אפל הצטרפה לשורות הסנקציות על רוסיה - סרוגים

אפל הצטרפה לשורות הסנקציות על רוסיה

הסנקציות מתרחבות: גם ענקית הטכנולוגיה, חברת אפל, הצטרפה למחרימים ולמטילי הסנקציות על רוסיה, בתגובה להתקפות וללחימה באוקראינה

author-image
אפל הצטרפה לשורות הסנקציות על רוסיה
  (צילום: שאטרסטוק)

ענקית הטכנולוגיה Apple הודיעה אמש (שלישי) על הצטרפותה להטלת הסנקציות על רוסיה והפסיקה למכור את כל מוצריה ברוסיה, עקב הפלישה הרוסית לאוקראינה.

עוד באותו נושא

ביידן סגר את המרחב האווירי; "פוטין טעה"


10

החברה אמרה בהצהרה כי היא "מודאגת מאוד" מהתקיפה הרוסית.

הסנקציות הקיימות

הכלכלה הרוסית ממשיכה לקרוס, זאת לאחר שהמערב חסם מבנקים רוסים שונים גישה למערכת הסליקה הבנקאית SWIFT. כמו כן, האיחוד האירופי וארה"ב הודיעו על סגירת המרחב האווירי למטוסים רוסים.

המערב גם הטיל סנקציות על פוטין עצמו ועל מקורבים אליו בממשל, בהם האולגירכים הרוסים השונים, בתקווה שאלו יפעילו עליו לחץ מחשש לאיבוד נכסיהם.

הסנקציות מחריפות. פוטין (צילום: שאטרסטוק)

גם ראש ממשלת יפן, קישידה פומיו, הודיע כי יקפיא גם את הנכסים של נשיא רוסיה פוטין ושל בכירי משטר נוספים בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה. עוד הוסיף פומיו כי הפעולות הרוסיות מהוות עבירה על החוק הבינלאומי, ויפן מגנה אותן בחריפות.

חרם גם של השוק הפרטי

בנוסף, גם חברות פרטיות החליטו להפסיק לעבוד עם רוסיה. חברת BP, התאגיד השלישי בגודלו בעולם בתחום הנפט והגז הטבעי, הודיע כי הוא מוכר את אחזקותיו בחברת הנפט הרוסית רוסנפט. לטענת המנכ"ל הפלישה הרוסית לאוקראינה "גרמה לנו לשקול מחדש את העמדה שלנו בנוגע לרוסנפט". גם חברות האנרגיה "אקסון מובייל" ו"של" הודיעו על ניתוק הקשרים הכלכליים עם הרוסים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו