כיתובים אנטישמיים על בית הכנסת החדש במגדל העמק - סרוגים

כיתובים אנטישמיים על בית הכנסת החדש במגדל העמק

כיתובים אנטישמיים רוססו על בית הכנסת החדש במגדל העמק, ביניהם צלבי קרס וכתובות נאצה. המשטרה הגיעה למקום ופתחה בחקירה. רב הקהילה: "קורא לתושבים לחזק את בית הכנסת"

author-image
כיתובים אנטישמיים על בית הכנסת החדש במגדל העמק
  (צילום: ד.ז)

הלם ותדהמה במגדל העמק: מתפללים שהגיעו בתחילת השבוע לתפילת מנחה בבית הכנסת ובית חב"ד החדש שנפתח בשכונת "המושבה שריד-מצפה העמק" בעיר, נדהמו לגלות כיתובים בעלי מאפיינים אנטישמיים על קירות המבנה.

על דלת בית הכנסת רוססו צלבים, סמל מגל דוד ובתוכו שתי-וערב, ועל הקירות נאצות וגידופים קשים. יצוין שמדובר בשכונה רגועה מאוד, שרוב תושביה מסורתיים, ואולם לאחרונה היגרו לשכונה מספר משפחות לא-יהודיות.

הכיתובים ובית הכנסת (צילום: ד.ז)

כוחות משטרה הגיעו אל בית הכנסת בעקבות הדיווח, ופתחו בחקירה. חוקרי מודיעין ובלשי היחידה לזיהוי פלילי בנפת נצרת אספו ראיות מזירת האירוע, במטרה ללכוד את המפגעים.

הרב מנחם מישולובין, שליח חב"ד ורב בית הכנסת אמר בעקבות המאורע: "אני קורא לתושבים לבוא לחזק את בית הכנסת, ולהשתתף בפעילות החסד שלנו. התשובה לחושך היא אחת: יותר אור, הרבה יותר אור. מי שרצה לחלל את בית הכנסת, יגלה שהוא רק נהיה מפואר יותר. פתחתנו בקמפיין 'מגיבים באור' שיאפשר לנו לחפות בקיר לבנים מרהיב את אותו מקום שיד זדונית ביקשה להכתים. זו התשובה הנצחית לרוע".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
את זה לא שמענו בערוץ 11,12,13 -. כל כיתוב על
אסתר | 02-03-2022 19:47
מסגד מדווח למשך 3 ימים ומראיינים את מפכל המשטרה וראש הממשלה. למה?
2
תביאו יותר גוים...
מ. | 03-03-2022 16:25
תביאו יותר גוים מאוקראינה או רוסיה תקבלו עוד יותר צרות
3
תתקינו מצלמות דחוף...
נעמי | 03-03-2022 20:56
תתקינו מצלמות דחוף
4
לא מסכים עם...
בלי שם | 03-03-2022 23:10
לא מסכים עם הכיתובים ועדיין, הרוב החרדי בעיר משתלט בצורה בוטה על שטחים ומקבל עדיפות על פני החילונים, החל מאישורי בנייה למבנים והרחבות לא חוקיות ברמה של שכונות שלמות, הנחות בארנונה, בתי כנסת נפתחים לפני בתי ספר בשכונות החדשות ובתי כנסת ניבנים בשטחים פתוחים של בתי ספר. העסקים הסגורים בשבת והכשרות שמכבידה על עסקים קטנים בעיר. לא מתפלא שצצים עוד ועוד חוליגנים שמרססים נגד חרדים. זה גם הדיבור בבית בסופו של דבר שגורם לילדים לעשות את זה. כשאין שוויון יש שנאה.