמית אלא העברת הכדור חזרה למגרש של בית המשפט שיוכל להחליט לתת צו פינוי מיידי או לקבוע פתרון אחר. אפשרות זאת נדונה ברקע ההבהרה של בגץ כי הוא אינו מעוניין להמשיך לדחות את הנושא.

עוד באותו נושא

אלקין על חאן אל אחמר: עושים מה שנתניהו עשה


47

כזכור, לאחר שבגץ דחה את כל העתירות בעניין חאן אל אחמר וקבע כי יש לפנות את הכפר הבדואי, הממשלות הקודמות והממשלה הנוכחית ביקשו לדחות את הפינוי כדי לגבש מתווה מוסכם. בג"ץ הבהיר בחודש ספטמבר כי הוא מצפה לקבל הכרעה ברורה מטעם הממשלה עד תחילת חודש מרץ.

"אין ספק כי קרב היום שבו לא נוכל עוד להשלים עם אי-בירור העתירה, ונידרש להכרעה ברורה, לשבט או לחסד. גם אם בכוחם של ניסיונות לקדם מתווה כזה או אחר לדחות מעט את הקץ, לא ניתן למתוח את החבל עד בלי די. גם לניסיונות אלו קצבה וקץ. גם לניסיונות אלו קִצבה וקץ. מגיע שלב שבו הניסיון הופך לביזיון; עם הדבר הזה, אין ניתן להשלים".

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, מסר בתגובה לידיעה: "לא נאפשר להקים בשטחנו יישוב לעבריינים שבאים לכבוש את אדמות הלאום של מדינת ישראל. זהו פרס לפרויקט הכיבוש הערבי של שטחי יהודה ושומרון. ננהל מאבק משפטי ונאבק בכל דרך באיוולת הזו"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
אם בית המשפט...
אושי | 06-03-2022 23:02
אם בית המשפט יתן עוד פעם לממשלה לשחק ולא לפנות את חן אל אחמר זה יראה לעם כי בית המשפט שוב עושה צחוק מהריבון ומכנסת ישראל..איזו בושה
2
בנט חתיכת חלאה,ישובים...
בתיה | 06-03-2022 23:48
בנט חתיכת חלאה,ישובים יהודים פינתה,ועכשיו אתה מפחד מעבאס שיפיל אותך מהכיסא שאלוקים יקח אותך ואת הממשלה שלך לעזאזל תלך אמן נס פורים
3
היכונו לקומבינה הבאה...
מתן | 07-03-2022 5:16
היכונו לקומבינה הבאה של מפלגת ימינה, 150 מעלות שמאלה כבר אמרנו?
4
בנט לפחות מנסה...
מוש | 07-03-2022 7:10
בנט לפחות מנסה להביא פתרון בניגוד לשקרן הפחדן נתניהו
בנט חלש,...
עידו | 07-03-2022 7:48
בנט חלש, פודל שנכנע לדרישות של עבאס ולפיד. אפס חסר עמוד שדרה.
5
ביביסטים! הביבי שלכם פינה? אתם...
משיח | 07-03-2022 9:22
אתם חסרי בושה כרגיל
6
הרבי
נועם | 07-03-2022 9:50
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף
7
ממשלה זבל ...
ני | 07-03-2022 11:22
ממשלה זבל
8
בשנת אתה זבל...
הרצל | 07-03-2022 12:24
בשנת אתה זבל ההפך מאביך