חברי ועדת החוקה דורשים את אישור תקנות חוק החרם - סרוגים

חברי ועדת החוקה דורשים את אישור תקנות חוק החרם

חמישה מחברי ועדת החוקה דורשים כינוס מידי של הוועדה לאישור תקנות חוק החרם. תקנון הכנסת קובע שיתקיים דיון במידי, אך קריב, יו"ר הוועדה, מעכב את העלאת הדיון לאישור התקנות

חברי ועדת החוקה דורשים את אישור תקנות חוק החרם
  יו"ר הוועדה, ח"כ קריב (צילום: דוברות הכנסת/ נועם מושקוביץ)

בחודש האחרון הוציא ארגון אמנסטי דו"ח מיוחד ובו קרא לחרם על ישראל. נזכיר כי ארגון אמנסטי מקבל מימון מהמדינה בצורת הטבת מס. בעקבות כך, ארגון בצלמו  פנה לשרי האוצר והמשפטים לשלול זאת על ידי שימוש בחוק החרם. עד כה לא אושרו התקנות ולכן השרים חתמו במהירות על התקנות והגישו לוועדת החוקה לאישור.

עוד באותו נושא

דו"ח אמנסטי: "ישראל מדינת אפרטהייד"


17

למרות זאת, יו"ר ועדת החוקה, ח"כ גלעד קריב, מעכב את העלת הנושא לדיון בוועדה בשל טענה של עומס בדיונים.

בעקבות העיכוב, פנו חברי הוועדה: ח"כ משה ארבל, ח"כ שלמה קרעי וח"כ אורי מקלב מהאופוזציה, וכן חברת הכנסת שרן השכל וצבע האוזר מהקואליציה במכתב, ובו דרישה מיו"ר הוועדה לכנס באופן מידי דיון בהתאם לתקנון הכנסת שקובע שככל ששליש מחברי הוועדה מבקשים דיון – עליו להתקיים באופן מידי תוך עשרה ימים.

הטענות

"אנו, חברי הוועדה, פונים אליך לכנס באופן מידי ולכל המאוחר עוד טרם הפגרה את ועדת החוקה לדון באישור תקנות חוק החרם המונחות על שולחן הוועדה מזה מספר שבועות", הם כותבים. "תנועות החרם נגד ישראל וארגונים עוינים אינם נחים לרגע ואינם יוצאים לפגרה. רק בחודש האחרון הוציא ארגון אמנסטי ארגון שמגדיר את עצמו ארגון 'זכויות אדם' דו"ח מקיף ושיקרי בו הוא טוען שמדינת ישראל הינה מדינת אפרטהייד וקורא בפומבי להטלת חרם על ישראל.

ליברמן וסער אישרו (קרדיט: קובי גדעון/ לע"מ)

"חברת בן אנד ג'ריז העולמית הודיעה לזכיין הישראלי שלה שאסור לו למכור ביהודה ושומרון ולא, ישלל ממנו הזכיינות. הזכיין האמיץ כמובן סרב למרות שידע שבכך הוא מסכן את פרנסתו, והחברה שללה ממנו את הזיכיון. כעת הפרנסה שלו ושל מאות עובדים ועוד אלפי עובדים בפריפריה בסכנה. מדובר בעובדים רבים במעגל השני אותם עובדים שמוכרים תוצרת למפעל, נהגי הסעות ועוד.

עוד הם מוסיפים: "יודגש כבר כעת החרם נותן את אותותיו ועובדים רבים מחפשים מקום עבודה, על המפעל להחליט האם להזמין תוצרת מראש ועוד. למדינת ישראל יש את הכוח לפעול הן כנגד אמנסטי והן כנגד יונילוור המפעילה את בן אנד ג'ריז.

(צילום: לוקא טרס\ פלאש90)

עוד הוסיפו בחריפות: "אולם החוק תקוע מפאת אי אישור התקנות. נדגיש כי שרי האוצר והמשפטים חתמו על תקנות חוק החרם במהירות, אולם התקנות תקועות אצלך בוועדה ולא עולות לדיון. בשל חשיבות הדבר וההבנה כי מדובר כאן בסוגיה לאומית ולא פחות חברתית – אנחנו מבקשים באופן מידי לכנס דיון ולאשר את התקנות בוועדה".

ח"כ יום טוב כלפון (ימינה) לא חתם על המכתב.

 

במענה לשאלת סרוגים מדוע הוא לא חתם, נמסר מטעמו: "בתאריך 5.2.22, מיד עם הודעת שר המשפטים על התקנת התקנות, ח"כ כלפון היה הראשון לקרוא ליו"ר ועדת חוקה, גלעד קריב לכנס את הוועדה כדי לאשר את התקנות ואף התבטא על כך בפומבי באופן ברור ונחרץ.

חה״כ כלפון הוא ממובילי המאבק נגד הדה-לגיטמציה של ישראל ושימש כפעיל הסברה בינלאומי עוד טרם היותו חבר כנסת. מתוך ניסיון העבר, ח״כ כלפון נזהר מלחתום על עצומות של חברי אופוזיציה ההופכות נושא מהותי לכלי ניגוח פוליטי, יוזמות שלרוב לא מקדמות את העניין אלא דווקא מרחיקות אותו. ח״כ שוב מברך את שר המשפטים, גדעון סער, שהיה שר המשפטים הראשון שחתם על תקנות החרם, לאחר שבמשך שנים זה לא נעשה בממשלה הקודמת וימשיך לפעול כדי לקדם את המהות קרי: את אישור התקנות גם בועדת החוקה, – ולא את הפוליטיקה הקטנה".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "מקומם שגלעד קריב בוחר לחבור לשמאל הקיצוני ביותר ולתנועת החרם העולמית.  מניעת העברת התקנות הינה פגיעה חמורה בביטחון המדינה ותגרום לפיטורי מאות עובדים . לא רק זאת קריב גם עובר על תקנון הכנסת ופועל בבריונות לצערי. אני קורא לחברי הוועדה הציונים להחרים את הוועדה עד שיושב ראש הוועדה יפעל בהתאם לחוק"

יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד קריב, סרב להגיב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו